30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 44)
  • Q:
    Bijdrager
    MrPapple

Gamen op een MacBook (niet MacBook Pro)

Hallo iedereen,

Omdat er overal in het wild topics opduiken met de vraag: “kan je……… spelen op een MacBook?”, dacht ik dat het wel leuk en handig zou zijn als we die even konden centraliseren in een topic. (Hopelijk vinden onze mods dat ook :wink: )

Om te starten heb ik al een vraagje: Hoe zit het met UT2004 op een MacBook?

Bijdrager
    YogiStardust

Nope, daarvoor zijn de Macbook pro’s. Met echte videokaarten. Macbooks zijn denk ik meer voor Office, chatten en internet. En af en toe een spelletje als ApeironX. Maar COD2 en UT2004 worden toch een probleem.
    Denk dat over het algemeen, veel mensen zich hebben verkeken op de grafische game performace van de Macbook. Wil je gamen, koop dan een Pro.

Als je puur kijkt naar de specificaties zijn die pro’s echt niet veel duurder hoor. Goede prijsjes kun je her en der al vinden.(Komt toch weer een nieuwe aan!)

Bijdrager
    Mr Macintosh

Ik heb de Call of Cuty 2 Demo op mijn Intel Mac Mini Core Solo kunnen spelen. Dus ik denk wel degelijk dat de MacBook echt wat spellen aan kan(zeker als je er een flinke portie RAM in stopt).

Bijdrager
    DarkRaverNL

Ja, Singleplayer, probeer nou maar eens MP erop te spelen;) 64 mannetjes om je heen 30 smoke nades, en 20 grannaten die elke seconden ontploffen, en dan nog niet die duizende kogels die je om de oren vliegen:P

Bijdrager

call of duty 2 speelt vrij goed op mijn powerbook (resolutie is niet laag gezet)
    Maar het zal wel 4/5 keer zo beter gaan als mijn macbookpro binnen is.

Inactief
    Anoniem

call of duty 2 speelt vrij goed op mijn powerbook (resolutie is niet laag gezet)
    Maar het zal wel 4/5 keer zo beter gaan als mijn macbookpro binnen is.

Hoe speel jij CoD 2 op je PowerBook?

[edit]
    nevermind:)

Bijdrager
    matsoftmac

Weet iemand of Battlefield in Windows goed draait op een Macbook?
    En GTA 3?

Bijdrager
    puntKoen
    ”matsoftmac”

En GTA 3?

Tja, een gedeelde videochip werkt daar niet echt aan mee. Mocht je het willen proberen, laat dan wel het interne geheugen uitbreiden.

Bijdrager
    vanquish

ik heb nu 2 gb erin zitten (MB 2.0) en nu kan ik toch wel een spelletje spelen wat met 512 mb ram nog niet ging.

bijv. x-plane 8

Bijdrager
    matsoftmac

Maar weet iemand of GTA 3 ook werkt op een Macbook onder Windows??

Bijdrager
    MrPapple

Gisteren ff snel Need For Speed Hot pursuit 2 uitgetest via bootcamp en dat werkte gelijk een zonnetje!!:D

Bijdrager
    Tjeerd

en CoD2 loopt ook super op m’n macbook, dus geen gezeik, je kan er gewoon op gamen;)

Bijdrager
    olbo

Als onder bootcamp PC spelletjes goed werken… zegt genoeg.

Bijdrager
    maarten_van_roon

Aller eerst: de mensen die zeggen dat er niet ge-gamed kan worden op een Macbook zijn bijna altijd de mensen die zelf een powerbook hebben, en er een beetje mee zitten dat ze 500-600 Euro meer hebben betaald en bijna de zelfde game performance hebben.

Op de macbook met 1 GB draaien de meeste game prima. Hier zijn de games die ik er op speel, via bootcamp momenteel:

– Command and Conquer generals draait als de brandweer
    – Half life 2 volledige vloeiend met bijna alles op max
    – GTA SA draait ook heerlijk op hoogste resolutie
    – Demo van Fear daait redelijk, maar alles op medium

Wil in dit topic AUB niemand meer over de zo geheten zwakke Graphische kaart in de Macbook beginnen, die discussie is al 3 maanden oud en dacht inmiddels dat bewezen was dat ie vrij krachtig is.

Cheers

Bijdrager
    FullMonty
    ”maarten_van_roon”

Wil in dit topic AUB niemand meer over de zo geheten zwakke Graphische kaart in de Macbook beginnen, die discussie is al 3 maanden oud en dacht inmiddels dat bewezen was dat ie vrij krachtig is.

Cheers

Sry, maar dit is gewoon bullshit. Ga even achter een computer met een ATI X1900, GeForce 7900 oid zitten, start FEAR op, zet alles op max, en dan spreken we nog eens. Een MacBook Pro is misschien niet heel veel sneller, maar dat komt omdat het in eerste instantie ook geen game machine is. Het is een kwestie van wat je gewoon bent en hoe veeleisend je bent. Iemand die in de eerste plaats aan gamen denkt, denkt zeker niet aan een laptop en al helemaal niet aan Intel Integrated graphics. Wat niet wil zeggen dat je er af en toe geen spelletje op kan spelen. De eveolutie is ook zeer snel. Een niet-getweakte Oblivion start zelfs niet eens op op zo’n integrated videokaart.

Het is zeker niet zo dat je er niet KAN op gamen, alles kan. Maar om de Macbook nu de hemel in te prijzen als gamebeest is voor mij hetzelfde als zeggen dat een praktische familieauto even goed zijn mannetje kan staan op het circuit, waarom zou je een racewagen kopen.

Bijdrager
    icecreammm
    ”matsoftmac”

En GTA 3?

Battlefield 1942 draait heel goed voor mij, maar als je 400% kiest bij het aantal mannetjes op het veld, dan daalt de framerate toch wat als er veel mannetjes op het scherm verschijnen, maar het gaat zeker niet schokken.

Bijdrager
    PieterJan
    ”Tjeerd”

en CoD2 loopt ook super op m’n macbook, dus geen gezeik, je kan er gewoon op gamen;)

:o met alles op low draait het nog moeilijk in sommige gevallen (veel smoke, kills etc…)En dan heb ik het enkel nog over de singlemode laat staan een multiplayer :s

Bijdrager
    vortex

Ok heb zelf ook een 2gig MB met 1gig mem , demo Cod2 draait ocasioneel en ik klaag niet over de prestaties , 64meg video is ms naar hedendaagse normen niet veel maar zoals gezegd voor ocasioneel te gamen is het zeker genoeg en voldoet prima.

Wil je echt gamen koop dan een windows game bak , games zijn pakken goedkoper dan je ooit voor de mac kan vinden. Eerlijk gezegd is dat ng het grootste nadeel van gamen op de mac je vindt geen goede games onder de 50€ , zelfde games die voor de pc rond de 10€draaien bij bijvb Bart Smit en andere prijsbrekers in dit medium.

Bijdrager
    Tjeerd
    ”PieterJan”
    ”Tjeerd”

:o met alles op low draait het nog moeilijk in sommige gevallen (veel smoke, kills etc…)En dan heb ik het enkel nog over de singlemode laat staan een multiplayer :s

Bij mij loopt ie superlekker, alles op high… op een basis MacBook (1.83Ghz etc. etc.). Wat raar dan (ik kan zelfs als ik het spel opstart gewoon alle andere progjes laten draaien, zoals Msn Messenger, safari, iMovie en dat soort apps).

Bijdrager
    matsoftmac

Die gedeelde video ram is 64 MB, maar kan je deze ook met software vergroten?

Bijdrager
    thueske

En wat als je nu cod2 via bootcamp draait op een macbook? Dan moet dat toch ook al beter gaan met direct x, want ik heb nog nooit een spel op men mac gehad dat fatsoenlijk draaide.

Bijdrager
    Nikita
    ”matsoftmac”

Die gedeelde video ram is 64 MB, maar kan je deze ook met software vergroten?

Nee, en hij is maximaal 80 MB geshared in OSX. In Windows is het 128 MB. Wellicht is het te veranderen via een of andere systeemhack, maar dat zou ik niet weten.

Bijdrager
    anton.m
    ”matsoftmac”

En GTA 3?

Wat ze ook zeggen: BF of BF2 draait ondanks de intel-core processor matigjes als je alles op full zet. Logisch want het is geen gamemachine. Dus wil je echt vol van de game kunnen genieten dan dien je gewoon ergens een 2de hands Dell XX GHZ op de kop te tikken.

Bijdrager
    Rosie_m

Ff snel vraagje:

Tropico 2: Pirates cove is ook te spelen op een macbook?

bvd

Bijdrager
    randyhereman

Speelt iemand de nieuwe Tony Hawk ook? En is er ook een soort spel als Fifa 2007?? Kan hem op i-net nog niet vinden

Bijdrager
    randyhereman

Op de MacBook 2.0Ghz bedoel ik dus

Bijdrager
    AST

Een macbook is inderdaad domweg niet gemaakt op echt hardcore op te gamen. Dat is toch niet erg om te ontkennen? Lijkt me niet zo’n belangrijke discussie… Ik kan er world of warcraft redelijk op draaien. En bij bijv CS:S heb ik te weinig frames online om fatsoenlijk te kunnen fraggen. Dan is de lol er ook snel vanaf natuurlijk, maar dat wist ik van tevoren.

Bijdrager
    Nikita

Ik heb trouwens geprobeerd in XP op m’n MacBook (niet-Pro) Call Of Duty 2 te spelen. Het installeren gaat prima maar het opstarten eindigt telkens keihard in een melding dat er iets mis is met DirectX… Verder is het me ook allemaal abracadabra… :?

En het meest vreemde is nog wel dat de demo van COD2 voor OSX het prima deed! En het grootste verschil zit ‘m in dat de OSX versie OpenGL gebruikt i.p.v. DirectX …

Bijdrager
    Electr0n
    ”maarten_van_roon”

Aller eerst: de mensen die zeggen dat er niet ge-gamed kan worden op een Macbook zijn bijna altijd de mensen die zelf een powerbook hebben, en er een beetje mee zitten dat ze 500-600 Euro meer hebben betaald en bijna de zelfde game performance hebben.

Op de macbook met 1 GB draaien de meeste game prima. Hier zijn de games die ik er op speel, via bootcamp momenteel:

– Command and Conquer generals draait als de brandweer
    – Half life 2 volledige vloeiend met bijna alles op max
    – GTA SA draait ook heerlijk op hoogste resolutie
    – Demo van Fear daait redelijk, maar alles op medium

Cheers

Half-Life 2 een zwaar spel, speelt toch goed af! Lang leven de Source Engine:mrgreen:

Bijdrager
    Marcski
    ”AST”

Een macbook is inderdaad domweg niet gemaakt op echt hardcore op te gamen. Dat is toch niet erg om te ontkennen? Lijkt me niet zo’n belangrijke discussie… Ik kan er world of warcraft redelijk op draaien. En bij bijv CS:S heb ik te weinig frames online om fatsoenlijk te kunnen fraggen. Dan is de lol er ook snel vanaf natuurlijk, maar dat wist ik van tevoren.

precies, ik kan er redelijk op gamen onder bootcamp
    als je hardcore wilt gamen op een laptop, koop dan gelijk een alienware

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 44)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.