11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:

Bijdrager
    riji

Galaxy s8 gebruiken in macOS omgeving?

Ik heb een iMac 5k en een MBP13″ 2017 en daarbij nog een simpele GSM met een prepaid kaartje, omdat ik dit weinig gebruik.
    Mijn vrouw heeft een iPhone 5s, wat we beiden te klein vinden.
    Nu gaan we een gezamenlijk abo nemen voor mobiel met onbeperkt gebruik en zullen we dit ook meer gaan doen.
    Ik ben dus gaan kijken in de winkel en heb wat gelezen met als inzicht dat als ik een duidelijk groter scherm wil dan de 5s en toch een (te) groot toestel wil vermijden, ik uitkom op de iPhone X en de Galaxy S8. Met de korting van onze telecom operator zal de X zo’n 1059 euro kosten, terwijl ik de S8 meteen voor 549 euro kan ophalen.
    Het enige wat mij tegenhoudt bij de S8 is de samenwerking met mijn iMac en dus macOS. Ik denk dan voornamelijk aan mails, contacten en browsen, terwijl synchroniseren van foto’s voor mij minder belangrijk is. Kan iemand meer vertellen over dit onderwerp?

Update: ik vond deze gratis app beschikbaar in de AppStore voor bestandstransfer (alle types) van Android naar macOS: handshaker 2.1.1(https://itunes.apple.com/be/app/handshaker-manage-your-android-phones-at-ease/id1012930195?mt=12&ign-mpt=uo%3D4). Dit ziet er niet slecht uit.

• Dit onderwerp is gewijzigd 7 maanden, 2 weken geleden door  riji.

Bijdrager
    KarelWillem

Ik heb een Android-telefoon, en synchroniseer automatisch het adresboek, de agenda, browse-gegevens (daarbij is het wel van belang op beide devices dezelfde browser te gebruiken: liefst Google Chrome dus .;) ) en e-mail met de Mac. Gewoon op beide apparaten hetzelfde account gebruiken.

Foto’s deed ik al ‘handmatig’ met de iPhone, en nu nog steeds. Bijvoorbeeld via Google Drive.
    Maar gewoon aansluiten aan je Mac en Fotolader openen is voldoende om je foto’s en films binnen te halen.

Verder heb ik nog een app als iSyncr, die heel eenvoudig muziek, foto en film kan syncen met de Mac.

En Airdroid Web werkt ook heel fijn.

• Deze reactie is gewijzigd 7 maanden, 2 weken geleden door  KarelWillem.

Bijdrager
    riji

Bedankt, ziet er goed uit.

Bijdrager
    GoeieDag
    riji op 04 oktober 2017

Ik ben dus gaan kijken in de winkel en heb wat gelezen met als inzicht dat als ik een duidelijk groter scherm wil dan de 5s en toch een (te) groot toestel wil vermijden, ik uitkom op de iPhone X en de Galaxy S8. Met de korting van onze telecom operator zal de X zo’n 1059 euro kosten, terwijl ik de S8 meteen voor 549 euro kan ophalen.

Appels en peren.
    De S8 kun je vergelijken met de iPhone 7, en die kun je ook nu direct voor ±500 euro krijgen. Waarom zou je dan naar de iPhone X kijken?

• Deze reactie is gewijzigd 7 maanden, 2 weken geleden door  GoeieDag.

Bijdrager
    riji
    GoeieDag op 04 oktober 2017

Appels en peren.
    De S8 kun je vergelijken met de iPhone 7, en die kun je ook nu direct voor ±500 euro krijgen. Waarom zou je dan naar de iPhone X kijken?

Ik had het toch al geschreven: als ik een groot display wil in een niet groot toestel dan kom ik uit bij de S8 of de X.

Bijdrager
    KarelWillem
    GoeieDag op 04 oktober 2017
    riji op 04 oktober 2017

…De S8 kun je vergelijken met de iPhone 7.

Natuurlijk kun je een S8 niet vergelijken met een iPhone 7.

Dat is een klein scherm (4.7″) in een lompe behuizing vergelijken met een groot scherm (5.8″) in een slanke behuizing.

En dan vergeten we voor het gemak even OLED tegenover LED en 2960 x 1440 tegenover 1334 x 750 pixels.

• Deze reactie is gewijzigd 7 maanden, 2 weken geleden door  KarelWillem.

Bijdrager
    Afroman

In welk opzicht kan je die toestellen niet vergelijken!?

Dat de Samsung een beter scherm heeft is gewoon een feit en een +1 voor Samsung lijkt me.

Bijdrager
    KarelWillem

De iPhone 7 wordt als alternatief voor een S8 aangedragen.
    En dat is het niet.

Je kunt alles vergelijken uiteraard, maar het heeft in dit geval niet heel veel zin.;)

Bijdrager
    riji

Ik heb de S8 gisteren gekocht en mijn eerste bevindingen zijn goed.
    Ik ben ergens tevreden dat ik mij niet heb laten uitbuiten door Apple (iPhone X).

Bijdrager
    Jos Opel

@riji, welke provider biedt de iPhone X voor € 1059 aan?

Bijdrager
    riji

We zijn bij Telenet (BE) en daar is de vermindering op de iPhone 8 100 euro.
    In de Apple store is de laagste prijs voor de X 1150 euro, dus maak ik de inschatting dat het toestel 1050 euro zal kosten.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.