14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:
    Bijdrager
    servir frais

G5 serieuze problemen

Ja lap, mn G5 heeft sinds vanmorgen zijn ‘kuren’, deze morgen viel mn beeld zonder enige reden weg, de mac zelf draaide nog… kan gebeuren maakte ik mezelf nog wijs, alhoewel dat met de g4 op mn werk nog nooit is gebeurd.

Kort daarna ben ik gewoon bezig met wat rond te surfen in de finder, en blijft men mac hangen, ik kan niks meer doen, ook geen forced quit !

Ik kruip nu net achter de mac wanneer men scherm zwart wordt, na een vijftal seconden licht men scherm op met een grijze-beige kleur met in de linkerbovenhoek een zwart vierkant….

Dit zijn geen alledaagse problemen meer temeer omdat dit een schadegeval was waarbij de behuizing werd vervangen.

Het OS 10.3.4 werd eergisteren volledig opnieuw geïnstalleerd, daarna software update naar 10.3.5 maar ik denk niet dat dit aan de software ligt.

Ik heb wel 1Gig extra geheugen gekocht bij de dealer (kingston).

De mac is momenteel via een ethernetkabel verbonden met de pc van mn broer, zodat ik op het net kan.

Welk onderdeel zou van dit probleem aan de basis kunnen liggen, ik heb eveneens de hardwaretest uitgevoerd na de herinstallatie van het OS maar ik had geen enkele foutmelding.

Blijkbaar is het geluk nog niet aan mn zijde….

Bijdrager
    servir frais

ik heb een daarnet een screenshot genomen met mn gsm van het beeldscherm, foto is te bezichtigen in fotoalbum onder mijn mac

Bijdrager
    ivan.roos

Bel eventjes Apple Care.

Moderator
    Adriaan Mol

Ik zal het plaatje even in de topic plaatsen:

Dit ziet er inderdaad niet goed uit. Hoe kwam dit schadegeval (was jij die gene met een G5 met een grote deuk erin)? Ik zal in dit geval, omdat de G5 ook nog eens problemen geeft een nieuwe eisen. Het best kun je verder inderdaad bij AppleCare terecht.

Succes & sterkte.

Bijdrager
    servir frais

adriaan bedankt, heb er ondertussen terug een herstart opzitten, ben nu op dit eigenste moment applecare aan het bellen…hang ondertussen 3min47sec aan de lijn:(

Bijdrager
    servir frais

applecare zopas gebeld het probleem werd geregistreerd net als mn mac, en maandag moet ik terug applecare opbellen voor de verdere afhandeling – dat is nu echt balen…..

Bijdrager
    himac

Heel stom dat je G5 PM zulke kuren heeft…
    ik had bij Machouse woerden zo een G5 Single 1.8 GHZ aan de praat, nou nou, als een speeeeeeer.

(volgens mij ben je beter af met een 30″ Cinema display)

Maar veel geluk met je G5!

(ki wil ook en G5)

(de snelste)

(alhoewel, die Single 1,8 bij Woerden was ook al heerlijk snel)

(en dan ook nog 2 Cinema displays :lol: )

Bijdrager
    Hugo
    ”himac”

Heel stom dat je G5 PM zulke kuren heeft…
    ik had bij Machouse woerden zo een G5 Single 1.8 GHZ aan de praat, nou nou, als een speeeeeeer.

(volgens mij ben je beter af met een 30″ Cinema display)

Maar veel geluk met je G5!

(ki wil ook en G5)

(de snelste)

(alhoewel, die Single 1,8 bij Woerden was ook al heerlijk snel)

(en dan ook nog 2 Cinema displays :lol: )

En wat heb jij toe te voegen aan dit topic? :sealed:

Bijdrager
    MacBeer

Je mac was toch nagekeken bij Apple?
    Ik moest ook meteen denken aan het schadegeval. Zelf niet veel aan doen maar melden aan Apple…….. wel ontzettend balen dat het nu weer mis is!

Ik denk dat permissies herstellen ( en/of complete re-install van het systeem ) niet helpen. Dit ziet er echt uit als een harware-probleem. Jouw Mac heeft bij het vervoer een opdonder gekregen, en de elektronica in de Mac is o zo gevoelig.

Bijdrager
    servir frais

de mac is idd binnen geweest bij apple repair centre, heb er zelfs een bewijs van, daarop staat swap behuizing… ik moet zeggen dat ik hier thuis maar liep te boffen tegen mn broers, vrienden en ouders, maar dit is geen reclame – evenmin voor de repairservice van apple!

95% zeker ben ik ervan dat dit een probleem moet zijn met de videokaart, voorlopig geen vastloper meer had, of geen scherm meer wat opeens zwart werd…

toen ik mn ouders erover aansprak om toch maar een extra applecare te nemen, geloofden die hun oren niet, nog eens 300euro betalen om toch maar geen kosten meer te hebben aan een toestel van +2500 euro, zij en zoals vele anderen veronderstellen dat er aan dergelijke configuraties in de eerste jaren niks mag aan stuk gaan….

goeieavond nog en vanavond neem ik het er eens goed van…

Bijdrager
    Macpwm

Een klein vraagje je Kingston memory upgrade, was deze reeds geinstalleerd bij bestelling of heb je het naderhand geinstalleerd, dit vraag ik omdat er nog problemen zijn geweest met memory upgrades, als het een slechte ram is moet je proberen te werken met het basis geheugen om te zien of dit probleem zich herhaald.
    Voor de rest vind ik het erg dat een machine zulke problemen vertoond, ik hoop voor jouw op een goede en snelle afloop.
    En dat de problemen eindelijk stoppen.
    Groetjes
    Macpwm

Bijdrager
    Melts6

Al eens geprobeerd om de grafische kaart uit het slot te nemen en weer terug te prikken? (computer natuurlijk uitzetten). Hetzelfde met de ram kaartjes? Misschien een kontakt probleem.

Bijdrager
    Sad

Dit is een hardware probleem.

Je zegt zelf dat je extra Kingston geheugen hebt geplaatst. Dat is de oorzaak! Haal het er maar uit en hij doet het weer. Ik heb hetzelfde gehad.

G5’s en geheugen:

– geheugen GOED er inzetten, met iets meer kracht dan je denkt moet het er in klikken.
    – geen verschillende merken / types geheugen door elkaar er in doen.
    – je extra geheugen kan ook gewoon defect zijn: terug naar de winkel.

In de meeste gevallen heeft hardware test geen zin. Ik heb vele gevallen van geheugen problemen meegemaakt terwijl hardware test zegt dat alles gewoon OK is.

Bijdrager
    servir frais

ik heb zopas het geheugen eruit genomen en er even opnieuw ingestopt, geheugen zat er nochtans goed in, nuja ik ga hier dus een namiddag maccen om te zien wat ie doet….had in feite nog niet aan een geheugenprobleem gedacht.

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.