12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    Swisi

G5 (iMac) 60,00 euro met defecte voeding

Dag

Ik zie net een iMac G5 (2004) op internet te staan voor 60, euro, hierover staat wel een voeding die stuk is…

17″ scherm
    1.8 ghz
    256 mb ram
    80 gb harddisk

Met muis en toetsenbord. Doen? Of niet?

Stijn

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

Niet doen. Geen G5 meer kopen, zeker niet met kapotte voeding en die specs.
    De G5’en hebben veel problemen, waaronder PSU-issues, condensatoren die niet goed zijn, en BGA-haarscheurtjes (solderings problemen tussen de GPU en het Logic Board)… Kortom, niet doen.

Bijdrager
    Swisi

Leek me anders wel leuk om op te knappen en men ‘eerste Macje’ te hebben.;)
    Maar inderdaad, de G5 staat bekend om problemen. Laten we dit idee begraven zoals Steve dit met Mac OSX deed.;) (Prachtige show!)

Bijdrager
    rdesign

Hey Stijn,
    Voeding repareren is niet iets van je één twee drie doet. Tenzij je weet wat je doet. De iMac’s G5 hadden vaker last van voedingsproblemen, vaak ook terugkomende. Dus ik weet niet hoeveel je betaald voor een goed werkende, maar dan zou ik dat eerder overwegen. Dus mijn tip, nog even doorsparen.

Bijdrager
    rdesign

Wafel was me voor.:lol:

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

Tja, op die iMac zou Tiger zelf niet lekker lopen, zo weinig geheugen…
    Als eerste Mac kan het best, maar dan zou je wel geld in een nieuwe voeding en meer geheugen moeten investeren. Koop dan liever een andere (Intel) Mac. Is een Core Solo-model Mac Mini niet iets?

Moderator
    unSOUND
    Waffle op 15 september 2010

Wat een onzin. Dat draait zelfs op een G3 nog prima.

Moderator
    Poezenbeest

Je kan zelfs Leopard er nog op zetten.

Een voeding repareren is inderdaad een klus waar verstand voor nodig is, maar vervangen kan een leek. Die voedingen zijn nog eens €60 en dan heb je voor €120 een prachtige computer. Zeker als het je eerste Mac is. Voor dat geld kan je je ook niet echt een buil vallen. Ik zou dan alleen wel eerder kijken naar een oude MacBook, die doen ongeveer €200.

Wel zijn steeds meer programma’s Intel-only (waaronder Snow Leopard) en daar zal je dus wel tegen problemen aanlopen, hoewel je zonder Intel nog steeds wel een eind komt.

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ
    unSOUND op 15 september 2010

Wat een onzin. Dat draait zelfs op een G3 nog prima.

Tja, Tiger loopt dan wel, maar wel op het minimum geheugen van 256MB. Voor Leo heb je zelfs 512MB nodig. En als je altijd met de schijf moet swappen is het niet echt snel. Dus als de TS die G5 koopt, moet je meteen een nieuwe PSU kopen, en wat meer geheugen (niet echt nodig, wel aan te raden). Dan kan je beter een wel werkende G5 kopen, misschien ook met meer geheugen.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Het draaide anders perfect op mijn oude 1,6 GHz iMac G5 met evenveel geheugen, hoor … Leopard werkte daar met meer geheugen ook nog goed op, zij het dat draaien van (toen) nieuwe programma’s zoals iWork ’06 wel vertraging gaf.

Bijdrager
    mark-a-mac

Ik heb Tiger draaiend gehad op een iMac G3 met 192MB, dus het kan met nog minder. Maar dezelfde iMac met 512MB werkte wel ruim twee keer zo snel.

Bijdrager
    Swisi

Ok. Zie net dat er veel reacties zijn bijgekomen. Even qua hardware: en pc bouwen zou me in principe lukken. Maar, ok slecht idee. Dus dan maar niet. Toch bedankt iedereen.

Kan ik beter nog wat jaren wachten tot mijn laptop het begeeft, dan bestaat de kans dat er een Macbook Pro of iMac komt (denk een iMac).

Een vriend van mij heeft veel PC’s én Mac’s, oude welteverstaan. Oudere modellen tot de G3.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.