6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    roosenton2

G5

ik heb nog een oude MAc staan…(geloof dat -ie G5 Heette!,zo’n grote alu bak met losse monitor.Kan ik daar Yosemite op installeren?? Dat ding staat er maar…….

Geblokkeerd
    Carp

Nee, je kunt er een leuk tuinbankje van maken, als je er nog eentje scoort.

Bijdrager
    cmug

Ik heb er 10.6 op draaien, doet prima als je beetje surft en e-mail verstuurd.
    Of maak er een BBQ van

Bijdrager
    EagerB0bNerd

Je kunt er een Hackintosh van maken. Aangezien je dat in een “Apple branded computer” doet is het volgens de EULA ook nog eens legaal, soort van.

Bijdrager
    JoelCoster

Als het een Power Mac G5 is kun je er maximaal 10.5.8 (Leopard) op zetten. Dezelfde aluminium kast werd echter ook gebruikt voor de Mac Pro tot en met 2012, hierop zou het wel mogelijk zijn. De makkelijkste manier om dit te checken is naar de voorkant van de kast kijken, zit er één drive slot (dat klepje wat open kan voor de dvd drive) dan is het een G5, zitten hier twee van onder elkaar dan is het een Mac Pro.

Overigens is een G5 met Leopard voor basisdingen (iPhoto, surfen, email) nog prima te gebruiken en draaien ook zwaardere programma’s als PhotoShop (CS4 weliswaar) er prima op.

Zelf gebruik ik een late 2005 G5 met 5.5GB RAM en 4TB storage tegenwoordig als server, je kan vaak nog meer met een oude computer dan je zou denken naar mijn mening.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke
    JoelCoster op 19 juli 2016

je kan vaak nog meer met een oude computer dan je zou denken naar mijn mening.

Zolang je er software op draait van toen de computer nog enigszins gangbaar was, werkt hij net zo goed als toen. Je moet natuurlijk op een oude computer niet het nieuwste van het nieuwste willen, of dingen doen als grote films monteren of HD-video afspelen, want dat is vragen om moeilijkheden.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.