18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Q:
    Bijdrager
    licht-ontvlambaar

G5 langzamer na installatie update 10.3.9

Na het installeren van de update is mijn Mac trager geworden. Er is nog niets opgestart aan programma’s en na het opstarten van de Activity Monitor klik ik aan: “show activity monitor” en daar moet hij gewoon even voor laden!! Deze laat hoge rode pieken zien en bijvoorbeeld een map openen in de Finder duurt eventjes, terwijl dat hiervoor gelijk opende zonder te wachten.

Iemand tips, moet ik de hele boel formatteren of is het makkelijker te verhelpen?

Bijdrager
    vogel

Je moet niks formatteren, maar gewoon hier de zoekfunctie gebruiken om zo alles voor mekaar te krijgen. Hier zijn al tig draadjes over.

Bijdrager
    licht-ontvlambaar

Ik zie het al, heb meerdere topics gelezen over problemen met de update maar juist het ene topic wat over snelheidsproblemen ging had ik gemist. Bedankt.

Bijdrager
    sedikit
    ”vogel”

Je moet niks formatteren, maar gewoon hier de zoekfunctie gebruiken om zo alles voor mekaar te krijgen. Hier zijn al tig draadjes over.

Hoevaak heb jij van die 3970 keer de zoekfunctie ook niet gebruikt? Doe toch niet zo flauw, je was net zoveel woorden kwijt geweest door even te schrijven : “je moet de security-update 2005-002 weer installeren”.

Bijdrager
    licht-ontvlambaar
    ”sedikit”
    ”vogel”

Hoevaak heb jij van die 3970 keer de zoekfunctie ook niet gebruikt? Doe toch niet zo flauw, je was net zoveel woorden kwijt geweest door even te schrijven : “je moet de security-update 2005-002 weer installeren”.

thnx :D

Bijdrager
    vogel
    ”sedikit”
    ”vogel”

O god, daar heb je hem weer. Meneer heeft weer wat nieuws gevonden om over te zeiken, want dit heb je ergens anders vandaag ook al zitten oplepelen. Recht boven dit topic staat nu nota bene “alles werkt ongelofelijk traag”. Daar is niet eens de zoekfunctie voor nodig.
    Gelukkig heb je wel al geleerd om ook de vraag te beantwoorden en niet alleen maar te zeuren.
    O ja, een flink deel van die 3970 posts bevat steeds maar weer dezelfde antwoorden op dezelfde vragen. Hoe zou dat komen? :wink:

Bijdrager
    DomP
    ”vogel”

Fijn antwoord weer, goeie hulp geef jij.

Reageer dan gewoon niet

Bijdrager
    licht-ontvlambaar

hahaha wat een geruzie hier allemaal :| :)

Bijdrager
    Ross

We kunnen op bijna elke vraag wel antwoorden dat iemand moet zoeken. We plaatsen allemaal wel eens iets zonder te zoeken of dat we het niet kunnen vinden. Simpel antwoorden is dan veel eenvoudiger in plaats van steeds in discussie te gaan. Dit is juist het mooie van deze forum, dat er bijna nooit wordt gezeken, maar lekker snel wordt geantwoord. Laten we dat lekker zo houden.:D

Bijdrager
    Deskman

Ik werk ook veel te traag. Zou dat aan dit forum kunnen liggen??

Bijdrager
    licht-ontvlambaar
    ”yahmac”

We kunnen op bijna elke vraag wel antwoorden dat iemand moet zoeken. We plaatsen allemaal wel eens iets zonder te zoeken of dat we het niet kunnen vinden. Simpel antwoorden is dan veel eenvoudiger in plaats van steeds in discussie te gaan. Dit is juist het mooie van deze forum, dat er bijna nooit wordt gezeken, maar lekker snel wordt geantwoord. Laten we dat lekker zo houden.:D

Helemaal mee eens! :D

Bijdrager
    licht-ontvlambaar
    ”Deskman”

Haha zou de reden kunnen zijn…:D

Bijdrager
    vogel
    ”Deskman”

:sealed: :lol:
    @Licht ontvlambaar, mooi dat alles weer werkt. Permissies herstellen is een routineklus en regelmatig nodig om je Macje lekker te laten lopen.

Bijdrager
    Jello

En ik dacht dat de pubers (15 jarigen zoals ik bv.) zo waren…
    nu blijken hier de ‘ouderen’ eens te neuten en onnuttige antwoorden tegeven,
    maja… iedereen wil zich jong voordoen zeker?

En geef toe, als uw Mac effe problemen heeft… wil je dan ook niet snel een antwoord, i.p.v. tussen miljoen topics met den zoeker te zoeken… oftochniet? mss is zoeken sneller… anyway …
    Laten we even lief voor mekaar zijn

Bijdrager
    licht-ontvlambaar
    ”vogel”
    ”Deskman”

:sealed: :lol:
    @Licht ontvlambaar, mooi dat alles weer werkt. Permissies herstellen is een routineklus en regelmatig nodig om je Macje lekker te laten lopen.

Ja, ik ben er ook erg blij mee. Werd niet vrolijk van het idee dat ik de boel zou moeten formatteren… Gelukkig kon het op een simpele manier opgelost worden.:D

Bedankt voor de tip dat ik die permissies regelmatig moet herstellen. Wat mag ik me daar bij voorstellen; wekelijks, maandelijks… of gewoon als de boel niet zo soepel meer loopt?
    Kan je me vertellen wat er nou precies wordt gedaan, als de permissies herstelt worden?

Bijdrager
    Jello

elk bestand (ook vollumes bv. hd…) heeft rechten…
    Wie mag erin schrijven, wie mag het lezen, enzo.
    Als nu een recht verkeerd staat… en je date uw mac up…
    De updater moet ergens een bestand overschrijven… maar mag dit niet door de rechten…
    dus , ai ai ai ..

of tijdens het opstarten mag de mac enkele bestanden niet lezen, ai ai ai ai…

en rechten herstellen, dan controleerd uw mac of alle bestanden de goede rechten hebben.

dit is een korte geperste info dingen.

Bijdrager
    vogel
    ”licht-ontvlambaar”

Bedankt voor de tip dat ik die permissies regelmatig moet herstellen. Wat mag ik me daar bij voorstellen; wekelijks, maandelijks… of gewoon als de boel niet zo soepel meer loopt?
    Kan je me vertellen wat er nou precies wordt gedaan, als de permissies herstelt worden?

Ik doe het elke keer als ik iets nieuws geinstalleerd heb en voor en na een OS update.

Bijdrager
    licht-ontvlambaar
    ”Jello”

elk bestand (ook vollumes bv. hd…) heeft rechten…
    Wie mag erin schrijven, wie mag het lezen, enzo.
    Als nu een recht verkeerd staat… en je date uw mac up…
    De updater moet ergens een bestand overschrijven… maar mag dit niet door de rechten…
    dus , ai ai ai ..
    of tijdens het opstarten mag de mac enkele bestanden niet lezen, ai ai ai ai…
    en rechten herstellen, dan controleerd uw mac of alle bestanden de goede rechten hebben.
    dit is een korte geperste info dingen.

”vogel”
    ”licht-ontvlambaar”

Ik doe het elke keer als ik iets nieuws geinstalleerd heb en voor en na een OS update.

Jello & Vogel: beiden bedankt:D

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.