25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 25)
  • Q:
    Bijdrager
    Taito

G5 voor een Macbook Pro?

Eerst en vooral, hallo iedereen;)

Ik zit namelijk met een dilema, een klein half jaartje terug heb ik een G5 powerpc aangeschaft (2x 2,3Ghz – 2 gig ddr2 ram) maar nu stel ik mijzelf de vraag of het interessant zou zijn deze door te verkopen en een macbook pro aan te schaffen.
    Het kan misschien zot klinken (weet ik veel, daarom dat ik het vraag :p) maar mss dat het voor mij interessanter zou zijn daar ik mobiele kracht evenwel kan gebruiken.

Dus mijn vraag, zijn er mensen die al zo’n gewaagde stap genomen hebben of is dit ronduit krankzinnig?

Met vriendelijke groet.

Bijdrager
    PietjePuk

Die G5 is nog steeds met voorsprong de snellere, wat je je moet afvragen is of je de kracht van je G5 ten volle benut én of dat mobiel zijn belangrijk is voor je.

Bijdrager
    thomdebom

Ik denk dat het vooral te maken heeft met wat je ermee wilt doen. Als je wilt gaan beeldbewerken met Photoshop, dan kun je het geloof ik beter niet doen omdat Photoshop alleen nog maar draait onder Rosetta. Ik zou even kijken wat je ermee wilt doen en of daar al de benodigde programma’s beschikbaar voor zijn om native op de Intel te draaien.

Bijdrager
    Taito

wel het zit zo, ik het er een paar vragen over.

ik gebruik mijn g5 voornamelijk om muziek te maken via logic7pro. Beeldbewerking doe ik nooit en ben ik nooit van plan ook. Af en toe een game spelen kan bij mij ook nooit kwaad (maar is de grafische kracht voor de nieuwste generatie games zoals warcraft, quake4, dan wel goed genoeg?)

Moest ik dan eventueel het gehele systeem verkopen dan vraag ik me af of ik daar nog voldoende voor zou kunnen krijgen, dat je er verlies aandoet is logisch bij zo’n stap maar het mag absoluut niet te groot zijn.

Bijdrager
    GREENSKiN

Zolang Logic nog geen Universal Binary is zou ik niet overstappen.

(oeps, zie net dat Logic inmiddels Universal is):)

Bijdrager
    KarelWillem
    ”pietjepuk6546″

Die G5 is nog steeds met voorsprong de snellere, wat je je moet afvragen is of je de kracht van je G5 ten volle benut én of dat mobiel zijn belangrijk is voor je.

Waar baseer je dat op?
    2,16 Ghz Dual Core zal toch minstens wel lekker in de buurt komen van die 2,3 Ghz G5?

Bijdrager
    Taito

wel ik ga eerlijk zijn, g5 is een krachtige machine, maar ik heb die verre van nog nooit volledig benut.
    moest ik dan dit systeem doorverkopen zou ik er dan nog voldoende voor krijgen?

Bijdrager
    a la Mac

De MacBook Pro is beter, want: sneller.

Bijdrager
    thomdebom
    ӈ

Niet helemaal waar, want zoals ik eerder al zei, Photoshop is niet Binary, draait onder Rosetta, dus minder snel dan op een G5. Als je toch niet aan beeldbewerking doet, en toch alleen maar programma’s draait die wel Binary zijn, dan is de kans groot dat de MacBook Pro sneller is. Maar daar zou je de benchmarks op moeten nakijken.
    Verder zou ik je aanraden om misschien nog een generatie MacBook Pro’s af te wachten omdat het bekend is dat in de eerste gen. vaak kinderziektes zitten…

Bijdrager
    japser909

al dat gedraai in de pot zeg !!! :x Hij/zij is sneller klaar en nu nie zo tutten verkopen dat ding en ga lekker je nieuwe klap pc kopen, hier zijn er nog zat die een g5 willen 8)

Bijdrager
    PietjePuk
    ӈ

En vanwaar haal jij dat???

Bijdrager
    Taito
    ”japser909″

al dat gedraai in de pot zeg !!! :x Hij/zij is sneller klaar en nu nie zo tutten verkopen dat ding en ga lekker je nieuwe klap pc kopen, hier zijn er nog zat die een g5 willen 8)

ik vraag maar om advies hoor… zucht

Bijdrager
    japser909

some people hier zijn nogal conservatief, en willen dat je met je g5 gaat wandelen met agregaat enzo, je bijna splinternieuwe g5 is best te verkopen en de macbook is gewoon de snelste flaptop van apple, ze maken je gewoon gek hiero :love:

succes !!!

:beret:

Bijdrager
    a la Mac
    ”Taito”

wel het zit zo, ik het er een paar vragen over.

ik gebruik mijn g5 voornamelijk om muziek te maken via logic7pro. Beeldbewerking doe ik nooit en ben ik nooit van plan ook. Af en toe een game spelen kan bij mij ook nooit kwaad (maar is de grafische kracht voor de nieuwste generatie games zoals warcraft, quake4, dan wel goed genoeg?)

Moest ik dan eventueel het gehele systeem verkopen dan vraag ik me af of ik daar nog voldoende voor zou kunnen krijgen, dat je er verlies aandoet is logisch bij zo’n stap maar het mag absoluut niet te groot zijn.

Zoals ik al zij, voor Logic Pro is de MacBook Pro ideaal. Warcraft III is helaas niet Universal, maar draait prima in Rosetta (1680 x enz… heb ik gelezen). World of Warcraft is dan weer wel Universal. Quake 4 is al Universal en een patch die ook gebruikmaakt van de tweede Core in de Core Duo zal zeer binnenkort gelanceerd worden (snelheidswinst van 30-40 %).

De MacBook Pro heeft een ATI Radeon X1600 met 128/256 MB VRAM (afhankelijk van het model). Meer dan genoeg.

Ik zou voor de MacBook Pro gaan. Grote snelheidswinst en klaar voor de toekomst. Of (een maand of vier?) wachten en gaan voor de nieuwe Intel-Power Mac.

Bijdrager
    Taito

bedankt alvast voor de vele reacties;)

ik weet niet of dit hier thuis hoort maar hoeveel zou ik nog voor dat systeem kunnen krijgen?
    en waar verkoop ik dit best?

Bijdrager
    a la Mac

Ik denk wel dat er heelwat kleine grafische bureaus zo’n G5 kunnen gebruiken – Photoshop en de rest van de Creative Suite zijn niet universeel – maar ik ken de marktprijzen niet.

Bijdrager
    thomdebom

tweedehandsmac.nl is een goede verkoopprijs. Ik zou zeggen, kijk daar even rond, dan heb je meteen een richtprijs…

Bijdrager
    TRML

Je kan ook gewoon je G5 houden en er een MacBook Pro bij kopen:lol: 8)

Bijdrager
    t.leffers
    ӈ

Zoals ik al zij, voor Logic Pro is de MacBook Pro ideaal.
    De MacBook Pro heeft een ATI Radeon X1600 met 128/256 MB VRAM (afhankelijk van het model). Meer dan genoeg.

Ik zou voor de MacBook Pro gaan. Grote snelheidswinst en klaar voor de toekomst. Of (een maand of vier?) wachten en gaan voor de nieuwe Intel-Power Mac.

Je moet echt uitkijken met dit soort uitspraken à la Mac.
    Je kunt gewoon niet beweren dat een MacBook Pro sneller is dan de G5 die de TS nu heeft. Logic is, als je veel multitrack opnames maakt, behoorlijk schijfintensief, en laat er in een laptop nu net een behoorlijk langezamere harde schijf zitten dan in een PowerMac. Bovendien lever je ook in op het gebied van uitbreidingen. Extra geheugen is bij te plaatsen, maar een stuk duurder dan voor een desktop. Misschien dat qua videokaart de prestaties beter zijn, maar de harde schijf is gewoon de bottleneck bij grote Logic-projecten. Met jouw ongefundeerde uitspraken zet je mensen op het verkeerde been.

Bijdrager
    Torz

Tis dat je het weet ” A la mac” Zo moeilijk is het niet. Eerst nadenken voordat je gaat roepen!

Bijdrager
    a la Mac

Bij de MacBook Pro is een interne 7200 rpm schijf te krijgen (100 GB), even snel dus als op een desktop. Geheugen is weliswaar uitbreidbaar tot “slechts” 2 GB, maar dat is niet zo’n groot probleem: 2 GB is voldoende.

Moderator
    unSOUND

de FrontSideBus van de PowerMac is sneller,
    de processor heeft meer cache,
    de harde schijf heeft meer cache,

de PowerMac is absoluut sneller dan de MacBook, zeker bij dit soort zaken.

Bijdrager
    lowfi
    ӈ

Bij de MacBook Pro is een interne 7200 rpm schijf te krijgen (100 GB), even snel dus als op een desktop. Geheugen is weliswaar uitbreidbaar tot “slechts” 2 GB, maar dat is niet zo’n groot probleem: 2 GB is voldoende.

accesstime is bij notebook hardeschijven een stuk hoger;)

Bijdrager
    strigoi

Mij is nog steeds niet duidelijk of je mobiel wilt werken of gewoon vast ergens werkt? Aangezien die G5 dan vast en zeker nog sneller is dan de Macbook Pro.

Bijdrager
    ottovds

goed, de macbook pro kan dan wel een 7200 rpm HD hebben, maar is dat dan wel zo goed voor het (al minder) batterijtje?

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 25)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.