13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:

Bijdrager
    Zybbor

iPad synct geen iCloud foto's

Nadat ik mijn iCloud uitgebreid had wilde ik mijn foto-bibliotheek daarheen verhuizen. Nadat gedaan te hebben kan ik op mijn iMac en 2 iPhones deze benaderen. Echter mijn iPad Pro weigert dat. Heb er precies dezelfde instellingen op staan als op de beide iPhones maar is daar voor het laatst zondag bijgewerkt. Enkele foto’s staan er wel op maar voor het grootste deel blijft alles grijs.

Iemand een idee wat ik fout doe of wat er aan de hand zou kunnen zijn?

Alvast mijn hartelijke dank.

Geblokkeerd
    SusanUSA

Ik denk niet dat je iets verkeerd doet. De clouddiensten van Apple staan nu eenmaal niet bekend als erg goed / betrouwbaar.

Bijdrager
    gipsman

Staat de optimaliseerfunctie (thumbnails) van Photos aan op de iPad Pro? Want als je de originelen download dan kan dit een hele tijd duren.
    In dat tweede geval moet je ook voldoende ruimte op iPad Pro,hebben als het een grote verzameling is.
    Is iCloud überhaubt aangezet in Photos ?

Bijdrager
    Melle

@suzan – mss niet perfect en ik ben er zelf ook geen fan van, maar bijna altijd zit de ‘fout’ toch gewoon bij de gebruiker hoor…

De bovenstaande tips / checkpoints zullen vermoedelijk al soelaas brengen

Bijdrager
    Zybbor

@gipsman Ja, de optimaliseerfunctie staat aan. Voldoende ruimte heb ik ook op de iPad. Het bestand gebruikt 32 GB en ik heb nog 90 GB vrij.

Bijdrager
    essiw
    Melle op 15 maart 2017

@suzan – mss niet perfect en ik ben er zelf ook geen fan van, maar bijna altijd zit de ‘fout’ toch gewoon bij de gebruiker hoor…

De bovenstaande tips / checkpoints zullen vermoedelijk al soelaas brengen

Zou ik persoonlijk niet willen zeggen. Naast dat vele instellingen erg verborgen zitten, of verspreid over meerdere plekken, zijn er met iCloud enorm veel synchronisatieproblemen, die niet aan de gebruiker liggen. iBooks, foto’s en dergelijke apps hebben vaak verscheidene synchronisatieproblemen. En niet eens enkel met iCloud maar neem mail maar eens, het af moeten sluiten (geforceerd) van mijn mailprogramma’s op men iPad/ipod is een vereiste voor het ophalen van nieuwe mail geworden, iets wat gewoon op de achtergrond zou moeten gebeuren. Het omlaag swipen in mail (wat normaal gesproken mail zou moeten ophalen) helpt niet eens… en ik ben niet de enige.

Ik hoop dus dat het hier gaat om een of andere verborgen instelling die je gemist hebt, en niet om dit soort synchronisatieproblemen…

Bijdrager
    iMad
    Zybbor op 15 maart 2017

Nadat ik mijn iCloud uitgebreid had wilde ik mijn foto-bibliotheek daarheen verhuizen. Nadat gedaan te hebben kan ik op mijn iMac en 2 iPhones deze benaderen. Echter mijn iPad Pro weigert dat. Heb er precies dezelfde instellingen op staan als op de beide iPhones maar is daar voor het laatst zondag bijgewerkt. Enkele foto’s staan er wel op maar voor het grootste deel blijft alles grijs.

Iemand een idee wat ik fout doe of wat er aan de hand zou kunnen zijn?

Alvast mijn hartelijke dank.

En wat gebeurt er als je op zo’n grijs vlak klikt, zie je dan wel een foto?
    Herstarten iPad Pro al gedaan?

Bijdrager
    Zybbor

@imad Ja, beiden geprobeerd. Helaas zonder resultaat.

Bijdrager
    veenbeest

iPad pro nachtje aan de lader gelaten? Wil wel eens helpen omdat dan ’s nachts de sync plaats vindt.

Bijdrager
    Zybbor

@veenbeest. Hangt al iedere nacht aan de lader.

Bijdrager
    iMad

Foto’s uit zetten bij instellingen en daarna weer aanzetten of iCloud account volledig verwijderen en opnieuw toevoegen.

Bijdrager
    Zybbor

@imad De tip foto’s uit te zetten zou weleens kunnen werken. Hij is inmiddels begonnen met het vullen van de grijze vlakken.:-)

Bijdrager
    Zybbor

Yesssss!! De tip van IMad om foto’s bij instellingen uit en daarna weer aan te zetten heeft geholpen, waarvoor mijn dank. Alles staat nu ook op de iPad.
    Een ieder bedankt voor het meedenken.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.