22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)
  • Q:
    Bijdrager
    KingAchille

Game wél op XP, niet op XP op Mac

Gegroet,
    Ik heb een spelletje, Emergency 3 en dat kan ik wél installeren en spelen op een gewone Windows bak, maar niet op mijn Boot Camp. Heeft iemand enig idee hoe dit komt?
    Mvg,

Bijdrager
    Yannes

Waarom kun je het niet installeren op Bootcamp? Wat geeft die aan?

Bijdrager
    KingAchille

Installeren gaat wel, maar het opstarten lukt niet. Ik krijg dan een of ander foutenrapport waar ik niets kan uitmaken!
    Mvg,

Bijdrager
    jeroenth

Vreemd, gaat het op je macbook pro?
    Misschien is het een oud spel en is je mac te snel:wink:
    ik heb daar ook welleens last van gehad vroeger op een pc

Bijdrager
    KingAchille

Het is een spel dat toch wat eisen stelt van de pc… Dus vrij recent. Ik denk van 2005… Maar waarom werk het wél op een Windows bak en niet op mijn XP op m’n MacBook Pro. Dat zou in principe toch hetzelfde moeten zijn?
    Mvg,

Bijdrager
    jeroenth

achja, toch al 3 jaar…
    Maar is het een vista bootcamp of xp?

Bijdrager
    KingAchille

XP! Want dat spelt draait maximaal onder XP!
    Mvg,

Bijdrager
    Xenophon

Waarschijnlijk een driver-issue.

Bijdrager
    Moriarty

Probeer DirectX 9.0 eens te downloaden in de XP hoek…

Bijdrager
    sven-

Hoewel de software niet verschilt, verschilt wel de hardware, misschien wordt de hardware in de MBP niet ondersteund?

Bijdrager
    Rickje

Ik heb Emergency 3 ook eens geprobeerd net als Emergency 2 en Fire Department 3. Is allemaal wel met hikken en stoten gegaan.

Vindt de Emergency spellen gameplay overigens niet aangenaam. Fire Department was beter. Maargoed, in mijn ogen zijn die spellen niet geheel probleemloos. Maar probeer zoals de persoon boven mij zegt een je Directx te updaten. Heb je overigens al de drivers geinstalleerd (vanaf je MacOSX 10.5 installatie dvd) op XP?

Bijdrager
    KingAchille
    ”Xenophon”

Waarschijnlijk een driver-issue.

Hoe bedoel je? Muis, beelscherm en videokaart werken toch wel naar behoren zo te zien…

”sven-“

Hoewel de software niet verschilt, verschilt wel de hardware, misschien wordt de hardware in de MBP niet ondersteund?

Dat zou me verbazen, want ik kreeg het spel eerder al aan de praat. Hetzij op de minder legale manieren. Nu ik het spel eindelijk gekocht heb, werkt het niet…

”Moriarty”

Probeer DirectX 9.0 eens te downloaden in de XP hoek…

Mja, nog zo een probleem. Ik kan NOOIT verbinding maken met het internet op mijn Windows…

Drivers van BootCamp installeren is er nog niet van gekomen, daar kan het aan liggen vermoed ik en DirectX zal ik via via ook eens proberen!

Voorlopig al bedankt!
    Mvg,

Bijdrager
    MacBooky

dus je hebt niet je bootcampdrivers geinstalleerd? ja eh……..sorry hoor…..

Bijdrager
    KingAchille

Dat was er gewoon nog niet van gekomen! Morgen meer nieuws
    Mvg,

Bijdrager
    oldsmelly

Kansloos dit zeg..

Je hebt niet eens de basis bootcamp installatie afgemaakt en je vindt her raar dat het niet werkt ?

Bijdrager
    Tom Lemaire

waarom denken sommige mensen toch dat stappen die bescherven worden in een handleiding niet belangrijk zijn..
    Zonder de driver van je boot camp cd (Mac os x install cd) werkt je videokaart niet naar behoren.. Daarom krijg je een foutmelding..

Bijdrager
    Rickje

Ach, kan gebeuren.

Die Mac Drivers vanaf de MacOSX cd zorgen ervoor dat Apple toetsenbord, muis, internet, bluetooth, airport en alles wordt herkend. Daarnaast worden ook de videokaart drivers geinstalleerd.
    Laat maar weten of het is gelukt en hoe het werkt.

Bijdrager
    KingAchille

Zo, ik heb de drivers dan toch geïnstalleerd, maar ik krijg dan weer een foutmelding.
    [code:1:1546ec2691]Copy test drive failed, please insert the installation CD in the drive and restart the game[/code:1:1546ec2691]
    en vervolgens hoor ik een seconde het begin toontje, maar dan springt ie af…

En ja, ik heb de officiële legale cd!

Iemand enig idee?
    Mvg,

Bijdrager
    sven-

Spel verwijderen en opnieuw installeren?

Bijdrager
    Dedstok
    ”KingAchille”

Het is een spel dat toch wat eisen stelt van de pc… Dus vrij recent. Ik denk van 2005… Maar waarom werk het wél op een Windows bak en niet op mijn XP op m’n MacBook Pro. Dat zou in principe toch hetzelfde moeten zijn?
    Mvg,

Misschien heeft je mac de specs niet die die hoort te hebben voor de game?

Bijdrager
    sven-
    ”Mickert”

Misschien heeft je mac de specs niet die die hoort te hebben voor de game?

”KingAchille”
    ”sven-“

Dat zou me verbazen, want ik kreeg het spel eerder al aan de praat. Hetzij op de minder legale manieren. Nu ik het spel eindelijk gekocht heb, werkt het niet…

Bijdrager
    KingAchille

Herinstalleren helpt niets. Nog steeds dezelfde foutmelding… Sommige bedrijven vragen gewoon illegaal gebruikt te worden! Iemand nog enige raad?
    Mvg,

22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.