8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Inactief
    Anoniem

G5 trager …

Laatste tijd is mijn G5 1.8 Dual rev. B wat trager,
    bv bij het afsluiten van programma’s duurt het wat langer , dan staat er een paar seconden zo’n draaiende bal :? En Yahoo! messenger en Adium vallen soms zomaar uit :x
    ook merk ik dat als ik een bestand wil openen dat finder venster moet laden voor het verscheint :roll:

ik heb al mn volumebevoegdheden herstelt maar dit heeft zo te zien geen nut.
    mss moet ik gewoon afwachten tot 10.3.9 of is er wat anders aan de hand ?

kvind het toch raar want ik heb 1gig ram dus ik denk niet dat ik hem overbelast ofzo :?
    meestal draai ik msn / yahoo / photoshop / safari / entourage en itunes tegelijk.

Bijdrager
    Tuffi

:? Ik zou maar oppassen dat ie niet ontploft

:sotp: :P owkee…

Bijdrager
    Ross

Hoe vol zit je harde schijf?

Bijdrager
    Torz

Regelmatig onderhouden, met coctail,diswarrior en/of techtool. Als je hem uitzet ’s avonds, moet je dat zeker doen. OSX doet automatisch ’s nachts onderhoud. Het cronscript van coctail draaien kan dit ook wanner je wil.

Bijdrager
    TonE

Wat Torz zegt idd, echter swap files en user cache worden door het systeem ’s nachts niet opgeruimd dus iig even Onyx of Coctail draaien, dat zou ik als eerste proberen.

Inactief
    Anoniem

mijn HD is nog maar voor 40% gevuld :?

Bijdrager
    zabbadak

Je kunt met Activiteitenweergave zien waar je Mac zijn rekenvermogen aan besteedt. Daaraan kun je soms zien of een programma onevenredig veel prosessorkapasiteit gebruikt.

Bijdrager
    Sharky K.

gebruik je cocoagestures? (zet dit eens uit)

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.