4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    cliffhanger

G5 maakt lawaai

Sinds ik van vakantie terug ben en m’n G5 dual 1.8 van zijn veilige logeeradresje ophaalde, is ie niet meer zo fluisterstil als hij was. De firmware werkt (die ik opnieuw geinstalleerd heb), want bij processorintensieve taken gaan de ventilators harder werken en bij minder processorgebruik werken ze minder hard. Maar het gemiddelde geluid is een stuk harder geworden. Ik snap het niet. :oops:

Ik dacht aanvankelijk dat het kwam door de hittegolf maar het is nu flink afgekoeld en ik hoor het nog steeds. Bierviltjes en dergelijke gaan niet helpen want als ik de kast voor of achter een stukje optil verandert er niks.

Iemand een goeie suggestie? Graag!

[mod:8e718425c1=”maceddy”]Verplaatst naar Hardware[/mod:8e718425c1]

Bijdrager
    maceddy

Ik weet niet of dit draadje er iets mee te maken heeft, maar je zou t kunnen doorlezen, mssn staan er tips in:)

Bijdrager
    cliffhanger

Bedankt voor het draadje. ik had het gelezen voor ik m’n vraag postte. Het loste m’n probleem niet op.
    Heb het PRAM gereset en ik dacht: dat is het vast. Maar nee. Zou het kunnen dat door die verhuizing iets scheef is komen te zitten, de processors heter worden en de ventilator dus harder moet draaien? Volgens mij is ie in zo’n geval gewoon helemaal stuk maar alles werkt als tevoren. Behalve die :x ventilators. Ik hou me nog steeds aanbevolen.

Bijdrager
    cliffhanger

Het is nogal een discussie met mezelf geloof ik, maar ik het is verholpen en ik weet wat de oorzaak was: door het vervoer waren of de ventilators of de transparante luchtgeleidingsplaat verschoven waardoor er valse lucht circuleerde. Ik heb ze er allebei uitgehaald en weer teruggezet. Probleem over. Ik dacht: ik meld het even. Weer een draadje.:wink:

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.