30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 54)
  • Q:
    Bijdrager
    J-Flex

Concurrent voor iPad: Samsung Galaxy Tab

Volgens nu.nl

In Amerika is donderdag 17 september 2010 de Samsung Galaxy Tab gelanceerd. De tablet is volgens analisten de eerste echte concurrent van de iPad.

Verkoop Nederland
    Volgens Dixons zal de tablet verkocht worden voor 750 euro. Dit is dan de losse tablet, zonder abonnement. Prijzen inclusief abonnementen zijn vooralsnog niet bekend.

Flash en camera’s
    De tablet is uitgerust met besturingssysteem Android 2.2 en ondersteunt Flash 10.1 van Adobe. Het gebruik van Flash en de twee camera’s op de voor en achterkant van de tablet zijn de twee belangrijkste punten waarmee de Galaxy S zich onderscheidt van de iPad.

Bellen
    Verder is de Galaxy kleiner – en daardoor handzamer – dan de iPad, maar het formaat resulteert ook in een kleiner scherm (7 inch). Opvallend is dat de tablet naast bluetooth en gps ook onder andere wifi, gsm, en umts ondersteunt. Dit betekent dat consumenten ook kunnen bellen met de tablet.

Klik hier voor het originele artikel.

Bijdrager
    Afroman

Waarom bellen? Dat is het enige wat ik niet snap.

Bijdrager
    J-Flex

Persoonlijk vind ik het apparaat er erg strak uitzien. De mogelijkheid om ermee te telefoneren zal veel mensen aanspreken, net als het handzame formaat. De ondersteuning van Flash en de ingebouwde camera zijn een voordeel ten opzichte van de iPad. De prijs is daarentegen redelijk aan de hoge kant.

Bijdrager
    Afroman

7 inch is 2 keer zo groot als de iPhone(3,5 inch) en 1,5 keer zo klein als de iPad.(9,7inch).
    IK verwacht wel dat het een verkoopsucces wordt.(Doordat die flash heeft, 2 camera’s en kan bellen), maar ik denk niet dat de kopers die functies specifiek gaan gebruiken. Het is meer dat ze het KUNNEN gebruiken.

Bijdrager
    prullenbak

Ja…dat is een ipad killer!

Net als iedere smartphone met touchscreen sinds 2007 een “iphone killer” is….

…of zou worden.

Bijdrager
    KarelWillem

Natuurlijk is dit geen iPad concurrent! Wat een onzin.

Ik kan je ontelbare dingen opnoemen die die Galaxy slechter gaat kunnen dan de iPad.

En voor 750 euro? Dat is 150 euro meer dan de vergelijkbare iPad WiFi + 3G?

Daarvoor krijg je dan wel een beduidend kleiner scherm.
    Dat moeten de twee camera’s dan voornamelijk goed gaan maken.
    Verder heeft het ding eigenlijk geen enkele voorsprong op de iPad.

Bijdrager
    J-Flex
    KarelWillem op 17 september 2010

Verder heeft het ding eigenlijk geen enkele voorsprong op de iPad.

1. Ondersteuning Flash
    2. Mogelijkheid om te bellen
    Bijdrager
    Double_UK

Voordat je een oordeel velt, toch even kijken naar hun commercial.

Dat je met die camera op de achterkant ook ‘augmented reality’ krijgt, is natuurlijk wel heel leuk.
    Goed, hij is niet goedkoop. Maar dat is de Mac ook nooit geweest en toch hebben we er allemaal één.:lol:

Bijdrager
    prullenbak

Ondersteuning Flash
    Mogelijkheid om te bellen

1. Wanneer stoppen mensen met het non-argument “flash” ?
    2. Ik heb een telefoon.

Bijdrager
    J-Flex
    prullenbak op 17 september 2010

Ondersteuning Flash
    Mogelijkheid om te bellen

1. Wanneer stoppen mensen met het non-argument “flash” ?
    2. Ik heb een telefoon.

Mensen die op zoek zijn naar een nieuwe telefoon, kunnen in zo’n geval tevens kiezen voor de Galaxy Tab. De iPad is in dat geval niet eens een optie…Al denk ik niet dat het erg fijn belt met zo’n groot toestel…

Waarom is Flash een non-argument? Ik snap eigenlijk niet waarom dit gewoon ondersteund wordt door Apple? Oke, ze geven aan dat andere standaarden beter zijn etc, dat begrijp ik ook wel en ik ben het ook wel eens met ze. Maar vandaag de dag is er nu eenmaal nog wel veel met Flash, ondersteun het dan of zorg ervoor dat in ieder geval alles gewoon goed te zien is of niet soms?

Ik snap dat voor sommige Apple fans dit natuurlijk als een aanval op hun geliefde merk gezien wordt, maar laten we eerlijk zijn; de iPad is een mooi apparaat, maar kent zeker nog een aantal verbeterpunten. Deze zal de Galaxy Tab ook wel hebben, maar het is toch goed om te zien dat andere partijen de strijd aan gaan. Ik ben benieuwd naar de Blackpad van RIM.

Bijdrager
    KarelWillem

Of die Galaxy nu wel of niet goed zal verkopen of een leuk ding is, is eigenlijk niet zo relevant.

Het is alleen GEEN iPad killer. In geen enkel opzicht.

Alsof iedereen zijn 9 inch eee PC opeens weer gaat inruilen voor een 7 inch, omdat je met die laatste kunt bellen.

Alsof ik opeens de Donald Duck weer ga voorlezen vanaf een 7 inch schermpje.
    Zal mijn multifocus-bril niet blij mee zijn en mijn zoontje ook niet denk ik.

Alsof je leuk een gezinsspelletje gaat doen op een 7 inch schermpje.

Alsof je hier fijn de Autoweek op gaat lezen. De schermverhouding is dan al behoorlijk vervelend.

Alsof je op straat voor lul gaat staan met een Galaxy aan je oor.

Waarmee ik niet wil zeggen dat het ding niets waard is, of er geen markt voor is.
    Je moet en mag hem alleen niet vergelijken met een iPad.
    Dit bedient een heel andere marktsegment (of zou dat in ieder geval moeten doen).

Bijdrager
    prullenbak

Waarom is Flash een non-argument?

Omdat het simpelweg niet nodig is op een telefoon of tablet!
    Geen flash hoeft geen nadeel te zijn, en wel flash hoeft geen voordeel te zijn. Al die flash-content die er nu is, is toch al niet aangepast voor touch-screens, dus voor mijn gebruikerservaring in een webbrowser op een tablet/smartphone, is Flash ondersteuning geen voordeel. Het maakt gewoon geen reet uit.

Als aanval op mijn “geliefde” merk zie ik het niet hoor. En tuurlijk heeft de iPad nadelen (of eerder: mensen hebben wensen, want ze willen altijd meer beter sneller…terwijl alles wat de iPad kan, doet ie goed. Dus dat zijn geen nadelen, maar “eventuele toevoegingen”).
    De iPod heeft ook dit soort “nadelen”, maar als je nu een mp3speler hebt, zegt iedereen nog steeds “o, een iPod, maar dan van Philips (bijvoorbeeld)”.
    Na de iPhone zijn er 10000 “iphone killers” gemaakt, en t wordt m telkens niet…
    Met de iPad heeft apple t m gewoon weer geflikt: De galaxy tab is de eerste “nep iPad”.

toch goed om te zien dat andere partijen de strijd aan gaan

Zeker 100% waar!

Inactief
    Anoniem

Nah, gaat niks worden dat ding.

Bijdrager
    KarelWillem

Ze hadden toch ook al zo’n 5 inch ding of zo in de winkel liggen?

Daar stonden de mensen ook al in drommen omheen.:lol:

Bijdrager
    R-Flow
    J-Flex op 17 september 2010

De mogelijkheid om ermee te telefoneren zal veel mensen aanspreken

Mwah denk het niet. 7-inch aan je oor is niet echt handig. Daarnaast is Android 2.2 niet echt geschikt voor tablets. Volgens mij heeft Google dat onlangs zelf toegegeven.

Bijdrager
    Dexstron

1, dit is een te grote telfoon.
    2′ of dit een een te kleine tablet

Bijdrager
    R-Flow

Hoezo te kleine tablet? Omdat de iPad 9-inch is moeten alle tablets dat per definitie zijn? Vind 7-inch helemaal niet zo gek. De prijs valt alleen tegen. Maar goed vind de iPad ook te duur voor wat het is.

Bijdrager
    Lexis

En al die Android boys maar klagen over de prijs van de iPad:D

Bijdrager
    Dexstron

Nee maar ik vind 7 inch te klein voor een tablet 9 inch vink veel relaxter,
    Jow maar hoeft niet meteen boos te worden

Bijdrager
    katteman

iPad killer, hahahahahahahaha
    7 inch scherm voor een tablet? Hallo, waar zijn we nou helemaal mee bezig?
    Wat een onzin.

Bijdrager
    wimbers

Maar vandaag de dag is er nu eenmaal nog wel veel met Flash, ondersteun het dan of zorg ervoor dat in ieder geval alles gewoon goed te zien is of niet soms?…

Dit is meer een verantwoordelijkheid van de webdesigner. Deze kan (en moet) er voor zorgend at een website ook zonder flash werkt en te zien is. ik begrijp website makers ook niet als ze flash inzetten voor essentiele delen zoals navigatie. Flash is eyecandy. Navigatie is functie.

Bijdrager
    Trat

Wat een lelijk ding. Als je iets kopieert, doe het dan goed. En Android? Krijg je dan om de 3 dagen een software update?

Bijdrager
    gipsman

Als het ècht moet, bel je ook met de iPad, via Skype of andere
    voip.
    Flash heb ik wel al eens gemist, bv. onlangs toen US Open
    gestreamd werd.

Bijdrager
    gipsman

voip.
    gestreamd werd.

Bijdrager
    iMacDonalds

Als je een iPad jailbraikt kun je ook Flash bekijken. Helaas niet zo vloeiend als de GalaxyTab dat doet.

Bijdrager
    Soulshaker

Misschien ook maar eens een filmpje met review van het toestel
    Ik moet wel zeggen , ik vind het een degelijk afgewerkt product
    Maar te prijzig imho

Trouwens , de reacties hier die zeggen dat 7″ te klein is en daarmee dus nu al een gefaald product is heeft voor mij geen enkele waarde

Dat is misschien voor JOU te klein , maar voor anderen juist handig
    Ik zie hier op OMT wel vaker het gezeur om een kleinere “iPad Nano ” , of dat de iPad te zwaar is

Daarbij , KW , je kan ook handsfree bellen , via de speakers van deze tablet pc !

IMO zeker niet mis , die Galaxy tab

Bijdrager
    KarelWillem

Er is ook weinig mis met die Galaxy (behalve dat het besturingssysteem niet is wat ik zou willen hebben).

En ik denk dat er voor een 7 inch dingetje best markt is.
    Het is een soort grote PSP zeg maar.

Dat bellen is leuk hoor. Maar als je een beetje creatief bent, kan je dat met je iPad ook.

Kortom; leuk ding, maar een ander markt dan een iPad.

Bijdrager
    Trat

Ik snap niet dat men dit serieus als concurrent voor de iPad ziet. Er zijn geen tablet apps (Android apps zuigen sowieso IMO: die SDK is een grap vergeleken met de iOS SDK). Het besturingssysteem is niet gericht op tablets (dat komt bij bij Android 3.0: waarbij je bij de gefragmenteerde hardware van Android je hart vasthoudt of je ooit überhaupt een update krijgt). Hij heeft een veel kleiner scherm waardoor video en foto’s minder zijn dan op een iPad. Hij is €250 duurder dan een iPad. Android is een batterijvreter dus de batterijlevensduur zal minder zijn (aanname, maar wel gefundeerd). Hij is te groot voor in je broekzak, en te klein om lekker als een boek vast te houden (persoonlijk ervaring met 7” mediaplayer). Flash op een Android zuigt enorm, dus waarom zou dat hier zo’n uniek verkooppunt zijn? Er is helemaal geen backing vanuit de industrie voor Android; de hele markt kijkt naar Apple en de Appstore (er zijn geen apps op Android waar de iOS community op zit te wachten, andersom is dit wel het geval).

Ik snap dat de Android community hier op zit te wachten, maar ik neem dat ding echt niet serieus. Apple denk ik ook niet; zijn te druk met het verkopen van 3 miljoen iPads per maand.

Bijdrager
    Trat
    johannes op 17 september 2010

voip.
    gestreamd werd.

Waarom zou ik op een tablet willen bellen? Ik heb al een iPhone: iedereen heeft een mobieltje. Dit ding is te groot om mee te nemen in je broekzak. Micro-sims krijg je alleen bij zakelijke abonnementen. Bellen met zo’n ding is alleen handig voor thuis maar wel alleen als je je gesprek op de speaker zet: ga zo’n ding toch niet aan mijn oor zetten?

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 54)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.