30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 56)
  • Q:
    Bijdrager
    iPJ

Gamen on Macbook Air

Heej..

Ik zit te denken tussen een Macbook alu of Macbook Air.. Ik heb u ff een vraagje daarover:

Kun je COD 4, Sims 2 enzoo daar goed op spelen? Op de hoogste Resolutie..

Gr. iPJ!

Bijdrager
    sven-

Spelen? Ja. Goed spelen? Nee, althans niet op hoogste settings, afhankelijk van welk spel je speelt. Op YouTube kun je hierover genoeg filmpjes vinden.

Bijdrager
    me.com

Het is al vaker verteld, maar op laptops valt gewoon niet goed te gamen. Tuurlijk werkt het wel, maar niet zoals het moet horen. Denk daarbij aan lagg en dat soort dingen.

CoD4 zal zeker niet draaien op een MacBook Air en MacBook omdat simpelweg de videokaart veel te laag daarvoor is. Wil je een goede computer waar je op wilt gamen, ga dan voor de 2e iMac op de Apple website. Die van €1299. Daar valt echt prima op te gamen. Zelfs GTA IV haalt deze iMac.

Dus aangezien je ook twijfelt aan MacBook Air, neem ik aan dat je budget daar ook in de buurt ligt. Ga dan voor een iMac.

Bijdrager
    sven-
    ”me.com”

Het is al vaker verteld, maar op laptops valt gewoon niet goed te gamen.

Je kunt zelfs Call of Duty 4 op een MacBook aluminium spelen.

En op een MacBook Pro aluminium draait Far Cry 2 ook nog best goed.

Bijdrager
    me.com

Over CoD4 op de MacBook: denk maar niet dat je daar een FPS haalt van 100 of hoger.;) :P.

Wat ik eigenlijk bedoelde, is dat een laptop niet gemaakt is om op te gamen.

Bijdrager
    sven-

Meer dan 60 FPS heb je niet nodig, sterker nog, dit kun je op een scherm met een 60 Hz vernieuwingsfrequentie niet eens zien. Het enige waar meer dan 60 FPS handig voor zijn is het opvangen van framedrops.

Bijdrager
    me.com

Best gek dan dat ik met een soort gelijke videokaart in mijn oude iMac niet eens de 60 fps haalde, maar 40 ongeveer.:P

Maargoed, als iPJ verstandig is, moet hij gewoon gaan voor een andere computer dan een laptop.
    Krijg veel namelijk veel spijt van als je een laptop koopt om te gamen net als ik vroeger.

Bijdrager
    sven-

Akkoord, je moet ook niet een laptop kopen voor het gamen. Maar als je een laptop nodig hebt (om welke reden dan ook) is het leuk om te weten dat je er toch nog best op kunt gamen.

Bijdrager
    me.com

Daar heb je zeker gelijk in.:)

Dus iPJ, heb je een laptop nodig (voor school en dergelijke), schaf er dan een aan. Wil je een computer om alleen mee te gamen, kijk dan naar iets anders dan een laptop.

Succes ermee.

Bijdrager
    iPJ

Maar in dat 1e Youtube filmpje wat hier gepost is ziet het er heeel gelikt uit op een Macbook…. En ik gebruik hem vrijwel voor alles…

Bijdrager
    me.com

Kan er wel gelikt uit zien ja, op de laagste graphics.

Ik zou als ik wil gamen zeker niet voor een laptop gaan. Is een laptop echt noodzakelijk voor jou, dan moet je er een kopen. Wil je echt puur gamen, koop een iMac.

Bijdrager
    iPJ

Ach jah… Me vader heeft dan ook al een Mac Pro en daar kan het zeker op! Of…

Bijdrager
    me.com

Op de Mac Pro kan hij zeker wel.:)

De keuze is aan jou.

Bijdrager
    Calpa
    ”me.com”

Op de nieuwe alu-MacBooks valt uitstekend te gamen, zonder lag.. en dan heb ik het over Flatout 2 (hoogste resolutie met instellingen op maximaal), COD4, UT2004, Spore..

Bijdrager
    Calpa
    ”me.com”

Over CoD4 op de MacBook: denk maar niet dat je daar een FPS haalt van 100 of hoger.;) :P.

Maar door de stellen dat ‘het er niet voor is gemaakt’ lijkt het net alsof het er ook absoluut niet op zou kunnen, of in veel mindere mate. Dat is gewoonweg niet juist, er zijn zat games die met prachtige graphics op de Macbooks draaien, ook COD4 trekt het prima.

Nee, laptops zijn niet ‘gemaakt’ om op te gamen, maar het kan er prima op.

Bijdrager
    me.com

Nou, dan weet ik genoeg, haha.:P

Ik heb namelijk altijd begrepen dat laptops nooit gemaakt zijn om mee te gamen, maar de MacBook dus wel.:)

Bijdrager
    Calpa
    ”me.com”

Dus aangezien je ook twijfelt aan MacBook Air, neem ik aan dat je budget daar ook in de buurt ligt. Ga dan voor een iMac.

..want als iemand neigt naar een Laptop dan is het logisch dat hij dan zomaar voor desktop zal moeten gaan?

Bijdrager
    me.com

Je hebt gelijk ik houd me wel stil.;)

Bijdrager
    Calpa
    ”me.com”

Ik heb namelijk altijd begrepen dat laptops nooit gemaakt zijn om mee te gamen, maar de MacBook dus wel.:)

Nee; dat is nog steeds niet juist.. ze zijn niet ‘gemaakt om op te gamen’.. er draaien alleen best goede games op door de nieuwere grafische chips en processors..

Bijdrager
    me.com

Dat bedoel ik dus ook…

Maar een 13-inch is toch veel te klein om op te gamen of niet?

Bijdrager
    iPJ

En op een iMac 20″ 4Gb geheugen, 2,4 GHz Intel Core 2 Duo dan?

Bijdrager
    me.com

Dat gaat zeker wel…

Zelfs wel met 2GB.

Bijdrager
    Xserve
    ”me.com”

Natuurlijk zijn laptop’s ook geschikt om op te gamen, maar ze hebben meestal lagere specificaties en daarom kunnen ze de nieuwste spellen niet altijd aan.
    Persoonlijk vind ik dat gamers beter voor een spelconsole gaan. Ik denk dat één budgetcomputer + één spelconsole nog steeds goedkoper en handiger is dan één supercomputer voor beide taken.

Bijdrager
    me.com

Je hebt inderdaad gelijk, ik zat fout. Sorry.

Bijdrager
    Calpa
    ”me.com”

Dat bedoel ik dus ook…

Het is gewoon 1280 X 800.. prima resolutie om mee te gamen. Heb zelf een 22 inch full HD scherm dat ik er aan heb hangen, daarop gaat het natuurlijk nog iets beter; en zelfs dat trekt mijn alu MacBook (ok, bij COD moet ik anti-aliassing uitzetten, anders schokt het wat vervelend.. eerlijk is eerlijk)..

Bijdrager
    iPJ
    ”PascalPas”
    ”me.com”

Dat bedoel ik dus ook…

Het is gewoon 1280 X 800.. prima resolutie om mee te gamen. Heb zelf een 22 inch full HD scherm dat ik er aan heb hangen, daarop gaat het natuurlijk nog iets beter; en zelfs dat trekt mijn alu MacBook (ok, bij COD moet ik anti-aliassing uitzetten, anders schokt het wat vervelend.. eerlijk is eerlijk)..

En dat moet je alleen uitzetten als het scherm eraan hangt toch?

Bijdrager
    sven-

Ik zou het aanzetten van anti-aliasing echt afraden op Macs. Als je een beetje op lekkere resolutie met mid-high settings wilt spelen is het aanzetten van anti-aliasing gewoonweg niet mogelijk als je nog een beetje lekkere FPS wilt krijgen.

Bijdrager
    Yannes

Idd, hij blijft altijd hangen bij mij als ik anti-alias aan zet.

Bijdrager
    iPJ
    ”PascalPas”
    ”me.com”

Op de nieuwe alu-MacBooks valt uitstekend te gamen, zonder lag.. en dan heb ik het over Flatout 2 (hoogste resolutie met instellingen op maximaal), COD4, UT2004, Spore..

Bedoel je daar ook de Macbook Air mee? (Want die is ook alu, maar als de meeste mensen het over macbook alu hebben hebben ze het over de Macbook en Macbook Pro..)

Lid
    Noc

In de MacBook Alu en Air zitten allebei dezelfde grafische chip. Dus de systemen zijn als je naar gamen kijkt vrijwel vergelijkbaar, alhoewel er wel een slechtere CPU in de Air zit.

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 56)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.