30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 52)
  • Q:

Bijdrager
    ariepaul

Ga ik switchen van apple naar google?

ik heb op veel manieren geprobeerd bij apple mijn bezorgdheid om de ontwikkelingsachterstand die ik zie kenbaar te maken. Dit lukt mij niet omdat alles ondervangen wordt door standaard reacties. Ik dring niet door. Vast geen populair onderwerp hier, maar ik ben als 20 jarenlange applefan echt bezorgd. Ik vind dat Apple achterop raakt en kan mijn bezorgdheid niet kwijt. Probeer het zelf maar eens bij Apple en als je een goede suggestie hebt, hoor ik die graag.

wij zitten helemaal in de apple environment maar Siri zuigt, de competitie ( Google en Amazon) hebben betere producten en toepassingen. Apple tv en eigenlijk alles is helemaal en al jaren bijna alleen op de VS ingesteld.

Nou ja, neem het mij maar niet kwalijk, ik ben moe van het proberen mijn bezorgdheid voor de toekomst van Apple ergens neer te leggen.

Switchen naar Google/Amazon = opgeven privacy maar wel betere diensten in huis.

Privacy is my meer waard. Maar ik wil graag dit kenbar maken bij Apple. HOE?

• Dit onderwerp is gewijzigd 6 maanden, 1 week geleden door  ariepaul.

Bijdrager
    Shmoo

Oei dit is een gevoelig onderwerp vriend. Je kunt beter iets lelijks over de partners van OMT-leden roepen!

Bijdrager
    Brombeer

Privacy is my meer waard. Maar ik wil graag dit kenbar maken bij Apple. HOE?

Niet. Apple bepaalt immers al jaren voor jou wat je zult willen.

En als je al twintig jaar met Apple werkt, dan weet je ook wel dat het een winkel is met de nodige reserves. Ze zouden menig land zo op kunnen kopen.

Is er een oplossing, dan heeft het geen zin je op te winden. Is er geen oplossing, dan heeft het geen nut je op te winden.

Bijdrager
    koen

<p class=”cite”>ariepaul op 3 juni 2018 om 21:07</p>
    wij zitten helemaal in de apple environment maar Siri zuigt, de competitie ( Google en Amazon) hebben betere producten en toepassingen.

Geef eens wat voorbeelden van betere producten en toepassingen?

Moderator
    Night

Behalve Siri? 😂

Moderator
    Pete.Z

<p class=”cite”>koen op 3 juni 2018 om 21:38</p>

<p class=”cite”>ariepaul op 3 juni 2018 om 21:07</p>
    wij zitten helemaal in de apple environment maar Siri zuigt, de competitie ( Google en Amazon) hebben betere producten en toepassingen.

Los van Alexa, Google maps, Google foto en Gmail zou ik zo snel niks weten.

Bijdrager
    GoeieDag

Is dit serieus bedoeld? Of lees ik een aflevering van Jeuk?

Bijdrager
    Qapla

Kijk, ik vind dat je je geen zorgen hoeft te maken. Toch niet als het gaat over welk bedrijf de beste vooruitgang maakt in technologie. Ik vind dat iedereen nu en dan eens moet switchen. Het ene moment loopt het ene merk voor op het ander en omgekeerd. Google’s assistent is veel maar dan ook veel slimmer dan Siri. Dat zal volgens mij komende tijd zo blijven. Google heeft namelijk zijn assistent zo kunnen perfectioneren door alle data die Google verzameld van gebruikers. Iemand die op zijn privacy is gesteld kan Google beter mijden. Ik vind dat Google veel goeds doet met Android. Ik ben onlangs terug overgeschakeld naar iPhone en mij valt op dat het notificatie systeem in iOS nog steeds ver achterloopt op dat van Google. Ik vind dat Apple op veel vlakken te terug houdend is, wat volgens mij als voordeel heeft dat apple systemen minder vaak onstabiel zijn, maar als nadeel als saai wordt ervaren. Ik heb onlangs een Apple Watch aangeschaft omdat mijn Android wear watch niet goed met iPhone werkt. Ik had eerder nooit veel aandacht besteed aan Apple’s Apple Watch maar nu ik er een heb vind ik deze véél beter dan Android Wear. Voor het eerst gebruik ik mijn Smartwatch nu ook. Ik denk dat het geen kwaad kan om eens ergens anders te gaan snoepen.

Bijdrager
    TheBigZ

Kapla op 4 juni 2018 om 00:09

.
    Ik denk dat het geen kwaad kan om eens ergens anders te gaan snoepen.

Daar denkt de vrommes anders over…

Bijdrager
    pruus

Het is een echte wereld waarin Apple ook moet vechten voor haar klanten. Met goede, betere, beste producten. En net als in een echte wereld lopen er meer slimmerds rond in de wereld. Wie had gedacht dat een webshop, Amazon, met dergelijke apparaten op de proppen kwam. Goede zaak dus concurrentie, dat vergroot de wereld ( mogelijkheden) en    geeft uiteindelijk de koper meer waar voor zijn geld. Dus anderen mogen, nee moeten het Apple moeilijk maken. Daar hebben we allemaal voordeel van.

Moderator
    Night

Wil je echt naar Google switchen, neem dan een Chromebook

Bijdrager
    Maikelw

Bijdrager
    Cenobyte

<p class=”cite”>koen op 3 juni 2018 om 21:38</p>

1. Google Foto’s is veel beter en gebruiksvriendelijker dan het alternatief van Apple, alhoewel ik het programma Foto’s eigenlijk ook wel prettig vind. Bij Apple is het echter erg lastig om een foto te delen of uberhaupt op een niet-Apple apparaat te krijgen.
    2. Chromecast is niet alleen veel goedkoper als het Apple alternatief AppleTV, maar werkt ook nog eens veel beter. AppleTV weigert met bepaalde bestandsformaten en met niet-Apple apparatuur te werken, terwijl omgekeer Chromecast ook gewoon met iPad’s en iPhone’s werkt.
    3. Google Maps werkt beter als Kaarten en heeft betere navigatie
    4. Siri zuigt en loopt ver achter op alle andere concurrentie
    5. Apple App store op de iPhone/iPad loopt inmiddels achter op Google Play App store. Omdat Apple graag betutteld worden bepaalde apps ook niet ondersteund (probeer maar een wat retro gaming gerelateerde software op je iPhone te krijgen, of zaken als Popcorn, etc)
    6. Qua smartphone en tablets gaat Apple ook achter geraken op de concurrentie. Je betaalt erg veel geld voor een Apple product en dan verwacht je kwaliteit. Ik ben al drie keer teleur gesteld met de accu van mijn iPhone (2x iPhone 5 en 1x iPhone 6) en geen van allen zijn onder garantie vervangen. Dat verwacht je van een Chinese telefoon van 200 Euro, niet van een superieur A-merk. Nu heb ik inmiddels reeds 3 jaar een Oneplus en een Xiaomi telefoon en je krijgt gewoon hetzelfde of meer voor de helft van het geld.

Qua computers vind ik Apple nog steeds superieur, maar ik heb de hele iCloud zooi opgegeven. Het werkt niet goed, werkt totaal niet met niet-Apple producten en is dus voor mij een incompleet product. Ik synchroniseer alles via Google de afgelopen 3 jaar en dat werkt enorm goed. Mijn iMac en Macbook blijven perfect in sync met mijn Samsung tablet, mijn oude iPad en mijn Xiaomi smartphone.

En als je denkt dat je met iCloud geen privacy problemen kunt hebben: droom lekker verder…

• Deze reactie is gewijzigd 6 maanden, 1 week geleden door  Cenobyte.

Bijdrager
    Cenobyte

Waardeloos dat je niet even een witregeltje tussen kunt voegen zeg…

Moderator
    Night

Natuurlijk kan dat wel; 2x op de entertoets drukken is een witregel, net als op een ouderwetse typemachine 2x carriage return:-P (zie de aanpassingen in je post)

Bijdrager
    KarelWillem

• Deze reactie is gewijzigd 6 maanden, 1 week geleden door  KarelWillem.

Bijdrager
    GoeieDag

Cenobyte op 4 juni 2018 om 21:05
    En als je denkt dat je met iCloud geen privacy problemen kunt hebben: droom lekker verder…

Goed, leg eens uit. Jij weet er blijkbaar veel meer van.

Of die je nou gewoon een KarelWillem-pje?

Bijdrager
    KarelWillem

Of DOE je nou gewoon een KarelWillem-pje?

Bijdrager
    Shmoo

Dat komt door die geweldige software van Apple. Dat je tegenwoordig aan iemands manier van typen (foutjes) kunt zien of ze producten van Apple gebruiken.  😊

Bijdrager
    KR1275

<p class=”cite”>GoeieDag op 4 juni 2018 om 23:31</p>

Cenobyte op 4 juni 2018 om 21:05

Goed, leg eens uit. Jij weet er blijkbaar veel meer van.

Of die je nou gewoon een KarelWillem-pje?

Apple schijnt telefoongegevens gedeeld te hebben met facebook. Afgelopen week in het nieuws.

Ik denk dat Apple, net als Google, data gebruikt voor de ontwikkeling van producten. Persoonlijke data die in bulk verwerkt wordt.

Bijdrager
    GoeieDag

Ja, zo komen praatjes de wereld in, met dat ‘schijnt’.

En KW doet daar natuurlijk graag aan mee.

Tim Cook is er duidelijk over: Apple Requested ‘Zero’ Personal Data In Deals With Facebook, CEO Tim Cook Says

Bijdrager
    sunapple

Bezorgdheid? Pff. Apple vind zelf dat het goed bezig is, feliciteert zichzelf ermee en boekt nog altijd goede cijfers. Dan komt @ariepaul van onemorething.nl hun vertellen dat ze op de concurrentie achterlopen en dan moeten ze ineens wakker worden en de boel omgooien? Stem met je portemonnee en koop wat anders. Het gras lijkt altijd groener, maar loop er nou eens heen om te kijken of dat ook echt zo is. Je zit jezelf te frustreren om niks.

Bijdrager
    ernst.

Ik gebruik al jaren een Android mobiel en voor wie het weten wil: Samsung Galaxy series. Was 1 van de eersten met een Note in Nederland en herrinner mij nog de hoon van sommige Apple gebruikers die nog geboren moesten worden toen ik mijn eerste macintosh kocht beginjaren 80, en die het maar niks vonden want Ome Steve had gezegd dat “klein” de maat was. Daar ik zelf een Apple rebel van het eerste uur was en later zag hoe Apple veranderde van een echt vooruitstrevend en baanbrekend merk t.o.v. de anderen, beviel mij de slag naar meer gadgets voor de massa minder en zelfs helemaal niet want de pro’s werden in de steek gelaten qua hardware bijvoorbeeld. Hield ook in dat ik wat Jobs zei steeds meer met een korrel zout nam aangezien de riedels van hem ik in het verleden – pre-internet era – al kende, en dit ene herhaling van oude zetten was maar dan alleen in een nieuw jasje. Mijn Apple museum van weleer heb ik nog maar qua actuele Mac hardware (Pro/notebooks/tablets ) is het allemaal gedateerd want…ik zie dat de concurrentie zoals Samsung/Dell/HP/Microsoft betere hardware brengen met specs waar Apple in latere versies pas aan denkt omdat ze weer een of andere marketing riedel afsteken om hun tekortkoming te verhullen. Dus “nee” ik heb nog steeds geen iPhone want mijn SSG 9+ draait vele rondjes in de praktijk om de veel te dure X Phone.

• Deze reactie is gewijzigd 6 maanden geleden door  ernst..
    • Deze reactie is gewijzigd 6 maanden geleden door  ernst..

Moderator
    Night

Gelukkig is er Samsung, En LG en noem alle anderen maar op. Voor ieder wat wils dat precies aansluit bij hun persoonlijke wensen. Hoe meer concurrentie, des te beter voor ons consumenten. ZO houden fabrikanten elkaar scherp en hebben wij als consument altijd een product dat het maximale uit de huidige stand van de technologie haalt. En “betere specs”? Dat is gelukkig relatief en afhankelijk van het OS en de gebruikerservaring. En dáár kom je als pas achter als je ze alle twee naast elkaar kunt gebruiken. Aangezien ik uit het verhaal van @ernst-1 moet opmaken dat hij geen iPhone X bezit, zit ik het hele relaas met een flink korreltje zout te lezen.

Ook in de media kun je alle voors en tegen lezen vanuit verschillende perspectieven. Elk perspectief levert weer een ander eindoordeel op. Een leuk voorbeeld:

Apple is going to absolutely crush Samsung this year

Samsung’s flagship smartphone business is set to have its worst year in quite some time. Despite being two of the most impressive smartphones the world has ever seen, the Galaxy S9 and Galaxy S9+ have not been well received by consumers. Reports vary as far as how bad the situation truly is, but the fact that Samsung’s brand new flagship phones saw big price cuts within a month of being released is a very bad sign. It certainly appears as though Apple is the only company capable of releasing smartphones with the same design year after year while still maintaining an astronomical sales pace.

Moer ik dan hieruit concluderen dat het met die “rondjes draaien om…” ook wel meevalt? Of dat @ernst-1 een van de weinigen zou zijn die wél tevreden is met zijn Galaxy?

Nee. De waarheid ligt ongetwijfeld ergens in het midden.

Bijdrager
    JJmac

En voor de prijs hoef je ook niet over te stappen, ook altijd een genoemde argument.

Bijdrager
    KarelWillem

iPhone SE vs Samsung S9

;)

• Deze reactie is gewijzigd 5 maanden, 2 weken geleden door  KarelWillem.

Bijdrager
    Usain

Bizzey X BoefDrama

😉

Bijdrager
    KarelWillem

Wat een tekst als “Bitches willen mij” in dit topic doet is me niet helemaal duidelijk.

Bijdrager
    Shmoo

Dat is omdat ik heb gereageerd! Duh…

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 52)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.