15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:
    Bijdrager
    Paulzooi

Gaat Vodafone veranderen?

Beste,

Ik heb momenteel een Sim-only abonnement bij Vodafone. Deze loopt af in Januari. Dus daar zit ik nog even aan vast.
    Ik wil erg graag de iPhone, dus ik heb vandaag gebelt naar Vodafone om te vragen wat de procedure is bij het opzeggen van mijn abo. Toen ze vroegen naar de reden, gaf ik als antwoord de iPhone en kreeg ik te horen dat ze waarschijnlijk begin volgend jaar ook de iPhone gaan verkopen. (Toevallig dacht ik…NOT).

Het maakt me niet zoveel uit gezien Vodafone geen echt ‘onbeperkt internet’ heeft. Maar nou vroeg ik me af, gaat dat ooit veranderen? Gezien er steeds meer mobieltjes komen met een internet functie.

Mijn dilemma is dat ik momenteel geen mobiel meer heb omdat deze kapot is. En ik toch graag de iPhone wil hebben vanwege de handige functies (mail-internet). Moet ik nog even wachten en mijn oude nokia gebruiken? Of abo opzeggen (afkopen wat me 30 euro gaat kosten) en overstappen naar T-mobile voor 2 jaar?

Weet iemand of Vodafone, als ze officieel de iPhone gaan verkopen, Visual voicemail gaat ondersteunen en een Fair Usage policy gaan toepassen zoals bij T-Mobile?

Help.

:D
    Ps. Ik woon in Utrecht en zit op school in Amsterdam. Bereik is daar goed toch?

Bijdrager
    Sausje

Over dat internet zou ik me sowieso geen zorgen maken. Ik zit met mijn iPhone al een jaar met Vodafone en doe er alles mee:
    – Apps downloaden
    – Mail, agenda, contacten synchroniseren
    – browsen

En nooit ook maar een woord gehoord van Vodafone. Houd in de gaten dat als steeds meer mensen zorgeloos internet gaan gebruiken het “gemiddelde verbruik” ook omhoog gaat. Dus de maximale limiet ook.

Of ze de iPhone gaan verkopen? geen idee… Daarvoor ben ik al te lang weg bij het bedrijf.

Bijdrager
    corb

Ik heb geen antwoord voor je maar zie ook eens mijn reactie bij dit bericht http://www.onemorething.nl/?p=showarticle&art_id=3668&n=1

Cor

Bijdrager
    mikelinden

als je graag bij vodafone wilt blijven is misschien een los toestel uit belgie halen een optie voor je, kan je gewoon je sim only voortzetten (en dus lage maandkosten houden) en je hebt toch je iphone!

Bijdrager
    Paulzooi

Ik zat er inderdaad ook aan te denken om een losse iPhone te kopen, maar in kosten schilt het niet zoveel uiteindelijk.
    Maar Sausje, jij hebt dus ‘overal’ 3G dekking? Hoevaak zit jij per dag op het internet?

Ik wil namelijk wel gewoon mijn mail aanzetten, en minimaal 5 keer online per dag.

Bedankt

Ps. Hoe werkt het met de garantie?

Bijdrager
    Angelzilla

Mijn contract bij Vodafone loopt ook af begin januari en ik heb ook getwijfeld om over te stappen naar T-Mobile voor een iPhone of een iPhone uit Belgie.
    Via een artikel op OMT kwam ik terecht bij de website van de iPhoneclub en daar hebben ze een overzicht met online gsm-winkels, die iPhone’s los verkopen, maar ook met contractverlening bij de meeste providers e.d.

Zie: http://www.iphoneclub.nl/iphone-3g-kopen-in-nederland-prijzen-en-alternatieven/

Ik heb alle websites van de onlineshops bekeken en heb gekozen voor 2call. Ik heb ze gebeld om te vragen waar ze de iPhones vandaan en of de software te updaten is via iTunes e.d.

Zoals je wellicht weet mag je 3 maanden voor je contracteinde, je contract verlengen en deze maand hebben ze ook nog eens superaanbiedingen bij Vodafone bij contractverlenging. Ik heb o.a. de komende 2 jaar een tientje korting p/m op mijn abonnement.

Ik heb dus mijn Vodafone contract verlengt via 2call en ik heb daarbij als toestel voor een witte iPhone 16Gb gekozen. Ik hoefde slechts 264,- euro te betalen voor de iPhone. (de zwarte was 366,- euro, maar hij zit toch een hoesje).
    Helemaal super, mooie prijs, ik kan gewoon bij Vodafone blijven en ik hoef niet naar Belgie om een iPhone zoeken.
    Tevens een nette service via 2call. Ze geven duidelijke informatie en je kunt online je order volgen. iPhone is netjes op tijd afgeleverd door TNT. Tevens heb je gewoon garantie op je telefoon en volgens de website hebben zij een eigen reparatie-afdeling voor de iPhone.

Ik heb de iPhone nu precies een week en tot zover functioneert ie naar behoren. Mijn vodafone sim er gedaan, aangesloten op mijn MBP, iTunes opgestart, geregistreerd, nieuwe software erop gezet en sindsdien werkt ie perfect.

Wellicht is dat ook een idee om naar te kijken?

Bijdrager
    Paulzooi

Wacht ik stuur je even een PM. Ik kom er zelf niet echt uit.

Bijdrager
    Juch
    ”Paulzooi”

Het maakt me niet zoveel uit gezien Vodafone geen echt ‘onbeperkt internet’ heeft. Maar nou vroeg ik me af, gaat dat ooit veranderen? Gezien er steeds meer mobieltjes komen met een internet functie.

Vodafone heeft wel “onbeperkt internet”, en zeker voor de iPhone. Sterker nog, Vodafone was volgens mij de eerste die onbeperkt UMTS aanbood tegen een goede prijs. Ze bieden het aan (sneller dan T-Mobile) voor EUR 9.50 pm.

”Paulzooi”

Ik heb momenteel een Sim-only abonnement bij Vodafone. Deze loopt af in Januari. Dus daar zit ik nog even aan vast.
    Ik wil erg graag de iPhone, dus ik heb vandaag gebelt naar Vodafone om te vragen wat de procedure is bij het opzeggen van mijn abo. Toen ze vroegen naar de reden, gaf ik als antwoord de iPhone en kreeg ik te horen dat ze waarschijnlijk begin volgend jaar ook de iPhone gaan verkopen. (Toevallig dacht ik…NOT).

In principe kan je al de iPhone bij Vodafone krijgen. Mn broertje heeft dat afgelopen week gedaan. Zijn abbo liep in november 08 af, maar je kan 3 mnd vantevoren verlengen bij Vodafone en dan krijg je al een nieuw mobieltje.
    Hij heeft via een gsmweb/gsmeasy oid gekocht. Dit weekend binnen en werkt als een zonnetje. Enige dat hij niet heeft is Visual Voicemail.
    (De iPhone komt dan overigens LEGAAL unlocked uit Italie of Belgie en ze verkopen geloof ik alleen de 8GB versie)

Als jij abo in Jan afloopt, kun jij vanaf volgende maand (nov) je contract verlengen. Ik zal je zeggen, ik ben jaren een zeer tevreden klant geweest van Vodafone, ben overgestap naar T-Mobile vanwege de iPhone…maar had liever bij Vodafone gebleven…

Bijdrager
    Pieterr

T-Mobile verkoopt prepaid iPhone
    Maar nog niet echt interessant…
    [code:1:b23f1e51b8]prepaid: 700 + 24*7 = 868 (2 jaar)
    abonnement: 80 + 24*30 = 800 (2 jaar)[/code:1:b23f1e51b8]

Bijdrager
    Paulzooi

Ik wil ook graag bij Vodafone blijven, maar het is niet goedkoper.
    Gezien vodafone bijvoorbeeld 275 smsjes OF belmin geeft, en niet ‘en en’ zoals bij T-mob.
    Daarnaast geen Visual Voicemail, wat ik echt zal gebruiken, geen Hotspots, wat ik ook zal gebruiken gezien ik veel vaak op stations moet wachten. En volgens mij is het toch wel bekend dat je bij Vodafone gemiddeld niet vaker dan 10 x online mag gaan dan andere internet gebruikers. Ik heb dat gelezen in de voorwaarden.

T-mobile is uiteindelijk het goedkoopste denk ik, alleen ben ik bang voor het bereik. Wat wel opvalt is dat ik mijn huidige nokia (die nog net wel 3G is) ook weinig 3G ontvangt. Ook wanneer ik bel, flipt hij heel vaak uit. Dusja. Ook vodafone is niet perfect.

Helaas krijg ik geen korting (bv bij 2call.nl) omdat ik momenteel een Sim-Only heb. Dus ik zou dan een nieuw abbo moeten afsluiten en dus mijn nummer kwijt raken. Of wel behouden, een los toestel kopen en dan ben ik ook weer duurder uit.

Ik ga morgen ff langs t-mobile, kijken wat de mogelijkheden zijn.

Maar ik hoor de laatste tijd niet veel klachten meer over het bereik. Is het al beter geworden dan? Of raken mensen eraan gewend?

Bijdrager
    Juch

als je overstapt op T-Mobile kun je je nummer meenemen he…..

Over het bereik van T-Mobile… ik geef het een voldoende….. ben niet ontevreden erover, maar ben er ook niet onwijs tevreden mee. Iets dat ik van Vodafone wel altijd was…..

Bijdrager
    Julian Gijsen

Het spijt me als ik hier verkeerd zit of een vraag stel die al 100x gesteld is, echter heb ik de zoekfunctie geprobeerd maar daar kwam niets uit.

Ik heb zojuist de iPhone besteld i.c.m. een 45e p/m abbo. Het was een idee van mij en mijn moeder; mijn moeder wilde een abbo hebben, en ik een iPhone. Het idee is dus dat ik haar per maand 10 euro betaal voor het internet dat ze niet gebruikt, en zij kan het abbonement gewoon in haar prepaid telefoon gooien (toch?) en daar dan gebruik van maken. Ik wil dan op mijn beurt gebruik maken van de iPhone door er mijn Vodafone met Onbezorgd internet (wél overal 3G ) simkaart in te zetten.

Ik begrijp dat er bepaalde dingen op de iPhone geïnstalleerd zijn die dit onmogelijk moeten maken; wat zijn deze, hoe haal ik die eraf en welke kosten kan ik daarbij verwachten?

Alvast bedankt, als mijn vraag niet gepast is in dit topic, zou ik erg geholpen zijn als dit bericht door een Moderator overgeplaatst zou kunnen worden.

Bijdrager
    Paulzooi

Uit je verhaal (45 euro per maand abbo) heb je hem gekocht bij T-mobile, dus past niet geheel in dit topic. Maar jou abbo past wel in die topic.

Er zit een simlock op de iPhone, dus je kunt er geen Vodafone kaart instoppen. Dan zal je hem moeten unlocken, ik weet niet of dit al mogelijk is (dat weten er hier genoeg en kun je wel ff googlen). Maar dan vervalt wel je garantie.

Daarnaast is het van jou wel een slimme zet, gezien zij nou jou toestel betaald. Weet niet of dat ook in jullie deal zat? Anders wel goed gedaan! :lol:
    Je moeder heeft nu overigens wel een redelijk duur abbo.

Bijdrager
    Julian Gijsen

De deal was dat ik haar internetkosten zou betalen omdat ze daar geen gebruik van zou maken; 10 euro per maand. Ik krijg de iPhone dus voor 240 euro in totaal en betaal de eenmalige aanschafkosten van plusminus 30 euro. 270 euro dus voor een legale iPhone. Dat het voor mijn moeder duurder is dan een vergelijkbaar sim-only abbonement maakt haar niet veel uit; hij gaat toch op haar bedrijf.

Maargoed, terug naar de ‘matter at hand’; ik wil ‘m dus unlocken, maar ben volgens jou dan dus ‘de lul’ als er op garantiegebied iets misgaat? Dat is behoorlijk jammer; waar zou ik in geval van technische storingen dan heenkunnen?

Bijdrager
    Juch

ja kan m officieel bij T-Mobile laten unlocken voor 120 euro.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.