10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    mp3jfast

G5 freezed compleet

G5 Power PC

Ik heb een Power PC december 2005. Met het volgende probleem:

– systeem hangt na enkele minuten werken in willekeurige applicaties
    – geen speciale hardware gekoppeld en geen hardware wijzigingen doorgevoerd
    – geheugen getest met progje en geen fouten

Het systeem maakt enorm lawaai en reageert nergens meer op alleen de aan en uitknop werkt nog.
    Zaterdag gebeurde dit zelfs zonder dat ik nog maar iets had gedaan (3 x achter elkaar) zondag heb ik er een dag op kunnen werken, vanochtend is het weer mis (bezig met 4e reboot)

Help ik was zo tevreden over Apple maar dit soort ellende nooit onder Windows meegemaakt.

John

Geblokkeerd
    Anoniem

OSX cd’tje erin steken en herstellen of eventueel wissen&herinstalleren?

Bijdrager
    mp3jfast

Dat kan maar wel erg time consuming.

Geblokkeerd
    Anoniem

Goh, 2 uurtjes. . . Ongetwijfeld minder dan de tijd die je al verspeeld hebt met je te ergeren aan je systeem:)

Bijdrager
    passenger

Geheugen bijgezet, rare of exotische programmaatje geinstalleerd? Meer info gaarne…

Bijdrager
    Oppie

– Weer overstappen op Windows dan maar?:wink:
    – Wat is de S.M.A.R.T.-status van je HD (te zien in schijfhulpprogramma
    – Dat de hardware test een ok geeft, wil helaas niet zeggen dat je RAM niet de boosdoener kan zijn.

Bijdrager
    Mac Erger Je Niet

Inderdaad kan het zijn dat je geheugen toch defect is, ondanks dat de AHT een ok geeft.
    Als geheugen ok is, de HD ook, en een schone installatie niet helpt, vrees ik dat er iets met je moederbord is….

Bijdrager
    TGV

Heb ik ook gehad. Na weken en weken in reparatie kwam de mededeling dat het apparaat gelekt had (kijk bv. hier eens: http://www.macintouch.com/readerreports/powermacg5/topic4243.html). Omdat het onder Applecare was en het vreselijk uit de hand liep (meerdere keren processoren vervangen, moederbord, enfin, zo’n beetje alles) en het nog langer zou gaan duren, wordt het apparaat nu vervangen door een ander.

Bijdrager
    mp3jfast

Als ik zo het verhaal over lekkage lees is dit het probleem exact verloop als daar beschreven wordt. Een ontwerpfout in de G5 zou ik zeggen, vandaag maar eens met Apple bellen wat ze hier aan gaan doen (vast ontkennen).

Bijdrager
    mp3jfast

Ik moet even de hardware testen draaien van DVD1 met opstarten met de Alt Key mijn draadloze keyboard is te laat met het herkennen van de Alt toets. Een bedraad keyboard werkt wel maar ook pas na een tijdje maakt niet uit in welke usb poort ik het keyboard stop.

Wie heeft een tip?

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.