9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    djeckofdiamonds

Gamen onder XP onder VMware Fusion probleem.

Ik heb Counter-Strike Source onder XP in VMware Fusion geinstalleerd, de installatie is gelukt, ik heb een Steam account maar wanneer ik het spel wilt opstarten komt er een pop-up waarin staat “launching counter-strike source” maar daarna verdwijnt die pop-up en er gebeurt verder niks, soms krijg ik wel een update van Steam dat je nieuwe spellen kan downloaden, maar dat bericht kreeg ik vroeger altijd wanneer ik het spel stopte, dat was vroeger in Windows-tijd.

Ik baal want ik wil wel counter-striken, dus ik had daarna die oudere versie volgens mij CS 1.6 geinstalleerd en wanneer ik bij opties > video > renderer > opengl wilt selecteren start hij opnieuw op maar dan met een foutmelding dat deze videomode niet word ondersteund. Hij start hem dan op onder software mode, maar dat speelt zo traag en het lijkt op een 8-bit spel qua graphics. Ik heb een Macbook Pro met een goeie videokaart, dus wat doe ik fout. Ik heb op forums gezocht van Steam zelf en ik heb alles gedaan wat er stond maar het help niet.

Wie kan mij helpen met deze 2 problemen?

Bij voorbaat dank

Bijdrager
    joasdekker

Ik heb eigenlijk nauwelijks verstand van wat je zegt, maar weet wel dat onder VM-fusion de hardware in je MBP niet optimaal benut wordt, waardoor het spelen van games bijvoorbeeld vaak niet (goed) gaat. Kan het hier mee te maken hebben? Bijvoorbeeld al geprobeerd om het onder bootcamp te installeren? Op deze manier wordt wel alle hardware goed door windows gebruikt.

Bijdrager
    djeckofdiamonds

Dank je wel voor je tip, maar ik hoopte eigenlijk op een andere oplossing. Ik had Bootcamp maar de reden dat ik VMware had gekocht was natuurlijk dat ik met beide besturingssystemen tegelijkertijd kan werken. En ik zie zoveel video’s op Youtube waarin mensen onder VMware gamen, sommige zelfs zwaardere spellen zoals Crysis. Maar iedergeval, als iemand een ander idee of oplossing voor mij hebt.

Bij voorbaat dank,

Inactief
    Anoniem

Probeer het is onder de 3de video mode, Direct3D heet die volgens mij.
    Is je Windows installatie up-to-date ?

Bijdrager
    djeckofdiamonds

Ik heb direct3d ook geprobeerd maar dat maakt het alleen maar erger, want alles loopt door elkaar, ik kan het moeilijk uitleggen maar het ziet er dan echt niet uit. Ja mijn Windows installatie is up-to-date ik heb dagelijks een automatische update. Speelt niemand hier meer Counter-strike dan ? hehe

Bijdrager
    Yannes

Doe na de installatie de Leopard dvd erin om de drivers te installeren en installeer DirectX 9.0c.

Joasdekker heeft wel gelijk. Ik heb Parallels ook even uitgeprobeert. Maar als je de Leopard dvd erin doet om de drivers te installeren, dan installeert die een “parallel” driver geen Nvida Geforce of Ati driver. Dus toen ik Lego Star Wars II ging doen schokte het beeld enzo.

Bijdrager
    SoulThief

Zover ik weet kan VMware Fusion geen OpenGL emuleren, het emuleert(d) echter alleen maar DirectX of Direct3D, wat tot een grote discussie leidde door Linux gebruikers die voorals nog niet makkelijk Compiz of Beryl kunnen draaien.

Bijdrager
    Nietzman

Werkt CS niet beter onder Crossover Games/WiNE?

Bijdrager
    sasquatch

dat klopt. Crossover Games werkt echt heel vloeiend. Heb laatst nog cs gespeeld sinds een goede 3 a 4 jaar

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.