16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:
    Bijdrager
    MommaMia

Gamen

Hallo Allemaal!

Alsk iets flut vin ist MS:@:@:@
    Toch gebruik ik het::(:(:(
    Maar ik ben reeds aan het sparen voor een Apple:D:D:D
    Kheb alleen nog wel veel poen nodig:S:S:S
    Nu hebk un paar kleine vragies,
    1)Ik heb allemaal spellen voor Windows, zijn die dmv emulators bijv nog te spelen
    2)Zijn er leuke spellen voor Mac(Noem voorbeelden)
    3)Alsk wil programmeren op Mac OS X, kan dat dan in Object Pascal,
    Zo nee, noem svp waarmee het dan kan…
    4)Bestaat er een 3D-Library of iets dergelijks om games mee te maken?

Met hele vriendelijke Groet,
    Me

Bijdrager
    Berend

1. nee
    2. jah… doom 3, battlefield, warcraft, enz.
    3. programmeren kan je zelfs in textedit.. compilen is een ander verhaal.
    weet niet of er een pascal compiler is voor osx.. je kunt beter een “echte” taal gaan leren dan pascal.. das al zo oud als de weg naar rome..;)
    4. ongetwijfeld.

Bijdrager
    MommaMia

Cool! Hep je ook een BF voor de Mac?
    BF is één van m’n lievelingsspellen;)
    Sins wanneer is Pascal geen egte taal?
    In combinatie met OpenGL maak ik er de mooiste 3d-Animaties/Spellen mee
    tx voor response

Greetings, Me

Bijdrager
    Pim
    Bijdrager
    Lustigson
    ”Pim”

http://www.nti.nl/NTInternet/Cursussen/Talen/Nederlandse+taal+foutloos+schrijven+en+spreken.htm
    Heb je meer aan dan spelletjes :P

:D
    ‘k Moest ook even goed kijken voor ik begreep wat er allemaal stond.

En één smiley is blijkbaar ook niet voldoende. :evil: :evil: :evil:

Bijdrager
    Pleeborstel

Tja, MSN of SMS-taal is tegenwoordig heel erg populair zie ik:P

Je moet onthouden dat de Mac geen echte game-machine is. Wanneer je de nieuwste spellen wilt spelen raad ik je aan om toch een Windowscomputer te houden of anders een Playstation te kopen. Er zijn wel spellen voor de Mac, maar het zijn er lang niet zoveel als voor de PC en vaak lopen ze niet helemaal goed. Doom 3 is er een voorbeeld van, dat spel haalt zelfs op de snelste G5 met een Radeon X800 of GeForce 6800 bij lange na niet het aantal frames wat op een Athlon64-systeem te zien is…

Voor al het overige is een Mac prima te gebruiken. Je bent van spyware, dialers, hackers en virussen verlost en ook van de ‘blue screens’ zul je geen last meer hebben. In het begin is het even wennen, maar daarna zul je zien dat de Mac in veel opzichten beter is dan Windows:)

Bijdrager
    cempa

Voor games heb je een xbox/PS2 voor de rest een mac,

Deze vraag is al zovaak gesteld. Blijkbaar zjin er toch heel erg veel mensen die games willen spelen op een computer. Ik heb zelf een xbox en dat vind ik stukke beter dan gamen op een computer.

Bijdrager
    Paradiddle

2 ) BOOM is echt een super game voor de mac echt geweldig!

Bijdrager
    MacAttack

Gamen doe je echt niet op een Mac! Ik speel wel redelijk veel games op mijn Mac en dat schept geen problemen, maar ik ben dan ook geen die hard gamer.

Ik vind M$ ook …! Maar ere wie ere toekomt, gamen doe je op een PC of een gameconsole! Ik raad iedereen altijd een Mac aan behalve als het belangrijskte punt gamen is.

Maar ik hoop dat je van plan bent een pak goede games te maken want daar is toch wel een gebrek aan op de Mac of toch zeker aan games die niet al maanden oud zijn.

Inactief
    Anoniem

1) niet dat ik weet

2) http://www.apple.com/games
    http://www.macka.nl
    –> check ff

3)je kan ook Xcode proberen mn broer gebruikt het probleemloos op zn PB 17″, hij is informaticus.

4) klein voorbeeldje: Halo 2 graphics en moddeling en mapping enz is volledig gebeurd op Dual 2,5Ghz G5’s

Bijdrager
    MommaMia

Hoi!

tx vor reaczies

btw

http://www.nti.nl/NTInternet/Cursussen/Talen/Nederlandse+taal+foutloos+schrijven+en+spreken.htm

Heb je meer aan dan spelletjes

sri vor al di foutjus

c’mon zeg, wat boeit dat, ik kan prima nl hor

waarsg. ga’k wel over op appel, maar dan moet ik eerst m’n (nu nog) lege spaarpot vullen!

Greetingz

Bijdrager
    hansenonline

voor programmeren op de mac heb je aan een c taal genoeg objective c is de taal voor osx en je kan ook met realbasic aan de gang en java niet te vergeten. met pascal heb je minder mogelijkheden, maar ik heb geloof ik ooit eens pascal voor de mac voorbij zien komen. en voor het grote deel van de 25 plussers op het forum is nederlands schrijven wel makkelijk om te zien wat er staat. dit is om de paar jaar weer het zelfde verhaal toen ik 20 jaar geleden nix schreef zonder ks werd er ook moeilijk over gedaan.

daan.

Bijdrager
    WouterP
    ”cempa”

Hij heeft gelijk, ik heb ook een PlayStation2 gekocht voordat ik overstapte op Mac want gamen op de mac zag ik niet helemaal zitten, zeker niet met de nieuwste spellen, dan haalt mijn mac vast en cker een framerate van maar liefst 5 fps:P . Games hou ik het liefste van mijn Mac af.. Dus koop een PS2 of Xbox inderdaad :wink:

Bijdrager
    remcodb2

Maar voor zo af en toe is er best een gamepje wat wel wil draaien.

Bijdrager
    Sal
    ”cempa”

Deze vraag is al zovaak gesteld. Blijkbaar zjin er toch heel erg veel mensen die games willen spelen op een computer. Ik heb zelf een xbox en dat vind ik stukke beter dan gamen op een computer.

Ja maar die kut controllers :x
    geef mij maar een muis en een toetsenbord.

Bijdrager
    A

ik zou zelf gewoon voor een Playstation of xbox gaan. Ik heb zelf een Playstation 2 :wink:

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.