19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Q:
    Bijdrager
    Erwinios

games m.b.t. windows xp op intel mac

Ik vroeg me af he, nu je windows xp helemaal kunt draaien op de nieuwste intel macs, kan je dan ook gewoon de games voor een pc gebruiken? Is dit te simpel nagedacht of heb ik met iets belangrijks geen rekening gehouden? Ik neem toch aan dat je tijdens het opstarten van je mac een venster krijgt met 2 keuzes, mac osx of win xp, dus dan kiezen voor xp en dan pc games laten draaien…

Bijdrager
    thijsbrg

ja je kan gewoon simpelweg alle windows-apps draaien als je in XP geboot hebt, dus ook alle games op 100% snelheid

Bijdrager
    Sachin
    ”Erwinios”

Ik vroeg me af he, nu je windows xp helemaal kunt draaien op de nieuwste intel macs, kan je dan ook gewoon de games voor een pc gebruiken? Is dit te simpel nagedacht of heb ik met iets belangrijks geen rekening gehouden? Ik neem toch aan dat je tijdens het opstarten van je mac een venster krijgt met 2 keuzes, mac osx of win xp, dus dan kiezen voor xp en dan pc games laten draaien…

Ja dat kan danzij Boot Camp. Voordien kon men wel al Windows installeren maar had men geen drivers voor de videokaart onder Windows. Nu Apple deze drivers wel beschikbaar gesteld heeft is dit uiteraard mogelijk. Men kan dus, zoals Thijsbrg zegt, alles draaien wat je ook zou doen op een gewone PC.

Inactief
    Anoniem

Iemand bij mij op school heeft een MacBook Pro, en hij zegt dat Quake 4 erg soepel draait onder XP.

Bijdrager
    sanderl

heb nog niet zo lang een iMac (voor die met iSight). Wil nu toch wel graag een intel:)

Bijdrager
    Erwinios

Ok bedankt voor de reacties, dus met bootcamp, hoef je geen spellen te kopen voor mac, maar kan je gewoon al je spellen die je nu al hebt voor de pc blijven draaien, ideaal dus. Nooit meer langer wachten op releasedatums etc.

Bijdrager
    DFsoftDaaf

Idd :D

Bijdrager
    Erwinios

Dan rest mij de vraag, hoe duur is Bootcamp? Niet dat het daluk een amper te betalen ‘investering’ is want dan blijf ik liever weer wachten op releasedatums…

Bijdrager
    Jello
    ”Erwinios”

Dan rest mij de vraag, hoe duur is Bootcamp? Niet dat het daluk een amper te betalen ‘investering’ is want dan blijf ik liever weer wachten op releasedatums…

De beta is gratis :wink: is nu uit.

Bijdrager
    Erwinios

De beta is gratis is nu uit.

Haha ok bedankt, dan had ik niet goed opgelet toen ik meer las over bootcamp, schaam schaam :wink:

Bijdrager
    Julius de Vries

Bootcamp is dan wel gratis he, maar je zult nog wel Windows XP moeten aanschaffen…

Bijdrager
    Erwinios

Bootcamp is dan wel gratis he, maar je zult nog wel Windows XP moeten aanschaffen…

Ik heb nog geen mac, dus ik heb nog een pc, dus ik heb een legale versie van xp.

Maar goed nu had ik er net over met een vriend van me, en die zei me dat hij dat al heeft gedaan op z’n mac, maar als je bootcamp en windows xp installeert, dat moet veel werkgeheugen in beslag nemen en dan ook nog een spel….
    Zou dit dan wel te doen zijn ?

Bijdrager
    dennis
    ”Erwinios”

Ik heb nog geen mac, dus ik heb nog een pc, dus ik heb een legale versie van xp.

Maar goed nu had ik er net over met een vriend van me, en die zei me dat hij dat al heeft gedaan op z’n mac, maar als je bootcamp en windows xp installeert, dat moet veel werkgeheugen in beslag nemen en dan ook nog een spel….
    Zou dit dan wel te doen zijn ?

Het is geen werkgeheugen, maar harde schijf ruimte die Windows en Boot Camp vragen.
    Boot Camp is maar 83 MB, XP eet wel een paar GB weg.. ga er maar vanuit dat je minimaal 10 GB kwijt bent aan harde schijf ruimte als je alles goed wilt hebben draaien, zelf had ik iets van 100 GB vrijgemaakt, heb een HD van 250 GB.. (maar geen Intel:cry: )

Greets Dennis

P.S. de schijf ruimte ben je dan eigenlijk niet kwijt, maar kan je via XP benaderen..
    Kan je de XP partitie inkomen als je via OSX boot?

Bijdrager
    Sachin
    ”dennis”

Kan je de XP partitie inkomen als je via OSX boot?

Vanuit Mac OS X zou je normaal de partitie moeten kunnen zien, tenzij Boot Camp dit niet mogelijk maakt. Omgekeerd kan Windows normaal ook de Mac OS X partitie tonen en ernaar lezen en schrijven als je extra software installeert, welke juist weet ik niet en het kan best gevaarlijk zijn! ‘k Zou Windows niet graag aan m’n Mac OS X partitie laten knoeien!

Bijdrager
    Sachin

Lees ook maar dit bericht: “Boot Camp (of Windows) beschadigt mogelijk Mac OS X partities

Vergeet niet dat Boot Camp BETA software is. Dus er kunnen nog fouten inzitten en je kan Apple daar natuurlijk niet voor aansprakelijk stellen …

Bijdrager
    Kleintje

Heeft iemand al Flightsimulator draaien op zijn Mac?

(Ik ren met mijn vakantiegeld naar de Apple dealer voor een Power Mac (met 2 grafische kaarten) en een 30″ Cinema scherm of Flight Simulator X in High Res te spelen…… :evil:)

Bijdrager
    Kleintje

Heb net een leuk setje samengesteld. Was maar 11.970,- euro.

Bestond uit de snelste Power Mac
    Quadra nog wat video kaart
    2 30″ Displays
    Zooi schijfruimte
    Zooi Ram

En o ja, moest nog wel 100,- betalen voor Airport kaartje….

Wel leuk om op te gamen.

Bijdrager
    PretPedKadet

STOP MET RENNEN!!!!!!

Bootcamp werkt alleen op intel macs dus opde nieuwe iMac, mac mini en MacBookPro geval (wat een naam). Dus al koop je de quad powermac met 8gb geheugen en 23 prototype-nasa-hightech grafische kaarten met samen 45TB aan videogeheugen, dan nog doet flightsimulator het niet.

Bijdrager
    Kleintje

Nou ja, is ook nog geen vakantie toch? :lol:

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.