10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    MacBlade

G5 aansluiten op audio versterker

Ik heb nog een versterker staan waarop de G5 wil sluiten. Lijkt me dat ik dan beter geluid krijg dan met die standaard PC speakers. Ik vraag me echter af of dit geen kwaad kan mbt de ‘geluidskaart’ van de MAC. Het is is een 2 x 40 watt versterker met 2 x 60 watt boxen.

Bijdrager
    kevkoptel

Waarom zou dat problemen geven? Als je een cd-speler aansluit moet deze toch ook werken op een versterker? :)

Moderator
    unSOUND

De geluidskaart stuur alleen een signaal naar buiten, de versteker stuurt niets terug naar de kaart, dus er kan niets gebeuren…

Bijdrager
    Lexilyn

Geen enkel probleem hoor! Mijn hoofdtelefoonuitgang zit constant in één van de ingangen van mijn versterker. iTunes klinkt toch een pak beter wanneer het geluid via echte luidsprekers de woonkamer inknalt! :D

Bijdrager
    foobar

moet je zeker doen!
    gewoon een jackplug-naar-tulp stekkertje kopen en in de aux van je versterker pluggen (of een andere line) is echt heerlijk:
    ik heb hier een mixer staan, waarin een mac mini, een ipod, een dubbbel cd-speler en een tuner verdwijnen, die worden doorgestuurd naar twee versterkers, kan je ook leuk film kijken!

Bijdrager
    chatsmit

Ik snap je ongerustheid daarover wel. Het komt wel eens voor dat je zo’n uitgang kan ‘opblazen’ ivm met de impedantie van zo’n uitgang. Soms is een uitgang geschikt voor een hoge weerstand zoals een koptelefoon. Ik heb de uitgang van een oude laptop op deze manier wel eens kapot gemaakt, door er een versterker op aan te sluiten. Zo’n ingang op de versterker heeft een heel andere weerstand namelijk en daardoor kun wat componentjes in de geluidskaart overbelasten.
    Maar goed, het was een koptelefoon uitgang op die laptop. Ik sluit nu ook een Ibook, Ipod en Macmini aan via een minitulp kabel naar mijn homecinema versterker zonder problemen… Maar ik houd het wel in de gaten…

Moderator
    unSOUND

En anders de optische uitgang gebruiken…

Bijdrager
    MacBlade

Chatsmit beschrijft precies waar ik bang voor ben.
    Zou de versterker niet teveel uit de MAC willen halen. Wat is dan wijsheid, De versterker op hoog volume en de MAC met audio uit wat lager of andersom?

Bijdrager
    foobar

volgens mij maakt DAT niks uit, ik denk dat je het gewoon kunt doen hoor: mijn mac mini overleeft het ook en mijn windowsbak ook
    en alle andere computers hier in huis ook (en de mp3spelers en iPods ook)

Bijdrager
    MacBlade

Ok dank voor alle reacties.
    Ik ga het gewoon (met enige voorzichtigheid) aansluiten

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.