14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:
    Bijdrager
    lryd2l

G5 of Xserve

Ik ben bezig met een klein bedrijfsnetwerkje…

Als server zou ik met een G5 met 2 a 4 GB ram en 2 HD’s van 500 gig zeker voldoende hebben.

Nu kom ik ongeveer aan hetzelfde bedrag uit als wanneer ik de xserve zou bestellen. Hier zit dan ook al de macosx server editie in.

Ik ben wel nog een hele zware leek dus voor xserve zal ik mss nog veel werk hebben.

iemand suggestie’s voor DE keuze ?

Bijdrager
    tomworld

De Keuze?

Dat is afhankelijk van waar je de G5 voor gaat gebruiken. Als het heavy duty met veel machines doet een Xserve. Anders gewoon voor een G5 MAAR dit alles is echt situatie afhankelijk.

Een Xserve zit ik alleen in voor Datacentres of bedrijven die een Serverruimte hebben. Een Xserve behoeft voldoende koeling, geluidsdemping en ruimte met een meter diepte…..

Als je meer wilt weten mail me maar.

[email protected]

Bijdrager
    iPodder

Altijd handig om je mail adres zomaar op een forum te zetten.
    Als je van spam hou is dat DE oplossing..:? :|

Bijdrager
    ateazz

vergeet niet dat je moet bepalen heo belangrijk je data is
    op een xserver staat dit veiliger als op een g5.
    veel of weinig machines maakt nix uit, je kan beter naar de integriteit kijken

suc6 met de keuze

Bijdrager
    PietjePuk
    ”ateazz”

op een xserver staat dit veiliger als op een g5.

Dat moet je nu toch wel eens uitleggen….

Bijdrager
    wilko

Out-of-the-box is een Xserve niet veiliger of minder veilig dan een Powermac/Mac Pro. Om de boel veiliger te maken zou je RAID kunnen gebruiken, maar dat kan met een Xserve net zo goed als met een Powermac.

Inactief
    Anoniem

Qua instellen enzovoorts is de XServe niet lastiger dan de G5, en als hij toch net zo duur is… zou ik voor de XServe gaan, kan je eventueel later ook nog in een rack hangen bijvoorbeeld.

Bijdrager
    wilko