6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:

Bijdrager
    Henry1989

Games Afspelen Vanaf Externe Schijf Mac Os X

Goedendag Allen

ik zit even met een klein probleem wat betreft de opslag van mijn macbook. ik heb vrij veel software op mijn macbook en hij begint goed vol te raken. nu heb ik een paar games en 1 van maarliefst 42gb. is het mogelijk dat ik een externe schijf icm thunderbolt of usb3 aanschaf en mijn spellen daar op installeer en dan kan spelen vanaf de externe schijf op mijn Macbook? eerder bij mijn windows machine kon ik dat wel maar ik weet niet of dat nu ook nog kan.

heb een macbook pro retina met 256gb en is helaas niet uit te breiden. althans niet zo eenvoudig als de medio 2011′-‘-‘ series heb ik alweer gelezen.

(Y)

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

Ik dank dat het ook een beetje van het spel afhangt, maar ik kan gewoon spelletjes van een externe HD draaien (Sims 3, 4, SimCity 5, Cities Skylines en nog wat van dat soort spellen).

Welke model MacBook Pro heb je precies? De 2012 en early 2013 zijn nog uit te breiden. Voor de late 2013 en nieuwere modellen zijn (nog) geen grotere SSDs beschikbaar.

Bijdrager
    Henry1989

het gaat bij mij ook om de sims 3 + alle uitbreidingen die is erg groot.

ik heb de pro retina late 2014 en die heeft een 256gb sed schijf idd. ik hoop dat ik hem een x kan vervangen voor een 512 of hoger indien beschikbaar.

Bijdrager
    Koning Frank

Het kan, maar het zal trager zijn dan via je SSD.

Moderator
    Mac Daddy

Ik vind dit wel een interessante vraag, maar wist niet het antwoord. Daarom even gegoogled. Zou ik doen als ik jou was. Er zijn meer mensen die dat zich afvragen.
    Voor zover ik het begrijp maakt een HDD of SSD weinig uit. USB 3 kan een bottleneck voor een SSD zijn namelijk.
    Wat ik vooral begrijp is dat loading times trager zullen zijn.

Maar heb je een Steam Library? Speel je alle games die je hebt geinstalleerd? Je kan namelijk games van Steam zo verwijderen en later opnieuw installeren. Kan je ruimte schelen. Heb ik een tijd terug ook gedaan met een reeks games.

Bijdrager
    Infinitatus

Ik heb zelf World of Warcraft op een externe Thunderbolt schijf staan. Dit gaat zo snel. Daar merk je niets van. het is alsof de schijf in mijn mac staat.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.