9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    Nielsjuh

G5 Dual 2.0: 2x 1GB of 4x 512 MB?

Hey mensen, vraagje.
    Ik ga binnenkort het geheugen van mijn PPC G5 Dual 2.0 upgraden, er zit nu namelijk nog maar 512MB in… Wat kan ik beter doen, 2x 1GB of 4x 512 MB? Of maakt dit weinig uit?

Bijdrager
    KarelWillem

Ik zou de goedkoopste optie nemen. Ik denk niet dat je het verschil heel veel gaat merken.

Bijdrager
    Nielsjuh

Ok, thnx. Het is wel zinvol om de upgrade te doen toch?
    Ik merk namelijk dat m’n G5 wat tragen aan het worden is en ik maak veel gebruik van Final Cut, Photoshop en InDesign…

Bijdrager
    PietjePuk

512mb is gewoonweg oneer voor jouw machine (voor elke Mac tegenwoordig maar vooral de Intels). Je zal SERIEUS merken dat ie veel sneller loopt. (zeker in de programma’s die jij gebruikt maar ook in het algemeen).

Bijdrager
    buxx

Die upgrade die je wilt doen is zeker nuttig, 4 maal zoveel is altijd goed.
    Verder is het sneller om 2 bankjes van 1 gig erin te stoppen dan 4 van 512, maar of je dat echt zult merken. Denk wel even aan de toekomst, als je grotere neem hou je wel meer plek over.

Bijdrager
    bassmac

Knap dat ie nog zo goed (?) gedraaid heeft!
    Je gaat het zeker merken.
    Keuze voor soort geheugenbankjes is eerst financieel- wat is het goedkoopst.
    en dan
    Wat kun je nog uitbreiden als je alles vol zet met 512 ’s (die je dan nergens meer voor kunt gebruiken natuurlijk)

Miniem snelheidsverschil ga je toch nooit merken, want dan moet je ze allebei kopen :P

Verder is een grote snelle harddisk ook fijn of externe fw800 om sneller te fcp’en.

Bijdrager
    Nielsjuh

Zo heb ik ‘m toen gekocht, met maar 512MB erin… Inderdaad weinig…
    Hij doet z’n werk goed maar wil ‘m gewoon sneller hebben, ik merk vooral tijdens het switchen tussen programma’s dat het langzaam gaat.
    Ik ben inderdaad ook aan het kijken naar een nieuwe HD.
    Mijn vriend koopt volgende week een nieuwe Dell PC (hij kan niet met een Apple overweg :sealed:) met daarin 2x 320GB. Ik neem dan 1x 320GB over en plaats dat in m’n PPC. Dat is geen probleem toch? Het is ook gewoon een seriële ATA… Heb er verder niet heel veel verstand van maar het moet gewoon kunnen volgens mij… Mocht dit niet zo zijn dan hoor ik het natuurlijk graag! :)

In ieder geval thnx voor de info!! [/i]

Bijdrager
    chocolate

Ja gaat de schijf wel moeten formateren naar HFS extended om te kunnen booten met macosx erop dan.

Bijdrager
    Nielsjuh

Ok, is dat lastig om te doen?

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.