14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:
    Bijdrager
    KingOfBongo

G5 bluetooth: zelf te installeren of niet ?

Kun je in een G5 achteraf zelf de bluetooth module installeren of niet ? Ik belde net met een technische afdeling van Apple en die zeiden me dat het perfect mogelijk was – gewoon een kaartje er inschuiven, vastklikken en de antenne erop schroeven; maar bel ik naar een dealer om daar te horen wat die kaartjes zouden kosten, dan zeggen die doodleuk dat de enige manier om achteraf bluetooth op je G5 te krijgen via een dongle is – wat is het nou juist ? Heeft iemand dit al gedaan en zo ja, waar heb je dan die kaartjes gehaald ?

Bijdrager
    KP

dek dat apple gelijk heeft…maar je weet zeker dat je naar bluethoot hebt gevraagt? klinkt als de installatie van een airport kaart namelijk..

Bijdrager
    Slagroom

Het kan, alleen zijn die kaartjes (volgens mij) nergens verkrijgbaar. Plus dat je geen antenne bij je G5 zonder bluetooth hebt gekregen.

Dat het kan haal ik uit de monteur handleidingen van de G5…

Bijdrager
    ScubaMac

ik heb een usb bleutooth antenne van sitecom koste iets van 35 euro bij de pc boer, en kan gewoon op de usb-hub, niets geschoef oid, en het werkt perfect…

Bijdrager
    aToMac

waarom zo moeilijk, koop bij Dixons gewoon een Sitecom USB-Stick voor bluetooth. Kost je 29,95 euro en klaar! Waarom moeilijk (duur) doen, als het ook zo kan? 8)

Edit: Moet toch eens beter lezen, maar idd je hebt helemaal gelijk ScubaMac.

Bijdrager
    Dorkiban

Scubamac, volgens mij bedoel jij een bluetooth dongle en geen antenne? Maar ik denk dat jullie wel gelijk hebben. Ik heb een D-Link dongle op mijn G4 en dat werkt prima

Bijdrager
    soulutions

Of gewoon zo’n USB dongeltje achterop je G5: ziet niemand en kost bij de Mediamarkt de helft in vergelijk van die bij Dixons: 15 euri maar – merk is Qpix en is transparant blauw… kortom: niet moeilijk doen met nog meer frustrerende telefoontjes – gewoon ff naar de mediamarkt!

Bijdrager
    ScubaMac

om precies te zijn bedoel ik een bleutooth usb adapter van sitecom…

wanneer je deze in de usb stopt kun je draadloos communiceren met telefoons, pda’s ed.. het werkt prima.

suc6

Bijdrager
    collo

Vergeet niet dat de wireless toetsenbord en muis van apple niet werken met die cheapo USB dongels.

Bijdrager
    hydro

Ik zou toch gewoon proberen zo’n Apple Bt kaartje te krijgen, dat werkt namelijk het beste en het is heeeel makkelijk te installeren…

Bijdrager
    madmax
    ”Slagroom”

Het kan, alleen zijn die kaartjes (volgens mij) nergens verkrijgbaar. Plus dat je geen antenne bij je G5 zonder bluetooth hebt gekregen.

Dat het kan haal ik uit de monteur handleidingen van de G5…

Ik heb geen BTlaten installeren maar er zat wel een BT antenne bij… en mijn sitecom BT adapter werkt prima, Ook met draadloos Apple toetsenbord en muis

Bijdrager
    collo

hmm wat goed.. ik had toch echt gehoord dat het niet zo was.

Mijn excuses voor de foutieve informatie mensen!

Bijdrager
    soulutions

Ligt er dus maar helemaal aan wat je ermee wilt doen, ik heb t niet geprobeerd met die BT keyboard en muis maar heb t alleen nodig voor mijn T630 en iSync-en agenda, foto’s e.d. dus… genoeg antwoorden op je probleempje :lol:

Bijdrager
    macpro
    ”madmax”

Ik heb geen BTlaten installeren maar er zat wel een BT antenne bij… en mijn sitecom BT adapter werkt prima, Ook met draadloos Apple toetsenbord en muis

Kun je met jouw Apple BT toetsenbord en muis de Mac uit de sluimerstand krijgen?

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.