14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:
    Bijdrager
    lryd2l

G5 of Xserve

Ik ben bezig met een klein bedrijfsnetwerkje…

Als server zou ik met een G5 met 2 a 4 GB ram en 2 HD’s van 500 gig zeker voldoende hebben.

Nu kom ik ongeveer aan hetzelfde bedrag uit als wanneer ik de xserve zou bestellen. Hier zit dan ook al de macosx server editie in.

Ik ben wel nog een hele zware leek dus voor xserve zal ik mss nog veel werk hebben.

iemand suggestie’s voor DE keuze ?

Bijdrager
    tomworld

De Keuze?

Dat is afhankelijk van waar je de G5 voor gaat gebruiken. Als het heavy duty met veel machines doet een Xserve. Anders gewoon voor een G5 MAAR dit alles is echt situatie afhankelijk.

Een Xserve zit ik alleen in voor Datacentres of bedrijven die een Serverruimte hebben. Een Xserve behoeft voldoende koeling, geluidsdemping en ruimte met een meter diepte…..

Als je meer wilt weten mail me maar.

[email protected]

Bijdrager
    iPodder

Altijd handig om je mail adres zomaar op een forum te zetten.
    Als je van spam hou is dat DE oplossing..:? :|

Bijdrager
    ateazz

vergeet niet dat je moet bepalen heo belangrijk je data is
    op een xserver staat dit veiliger als op een g5.
    veel of weinig machines maakt nix uit, je kan beter naar de integriteit kijken

suc6 met de keuze

Bijdrager
    PietjePuk
    ”ateazz”

op een xserver staat dit veiliger als op een g5.

Dat moet je nu toch wel eens uitleggen….

Bijdrager
    wilko

Out-of-the-box is een Xserve niet veiliger of minder veilig dan een Powermac/Mac Pro. Om de boel veiliger te maken zou je RAID kunnen gebruiken, maar dat kan met een Xserve net zo goed als met een Powermac.

Inactief
    Anoniem

Qua instellen enzovoorts is de XServe niet lastiger dan de G5, en als hij toch net zo duur is… zou ik voor de XServe gaan, kan je eventueel later ook nog in een rack hangen bijvoorbeeld.

Bijdrager
    wilko

Een Powermac is wel gemakkelijker uit te breiden omdat je daar niet zoveel rekening hoeft te houden met de ruimte. Verder ontlopen ze elkaar nauwelijks, inderdaad.

Bijdrager
    ateazz

hey hallo

@ pietje puk
    in een xserve zit enige vorm van redundantie in, + beter kwaliteit onderdelen, zorgen er samen voor dat je data veiliger op een xserve staat.

Bijdrager
    wilko

Kun je wat specifieker zijn?

Bijdrager
    ateazz

simpel voorbeeld
    in een xserve kunnen 2 voedingen in ene MP maar 1
    kan je wel zeggen waneer gaat er een voeding stuk, die gaan stuk neem van mij aan:)

Bijdrager
    Steff
    ”lryd2l”

Als server zou ik met een G5 met 2 a 4 GB ram en 2 HD’s van 500 gig zeker voldoende hebben.

Nu kom ik ongeveer aan hetzelfde bedrag uit als wanneer ik de xserve zou bestellen. Hier zit dan ook al de macosx server editie in.

Zijn ze allebei een G5? Of is de server variant een Intel variant?

Bijdrager
    wilko
    ”ateazz”

simpel voorbeeld
    in een xserve kunnen 2 voedingen in ene MP maar 1
    kan je wel zeggen waneer gaat er een voeding stuk, die gaan stuk neem van mij aan:)

Ja, dat kán ja. Maar die 2e voeding is een optie en in je eerste bericht klonk het net alsof het sowieso veiliger is op een Xserve, en dat is dus gewoon niet waar. 2e voeding is leuk ja, maar bijvoorbeeld RAID kan net zo goed in een Powermac.
    Bovendien heeft een redundante voeding niet zozeer met “veiligheid” te maken.

Anyway, je bestanden staan op een Powermac nét zo veilig als op een Xserve.

Bijdrager
    J.C.

Het verschil is dus dat de PowerMac G5 is als workstation, voor op of onder een bureau, en een Xserve puur voor veel resources in een kleine ruimte, zodat het zo min mogelijk kost.

En als je een hem toch ergens onder een bureau neerzet, zal het waarschijnlijk wat handiger zijn, omdat je overal toch wat beter bij kan, maar voor uitbreiding heb je dus niet de compactheid van de Xserve;)

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.