7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:

Bijdrager
    hitcher

Gain op de kanalen hoger dan 1 en 2 op Presonus Mobile Firestudio voor iPhone 5

Hallo,

Gisteren heb ik een vraag gesteld over kabels in mijn Presonus Mobile Firestudio.

De aanbevolen kabels heb ik gekocht en die werken uitstekend. Dank voor de hulp.

Nu heb ik nog het volgende probleem. Op de Presonus heb ik een gain knop voor de kanelen 1 en 2.

Kanaal 1 gebruik voor de microfoon en die heeft fantoomspanning nodig. Ik hou dan alleen kanaal 2 over met een gain knop en dat is dan ook mono uiteraard.

Ik wil nu mijn iPhone 5 gebruiken voor het afspelen van jingles met het programma soundboard. Als ik deze aansluit op de kanalen 3 en 4 heb ik veel te weinig gain. Ik kan dat achteraf wel masteren maar ik wil de gain opkrikken bij de rechtstreekse invoer van iPhone. Dat gaat niet met de software. Heeft iemand hier iets voor?

Ik zou nog wel Mic 1 kunnen gebruiken en vervolgens de iPhone op kanaal 2 (mono). Wat ik niet weet is als ik nu de fantoomvoeding aanzet dit kwaad kan voor mijn iPhone. Naar ik mag aannemen krijgen dan beide kanalen (1 en 2) extra spanning te verwerken. Voor mijn mic maakt dat natuurlijk niet uit. Op kanaal 2 wil dat dan eigenlijk niet nu ik hier mijn iPhone invoer.

Heeft iemand suggesties?

Dank alvast!!!

Bijdrager
    sjoerdrei

Is dat verloopje jack mini jack de grote jack mono of stereo?

Als je je iphone aansluit op 3 en 4 wat is het uitgangs volume van je iphone? Zet je die vol open of heb je er een begrenzer(via instellingen) er op zitten?

Bijdrager
    hitcher

De grote jack is mono, Het is 3,5 inch stereo naar 2 x 1/4 inch mono. Begrenzer is eraf. Geluid tot max op iPhone en schuiven in de software helemaal open. Ik heb ook een iPad geprobeerd. Hetzelfde probleem. Er lijkt gewoon te weinig output te zijn. Met de gain knoppen op kanalen 1 en 2 dus geen probleem maar ik wil nu juist 3 en 4 of hoger gebruiken.

Bijdrager
    Koezel

De Iphone heeft gewoon te weinig output. Je zult dus de gain van de software nodig hebben om het ingangsniveau omhoog te brengen.
    De inputs 1 en 2 zijn combi inputs, zowel XLR als TRS. Als je de Iphone met een TRS (jack) connector op input 2 aansluit
    heb je geen last van de fantoomvoeding. Wat voor microfoon gebruik je?

Bijdrager
    hitcher

Rode Broadcaster. Die heeft wel fantoomvoeding nodig. Ok de iPhone is aangesloten met een jack. Dat wordt dus mono. Ik zou niet weten hoe ik er softwarematig meer uit te krijgen. Alles staat al maximaal. Maar als het echt geen probleem is met die voeding voor mijn iPhone dan ga ik het gewoon gebruiken zoals door jou aangegeven Koezel. Veel dank!

Bijdrager
    Koezel

Welke software gebruik je?

Bijdrager
    hitcher

Ik gebruik Garageband.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.