11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    peterterhark

G5 zo traag als een slak met Office

Begin me steeds meer te ergeren aan de ongelooflijke traagheid van mijn G5 1,8 dual met 2 grote HD’s en 1,25 Gb intern. Zodra ik met een beetje spreadsheet, presentatie, tekst e.d. werk (Office 2004, legaal) zie ik iedere keer de bal. Soms zelfs al met een mailtje openen of als ik 2+2 optel ! Daar voor heb ik niet zoveel geld geïnvesteerd in een Mac! Is Microsoft nu weer bewust aan het traineren, net als met Office ’98, waardoor veel bedrijven noodgedwongen overstag gingen? :evil:

Bijdrager
    bekhof

Bij mij gaat het allemaal goed (G5 dual 2.5, office 2004), afzonderlijke apps starten zelfs een stuk sneller op als onder Windows.

Bijdrager
    Mac Hammer Fan

Heb je de permissies hersteld?
    Staat je File sharing off?

Bijdrager
    Sad

heb je Tiger? Ik ook en Office is een trage zooi. Maar dat komt omdat er nog geen Tiger optimalisatie update voor Office is uitgebracht, hetgeen M$ wel beloofd heeft.

Bijdrager
    t.leffers

Bij komt de strandbal minimaal 1,5 minuut in beeld als ik een document wil printen. Hij is die hele tijd volgens mij bezig om het preview-venstertje vol te krijgen. Hoe moeilijk kan dat zijn? Vind het een vreemde gewaarwording. Maar goed, we hopen op (weer) een patch

Bijdrager
    peterterhark

Ik heb inderdaad Tiger, maar het lijkt wel of het steeds trager wordt. Zal eens in de instellingen kijken met permissies en zo. Wellicht kan Disk Warrior nog wat optimaliseren. Maar als Microsoft het spul niet optimaliseert (complottheorie???), dan kunnen we alleen maar lijdzaam wachten tot ze ons eeuwen later dan de Windhozen een optimale versie geven.

Geblokkeerd
    Geanonimeseerde gebruiker

je hebt een fontprobleem . . .

Bijdrager
    Timotheus

Zou inderdaad een fontprobleem kunnen zijn. Kijk eens in je fontmap of daar veel ‘dubbele’ fonts in staan (aangegeven door stip), en gooi die weg.

Bijdrager
    Esquare

Om snel te testen waar het probleem zit – in het systeem of in de gebruikersmap (voorkeuren, fonts e.d.) – kun je het beste even een nieuw account aanmaken. Als het dan beter werkt, wordt het tijd om je gebruikersmap uit te mesten.

Bijdrager
    peterterhark
    ”Timotheus”

Zou inderdaad een fontprobleem kunnen zijn. Kijk eens in je fontmap of daar veel ‘dubbele’ fonts in staan (aangegeven door stip), en gooi die weg.

Zie in de fontmap wel fonts met stip, maar volgens mij zijn deze in enkelvoud aanwezig, of zie ik dat verkeerd?

Bijdrager
    Gridmaster

Volgens mij zie je dat idd verkeerd. Font met stip selecteren en dan in menubalk naar ‘manage duplicates’, of zelf handmatig 1 van de 2 uitzetten. Office installeert heel veel fonts in je user-library, ook fonts die je al hebt. Er zijn veel topics over fonts in dit forum, daar zal je wel een oplossing vinden.
    En die vertraging bij print-preview, dat zou niet moeten natuurlijk, maar zolang Office dat niet snel doet op Mac kan je dat gewoon uitzetten (onder het preview-beeld).

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.