12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    Monster

G5 knalt soms uit

Tijdens het opstarten van mijn Imac G5 geeft hij (zij?) soms na een paar tellen tijdens het opstarten een luide pets door de speakers en is weer volledig uit….
    als ik hem daarna weer opstart doet hij het prima en blijft gewoon aan en alles draait zoals het moet draaien…

het gekke is dus dat alleen bij het opstarten gebeurt (machine is dus nog niet oververhit..) en dat daarna alles stabiel draait !

het gebeurt inmiddels 1 op de 3 keer bij het opstarten…..

Wie oh wie herkent het….

(uiteraard heb ik al een recente backup gemaakt…..)

Bijdrager
    nookie

Het lijkt erop dat ergens je stroom niet helemaal goed zit.

Inactief
    Anoniem
    ”Monster”

Wie oh wie herkent het….

Ik. Bij mij werd het wel steeds erger… in het begin één uitval, daarna soms drie / vier op een dag.

Iemand van Apple vertelde me het ding open te schroeven en de stofzuiger erop te zetten. Bij Apple hadden ze exact hetzelfde probleem met die iMac G5’s. Ik heb er inmiddels een keer naar gekeken, en dat ding van mij zit inderdaad helemaal vol met stof. Wegens tijdgebrek / nog andere Macs in huis heb ik die van mij nog steeds niet schoongemaakt.

Bijdrager
    Blieper

Of je batterij is leeg!!

Bijdrager
    sven-
    ”Blieper”

Of je batterij is leeg!!

Batterij bij een iMac G5 !?

Of je moet de interne mini batterij bedoelen die bepaalde instellingen (zoals datum/tijd) onthoudt, maar die kan een dergelijk probleem niet veroorzaken.

Bijdrager
    thijsvanzwam

is je stopcontact goed geaard? of misschien zijn de contacten in het stopcontact wat vuil / geoxideerd.

Bijdrager
    Marius1976
    ”sven-“

Of je moet de interne mini batterij bedoelen die bepaalde instellingen (zoals datum/tijd) onthoudt, maar die kan een dergelijk probleem niet veroorzaken.

Sorry sven… het lijkt er soms op dat ik steeds het tegendeel op jouw posts moet schrijven, maar ik ‘doe het er echt niet om’ haha.

Je hebt geen gelijk. Juist zo’n backup batterij kan voor ontzettend vreemde effecten zorgen als ie leeg is. Ik verwacht ook niet (net als jij) dat dat in dit geval zo is. Maar een lege moederbord batterij zorgt soms voor de meest onverwachte en gekke acties.

En dat heb ik niet alleen uit eigen ervaring ondervonden.

Bijdrager
    Blieper
    ”Marius1976″
    ”sven-“

Sorry sven… het lijkt er soms op dat ik steeds het tegendeel op jouw posts moet schrijven, maar ik ‘doe het er echt niet om’ haha.

Je hebt geen gelijk. Juist zo’n backup batterij kan voor ontzettend vreemde effecten zorgen als ie leeg is. Ik verwacht ook niet (net als jij) dat dat in dit geval zo is. Maar een lege moederbord batterij zorgt soms voor de meest onverwachte en gekke acties.

En dat heb ik niet alleen uit eigen ervaring ondervonden.

Ik dacht al, ik zeg niets…..

Inactief
    Anoniem

Probleem is dat die iMac echt met een knal uitgaat… heel anders dan dat je de stekker eruit trekt. De eerste keer schrok ik me echt helemaal rot, daarna wen je er een beetje aan. Het is echt een soort plof, en dan is hij dood. Ik krijg hem dan ook niet meteen meer aan de praat, maar moet een minuut of tien wachten… dan werkt hij weer prima.

Bijdrager
    Soulshaker

Misschien een kapotte voeding.
    Ik heb iets soortgelijk meegemaakt dat die uit continue uitviel , ik moest toen ook toen altijd even wachten .

Dat was wel niet met een iMac G5,

[size=7:b22bcd5311]Maar dat was met een PC :S[/size:b22bcd5311]

:P

Maar ja, elke voeding kan falen , ook die van een iMac G5. :innocent:

Inactief
    Anoniem

Voeding is idd. ook een mogelijkheid, maar ik ga eerst kijken of stof verwijderen helpt. Die iMac G5’s zijn echt stofzuigers… dat is ook het ontwerp.

Bijdrager
    sven-
    ”Marius1976″

Je hebt geen gelijk. Juist zo’n backup batterij kan voor ontzettend vreemde effecten zorgen als ie leeg is

Ja, maar ook dat de computer met een knal uitgaat !?:|

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.