11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    antje

G5 echt aanwinst voor editen FCP?

Hoi Allemaal,

Ik heb nu een Powerbook G4. (afgelopen jaar gekocht, heel fijn ding)
    Ook al is ze snel, soms word ik GEK GEK GEK van het wachten op het renderen tijdens het monteren in Final Cut Pro.
    Zit er over te denken om toch maar een G5 er bij te nemen.
    Is het echt de moeite waard vinden jullie? Of geeft G5 ook veel render-tijd nodig??
    Ben benieuwd naar jullie reacties…..

Liefs
    Antje

Bijdrager
    Kleurecht

Hi antje,

Ik heb gisteren eens staan kijken naar het kunnen van een G5 (dual 2 GHz) en ik was redelijk onder de indruk van de snelheid. Helaas stond er geen FCP op geinstalleerd maar in iMovie was de winst aanzienlijk (in vergelijking met een iMac 1 GHz).

Ik zou zeggen….. probeer het eea eens in een Mac winkel, sommige hebben verschillende G5 modellen staan.

Cheers

Bijdrager
    Steves lovechild

Wil je echt veel sneller dan je huidige Powerbook, dan zou ik de dual 2.0 G5 nemen. In combinatie met FCP 4, die optimaal gebruik maakt van de dual G5 power (met de nieuwe RT extreme) heb je veel meer effecten realtime. Afhankelijk van het soort overgang en de instelling binnen FCP 4 uiteraard. Maar een demo bij een goede Apple dealer zal je wellicht overtuigen.
    http://www.apple.com/finalcutpro/effects.html

Bijdrager
    antje

Hoi!

Nou, ik zal morgen es naar de Macman gaan.
    Maarre, ik heb FCP 3 al, als ik #4 wil…. kan ik toch gewoon een update kopen?????

doei!
    Antje

ps: maakt prijs nog uit van G5 per winkel of dealer?

Bijdrager
    koen76

Antje,
    maak je geen zorgen..

Uiteraard kan je gewoon een update naar FCP4 kopen…Er zit trouwens veel extra’s in, zoals soundtrack, compressor, Livetype…

De upgrade kost 483 euro bij de Apple Store…

Ik denk dat de G5’s niet zoveel verschillen in prijs tussen winkels…Alle hardware schilt niet zoveel in prijs, je moet gewoon bij een dealer met een goede service gaan, want wat scheelt nu 50 euro op zo’n bedrag…

Suc6

Bijdrager
    antje

Hoooi Steve,

Wat ben je weer behulpzaam! Dank daarvoor.
    Je hebt gelijk hoor, €50 meer of minder maakt ook niet uit op zo’n bedrag.
    Maar ik ga geen Macscherm kopen… Die zijn mij toch te duur. Ik koop wel een 17 inc. Flatscreen, gewoon bij Mediamarkt. Heb ik thuis ook, is prima.
    Maarre….. je schreef net iets over “Livetype…” wat is dat voor spannends!!!???

Liefs
    Antje

Bijdrager
    koen76

LiveType is een hele set fonts die in FCP zitten verwerkt..
    Je kan er titels mee maken in alle soorten manieren, stilstaand, bewegend, 3d etc…

Echt wel een zeeeeer leuk programma.. je krijgt er templates maar je kan er ook zelf maken….

meer info op
    http://www.apple.com/finalcutpro/livetype.html

Alsjeblieft…

:) KOen76

Bijdrager
    eiko

FCP 4 is echt de moeite waard, je krijcht er zo veel meer bij als bij FCP3

Bijdrager
    antje

Lief Koen76 (eeeh, je leeftijd……???????!!!!!!!!!!!!)

Dank voor je linkje! Heel tof!

Liefs,
    Antje de P. (32)

Bijdrager
    cdeleeuw
    ”Steve’s

Wil je echt veel sneller dan je huidige Powerbook, dan zou ik de dual 2.0 G5 nemen. In combinatie met FCP 4, die optimaal gebruik maakt van de dual G5 power (met de nieuwe RT extreme) heb je veel meer effecten realtime.

Is er al iemand die hier ervaring mee heeft? Met name het voordeel van de dual ten opzichte van de enkele G5 wordt overal geroemd, maar echte ervaringsverhalen heb ik nog niet gelezen. Een standaard G5 zal toch ook wel heel lekker werken? Hoeveel meer effecten krijg je in realtime op de dual 2Ghz dan op een single 1,6GHz?

Ik gebruikte tot voor kort ook een Powerbook (snif) maar heb nu dringend behoefte aan een nieuwe machine en twijfel tussen een dure of de allerduurste… Die trouwens ook nog maar heel moeilijk leverbaar schijnt te zijn.

Kortom, heeft er iemand al echt gewerkt met een Dual 2GHz G5? En dan liefst met FCP4 wat mij betreft. Ik ben heel benieuwd naar echte gebruikservaringen.

Ben benieuwd,
    Christiaan.

Bijdrager
    i3enhur

Livetype, Soundtrack…*brr*… :sealed:…Die add-ons mogen ze houden, behalve compressor:lol: (Who needs Cleaner?) en de wereldupdate naar 4.0 natuurlijk….

Het aantal RT effecten is afhankelijk van de processorsnelheid en de hoeveelheid RAM in je machine. Maar ik zou me onder Panther en any given G4 of G5 echt geen zorgen maken over de snelheid….

And: Go Dual!

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.