12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    Mmmarco

Game over for QuarkXPress

Adobe believes that bundling InDesign with Photoshop and Illustrator in the Creative Suite will enable many more digital creatives to sample the DTP program and ditch XPress. “With so many shared technologies such as type- and colour-management and user-interface links, learning times are greatly reduced. New-unit sales of InDesign are already above those of QuarkXPress, and we expect it to remain that way.

http://www.macworld.co.uk/news/main_news.cfm?NewsID=7034

En nog wat verschillende meningen:
    http://www.adobeforums.com/cgi-bin/[email protected]@.2ccdcf36

Bijdrager
    Walkingfingers

De prijs, licentiepolitiek, verkrijgbaarheid en bereikbaarheid van de supportafdeling trekken de strop als maar strakker om de quarknek.
    Een kwestie van tijd en de laatste adem wordt uitgezucht.
    ID is er nog niet, communiceren met drukkers is verre van ideaal.
    Quark is en blijft een goed pakket, 2003, 2004 en een beetje van 2005 zingen ze misschien nog wel uit, daarna is het m.i. over en sluiten.

Bijdrager
    Zout

meeste drukkers kunnen met PDF overweg, zo niet, dan zou ik een andere drukker zoeken, mijne (Have) kan alle beetje normale formaten aan.

Bijdrager
    Paul
    ”Zout”

meeste drukkers kunnen met PDF overweg, zo niet, dan zou ik een andere drukker zoeken, mijne (Have) kan alle beetje normale formaten aan.

Zo simpel ligt dat niet:
    a: niet elke drukker kan elke drukopdracht optimaal aan; sommige zijn nu eenmaal beter in bepaalde werkzaamheden dan anderen.
    b: offerte vragen is een must want de prijsverschillen zijn enorm groot – soms moet je gewoon concurreren met andere reklamebureaus en zoek je naar een drukker met een goede offerte. Ik heb dus een viertal ‘vaste’ drukkers.
    c: soms heeft de klant zelf een drukker; ik heb het dan over vaste klanten die je echt niet wilt laten schieten.

Dus eh…. hoe ‘flexibeler’ je bent hoe hoger is je winst aan het eind van het jaar en die winst wil ik niet laten bepalen door 1 drukker…. :wink:

Bijdrager
    Mmmarco

Jep. Hoe flexibeler hoe beter. Bijna alle drukker sdie ik ken willen wel graag PDF. Alleen maar makkelijker!

Bijdrager
    drscsi

Xpress zal nog wel enkele jaren blijven rondspoken, maar pdf aanleveren geeft wel een hoop meer mogelijkheden.

Bijdrager
    tft

Het aanleveren van pdf heeft in onze drukkerij de voorkeur. Er kunnen weinig dingen mee misgaan, en iedereen schijnt het toch moeilijk te vinden om een file aan te leveren incl. alle fonts en illustraties/foto’s. Daarom is een pdf altijd handig, ALS DE PDF GOED GEMAAKT IS.

de drukker

Bijdrager
    marcogoole

hoe zit het eigenlijk met pms-kleuren in pdf-formaat? Zijn daar bepaalde standaarden voor en kan je die ergens vinden?

marco (’n andere dan mmmmmm)

Bijdrager
    marcogoole

hoe zit het eigenlijk met pms-kleuren in pdf-formaat? Zijn daar bepaalde standaarden voor en kan je die ergens vinden?

Bijdrager
    marcogoole

Bijdrager
    servir frais

ik ben nog geen profiel tegen het lijf gelopen voor Quadri drukwerk en meerdere pantonekleuren of zit ik nu zo verkeerd…. enige profiel wat ik hier momenteel heb staan in Quadri+1 pmskleur

Bijdrager
    drscsi
    ”marcogoole”

Die zijn op zich geen probleem. Maar let op dat je bijvoorbeeld geen mengtinten maakt van een Pms-kleur met een andere kleur of een verloop van een Pms-kleur naar een andere kleur. Dan gaat het mis. En kijk uit (niet doen dus) met transparanties in Illustrator bij het gebruik van Pms kleuren als het bestand verder verwerkt moet worden als b.v. certified Pdf. Kijk ook eens bij het onderwerp beeld, daar zijn ook al wat topics over pdf.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.