8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:

Bijdrager
    Dustbunny

G5 + Airport + Router + xBox + Connect 360 = problemen

Hoi,

Ik kom er niet uit, heb hier op het forum lopen zoeken en lezen, maar het is ingewikkeld, en de fout kan in een aantal dingen zitten. Eerst even uitleggen wat het probleem is:

1. Ik heb een G5 die met airport wireless verbonden is met mijn kabel modem. Dat werkt.
    2. Nu heb ik er een xBox 360 bij. Leuk.
    3. En een router van Belkin. Een noodzakelijk kwaad. Deze heb ik tussen de modem gezet. Vanuit de router naar de Airport en de xBox 360.
    4. Geen software geinstalleerd want de bijgeleverd CD-r van Belkin wordt niet herkend. Maar het werkt, dus prima!

5. Het probleem: het media sharing programma ‘Connect 360’ herkent de xBox niet, of de xBox herkend mijn G5 niet. Dit kan dus aan de software van de router liggen, aan Connect 360, aan een instelling van de xBox of een instelling van de G5 (airport/ andere netwerk instellingen). Of aan mijn onlogische manier van denken; dat de media streamend via Airport naar de xBox zou kunnen, net zoals het al gebeurd met Airtunes.

6. Help!

Daan

Bijdrager
    Berend

Hoi Daan,

1. Ik heb een G5 die met airport wireless verbonden is met mijn kabel modem. Dat werkt.
    En een router van Belkin. Een noodzakelijk kwaad. Deze heb ik tussen de modem gezet. Vanuit de router naar de Airport en de xBox 360.

heb je nu je G5 direct op je router en je xbox via de belkin router? of heb je ze alletwee via je belkin router?

Mocht je je G5 direct via de modem hebben en je xbox via de belkin router verklaart dat waarom het niet werkt. Dan zou het betekenen dat je G5 van je modem een ipadres ontvangt en je xbox van je belkin router en dus de 2 systemen in een ander netwerk hangen.
    Ze moeten namelijk alletwee in hetzelfde netwerk hangen.. dus of via je belkin router OF via de modem.. en niet de een via de modem en de ander via de router.

Bijdrager
    Dustbunny

Nee ze gaan allebei via de router, dus dat is dan via 1 netwerk zoals je zegt. Ik heb het nu zo:

Kabelmodem –> Router
    Router –> naar Airport Express –> G5
    Router –> naar xBox 360

Daan

Bijdrager
    LoveBug356

Hey,

Heb je je firewall nog aanstaan?
    Dat programma heeft de volgende poorten nodig: TCP port 9335 en UDP port 1900.

Gr,

Bijdrager
    Petje

Gebruik vast ip eadrssen in je thuisnetwerk
    Dan hoort het te werken.

Bijdrager
    LoveBug356
    ”Petje”

Gebruik vast ip eadrssen in je thuisnetwerk
    Dan hoort het te werken.

Dit wordt nogthans niet aangeraden door de makers:

”Nullriver

We recommend using “Automatic” (DHCP) network configuration on the Xbox 360.
    NAT translation may need to be disabled on Airport Express or Airport Extreme.

bron

Bijdrager
    Dustbunny

Ik heb nu ook die poorten opengezet. En nog niets. Frustrerend. Maar het zit er aan te komen, ik voel het:) Bedankt voor de reacties!

Daan

Bijdrager
    Dustbunny

Het is gelukt. Voor de mensen die nog geinteresseerd zijn. Ik heb de airport express van WAN naar LAN gezet, zodat het ding dus niet ook nog als router fungeert. En nu herkent het netwerk de xbox ook. Sweet:)

Daan

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.