5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    iPeppel

Gaat dit werken?

Voor de zaak mag ik een smartphone aanschaffen. Met name bedoeld voor internet en het kunnen openen en lezen van Excel, Word en Pdf bestanden.

Nu is mijn oog gevallen op de iPhone. De baas heeft echter een contract met KPN (maandelijks 7,50 euro per telefoon + een zeer laag bedrag per gebelde minuut). Wat ik dus moet hebben is een iPhone uit Belgie. Nou is via een betrouwbaar bedrijf wel te komen aan een simlock vrije iPhone met garantie bij apple etc. etc. (kost wel 100 euro meer dan een iphone uit Belgie). Dus daar is wel aan te komen.

Mijn vragen zijn:
    – gaat dat werken, simkaart van de KPN (nu een nokia 2630) in de iPhone doen en bellen maar (internet nog niet, want zal de zaak eerst aanvullend iets met KPN af moeten sluiten voor 3G netwerk).

– Wil ook mijn agenda op het werk synchorniseren (mail hoeft niet). Gaat om Outlook MS 2007. Gaat dit werken of trekt de afdeling ICT wit om de neus weg als je zoiets vraagt? Is het ook mogelijk een afspraak in je IPhone te zetten en die te markeren als prive zodat collega’s op het werk die afspraak wel zien staan maar niet weten wat het is?

– Excel, Word, Pdf, Powerpoint lezen op iPhone zou moeten lukken, maar dan als bijlage in je mailbox heb ik begrepen. Los opslaan kan niet. Stel dat ik hiervoor speciaal een gmail of yahooaccount aanmaak en daar mijn bestanden heenmail die ik moet kunnen openen, kan ik deze dan ook openen als ik geen internetverbinding heb (om wat voor reden dan ook)?

– Heb begrepen dat ik iTunes moet installeren op mn computer voordat ik de computer ga gebruiken. Gaat dat problemen opleveren bij een bedrijf of vereist dat verder geen aanpassingen van ICT?

[size=9:9005fa0d2d]Klein probleem is dat voor zakelijk gebruik de Samsung Omnia geschikter is en ook nog eens 100 euro goedkoper. Eerst maar eens een demo daarvan bekijken.[/size:9005fa0d2d]

Bijdrager
    Speedooo
    ”iPeppel”

– Excel, Word, Pdf, Powerpoint lezen op iPhone zou moeten lukken, maar dan als bijlage in je mailbox heb ik begrepen. Los opslaan kan niet. Stel dat ik hiervoor speciaal een gmail of yahooaccount aanmaak en daar mijn bestanden heenmail die ik moet kunnen openen, kan ik deze dan ook openen als ik geen internetverbinding heb (om wat voor reden dan ook)?

Airsharing kan je al je files gewoon opslaan op je iPhone

Bijdrager
    TheGhostOfWhatever

Om je agenda te syncroniseren is er geen probleem (als je itunes hebt)
    maar ik weet niet of je kan zeggen of dit privé is of niet, zoveel gebruik ik calender niet

maar gewoon kopen dat ding, ik heb zelf een ipod touch G1 en ben nog nooit zo tevreden geweest over een aankoop

Moderator
    Poezenbeest
    ”iPeppel”

Mijn vragen zijn:
    – gaat dat werken, simkaart van de KPN (nu een nokia 2630) in de iPhone doen en bellen maar (internet nog niet, want zal de zaak eerst aanvullend iets met KPN af moeten sluiten voor 3G netwerk).

Ja, wel als het een Belg is. Die slikken alles omdat ze daadwerkelijk SIM-lockvrij zijn. Als het een Zwitser, Amerikaan of een
    Italiaan is, dan zal je een YesSIM, XSIM of TurboSIM nodig hebben… Google is je vriend…

- Wil ook mijn agenda op het werk synchorniseren (mail hoeft niet). Gaat om Outlook MS 2007. Gaat dit werken of trekt de afdeling ICT wit om de neus weg als je zoiets vraagt? Is het ook mogelijk een afspraak in je IPhone te zetten en die te markeren als prive zodat collega’s op het werk die afspraak wel zien staan maar niet weten wat het is?

Kan, Als ze heren daar weten wat Exchange is… Volgens mij ondersteunt Exchange het gebruik van meerdere agenda’s en dus zou je een van die agenda’s kunnen afschermen tegen inzage door anderen….

- Excel, Word, Pdf, Powerpoint lezen op iPhone zou moeten lukken, maar dan als bijlage in je mailbox heb ik begrepen. Los opslaan kan niet. Stel dat ik hiervoor speciaal een gmail of yahooaccount aanmaak en daar mijn bestanden heenmail die ik moet kunnen openen, kan ik deze dan ook openen als ik geen internetverbinding heb (om wat voor reden dan ook)?

Ja, de mail op de iPhone is ook te raadplegen als er geen internetverbinding is.

- Heb begrepen dat ik iTunes moet installeren op mn computer voordat ik de computer ga gebruiken. Gaat dat problemen opleveren bij een bedrijf of vereist dat verder geen aanpassingen van ICT?

Kwestie van uitproberen, in wezen heb je het op je werk niet eens nodig, omdat je thuis gewoon alles kan syncen. De gegevens die je van je werk wilt hebben, gaan gewoon door de lucht van de iPhone naar je werk en terug.

Anderzijds is iTunes niet echt een programma om bang voor te zijn op het werk, afhankelijk van je baan en je positie binnen het bedrijf kan je aangeven dat het op zich een voordeel heeft om naar je eigen muziek te kunnen luisteren als je op de zaak bent. Verder zal je voor een Omnya ook een programma moeten installeren, da’s voor elke telefoon zo en dan zou ik gaan voor iTunes, omdat je zeker weet dat dat programma goed is in de support, ze zullen wel moeten met al die miljoenen gebruikers in plaats van zoiets als een vaag programma van Samsung, waar maar een paar miljoen mensen gebruik van maken… plus dat de Omnya op een gegeven moment ‘oud’ is en dan ook de support stopt.

Bijdrager
    iPeppel
    ”Zerk”

Ja, wel als het een Belg is. Die slikken alles omdat ze daadwerkelijk SIM-lockvrij zijn. Als het een Zwitser, Amerikaan of een
    Italiaan is, dan zal je een YesSIM, XSIM of TurboSIM nodig hebben… Google is je vriend…

Dit is wat ze er van zeggen: “Het betreft een Europees model die zonder modificaties simlock vrij gebruikt kan worden. U hoeft alleen maar uw SIM kaart er in te steken en het toestel is klaar voor gebruik.”
    Dus dat lijkt me wel goed te zitten.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.