11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    159_nikki

Gamen op iMac medio 2011

Hallo,

Ik ben pas ongeveer een half jaar mac gebruiker. En ik begin er nu wel achter te komen dat er heel weinig games zijn voor de mac.

En ik wil dus een bootcamp installatie uitvoeren op mijn iMac. Bijvoorbeeld Windows 7 of 8
    Ik wil bijvoorbeeld spellen spelen zoals GTA IV, Need For Speed Most Wanted, Simcity, Call of Duty Black Ops ||, Battlefield 3
    Zou dat moeten lukken ?
    Ik heb een iMac medio 2011

2,7-GHz quad-core Intel Core i5 met 6 MB gedeelde L3-cache op de chip
    4 GB (2x 2 GB) 1333-MHz DDR3-geheugen
    AMD Radeon HD 6770M grafische processor met 512 MB GDDR5-geheugen
    En een Harde schijf van 1 TB (7200 rpm)

Bijdrager
    Ni3l55

Dit zou gewoon kunnen, eventueel je RAM upgraden want oa GTA vreet geheugen.
    Maar ik zou eerst gewoon zelf kijken of het vlot werkt, installeer eerst een spel en kijk of ie goed/soepel werkt.

Bijdrager
    159_nikki

Bedankt !

Geld dat ook voor de andere spellen ?

En in de toekomst bijvoorbeeld GTA V en Battlefield 4 ?

Bijdrager
    Niels

Voor het geld van een upgrade, Windows, etc. ben je zo goed als evenveel kwijt als voor de aankomende ps4, die deze spellen fullres. en fps gaat ondersteunen.

Bijdrager
    Henk Jan de Bruijn

Een Windows licentie kost toch iets van 80 euro? Daar koop je geen nieuwe Playstation 4 en nieuwe televisie voor hoor:p

Bijdrager
    computer space

Ik ben benieuwd wanneer de eerste PS4 tot Hackmac wordt omgetoverd. Zou een mooie snelle concurent van de MacMini kunnen worden, met meer nadruk op de GPU dan op de CPU. Sneller dan de snelste iMac kaart 980MX met de processorkracht van een simpele i5 en dan voor 400 euro. Meer keuze!

Bijdrager
    iKnijff

Toevallig gisteren Windows 7 geïnstalleerd met behulp van Bootcamp. Ook omdat ik er van houd om af en toe een game te spelen. Om alles even uit te testen heb ik League of Legends even gespeeld. Moet zeggen dat hij een stuk soepeler draaide dan dat hij onder OS X deed. Voor mij wel een bevestiging dat Bootcamp voor het spelen van games wel degelijk nut heeft. Al kan het natuurlijk wel zo zijn dat dit verschil bij andere games minder/niet merkbaar is.

Mijn reactie is weliswaar geen antwoord op je vraag, maar wel een extra motivatie om Bootcamp te gaan gebruiken.

Bijdrager
    Niels

Die nieuwste games gaan nooit van z’n leven zo goed draaien als op een consol. Een PS4 kost 399, nieuw geheugen en Windows kosten samen al zo rond de 200, een gemiddelde pc controller kost ook al zo rond de 50. Ik neem aan dat er al een TV op de kamer staat (een gemiddeld huishouden heeft tegenwoordig 2 tv’s). Qua kosten zit je dus al op de helft, en dan heb ik de aanschaf van de spellen nog niet meegeteld.

Hoe je het dus ook bekijkt, het kost een aardige hoeveelheid geld. Ik zelf zou nog even doorsparen voor een consol, dan hoef je verder ook niet aan je Mac te rotzooien.

Bijdrager
    iKnijff

@ Niels
    Niet iedereen schaft zijn besturingssystemen en games legaal aan, dus die vlieger gaat niet altijd op. Dat je op een console altijd optimaal van een game kunt genieten is inderdaad helemaal waar. Maar goed, het gamen moet ook geen hoofdzaak zijn op je Mac, maar een leuke bijkomstigheid.

Bijdrager
    159_nikki

bedankt voor de reacties.. ik ga er nog maar eens goed over na denken.

het gaat wel een duur geintje worden want moet ook nog een externe harde schijf kopen, als ik een bootcamp ga uitvoeren..

Bijdrager
    Jeroeno

Weetje wat het nou is met de macs

Ze zijn natuurlijk nooit ├ęcht bedoelt voor de fanatieke gamer. Je ziet het al, vanaf 999 euro heb je een pentium 4. Ja dat is Apple. Ik zou gwn lekker zelf een game computer in elkaar knutselen

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.