5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    jortdevries

G5 1.8 Dual inruilen voor MacbookPro 2.2?

Ik zit met een twijfel…

Heb nu een G5 1.8 dual, 3 gig ram en een ATI Radeon 9600 XT 128mb videokaartje…

Ik neig naar het verkopen van deze bak en een MacbookPro ervoor terug kopen. De 2.2 Ghz met 2 / 3 gig ram.

Wat ik ga doen:

After Effects
    Cinema4d
    Final Cut Pro
    CS3

Werk als Motion Graphics designer nu bij een creatief bureau, maar wil m’n eigen dingen blijven doen. Heb ‘m niet voor m’n werk daar nodig, daar staan genoeg MacPro’s..

Wat ik me afvraag of ik er op vooruit ga kwa performance als ik m’n huidige (toch wel geliefde) G5 verkoop, of dat deze desktop toch z’n voordelen heeft boven de MacBookPro’s..?

Moderator
    unSOUND

Het ligt er maar net aan.

Als je 1 of 2 programma’s tegelijk gebruikt zal het weinig uitmaken, maar de G5’s zijn uitblinkers op het gebied van heel veel werk tegelijk verstouwen. Daar komt nog eens bij dat de harde schijven van de G5 sneller zijn, wat zeker bij Final Cut van belang is.

Het is een keuze… een Scania of een sportwagen… De sportwagen is sneller, de scania kan meer vracht tillen…

Bijdrager
    hansenonline

ik zit nu op een nieuwe macbook pro te werken en moet er nog wat aan wennen en hij/zij wat aan mij, maar ik zou de g5 dual er niet voor inruilen. mijn ervaring tot nu toe en dan praat ik alleen over inernet en instellingen aanpassen ervaar ik de macbook pro niet als sneller.
    heb zelf een imac g5 2ghz en de 2.2 ghz macbook pro met let verlichting, waarvan ik wel moet zeggen dat dit een veel beter scherper en schoner beeld geeft.

als je nu iemand weet die er een goede prijs voor geeft en de software die je gebruikt universal zijn is het een mogelijkheid om te doen, maar ik denk dat door de intel komst de prijs van tweedehands markt voor g series minder is geworden naar vehouding met de kunnen van het ding.

succes met je keuze.

Bijdrager
    jortdevries
    ”hansenonline”

ik zit nu op een nieuwe macbook pro te werken en moet er nog wat aan wennen en hij/zij wat aan mij, maar ik zou de g5 dual er niet voor inruilen. mijn ervaring tot nu toe en dan praat ik alleen over inernet en instellingen aanpassen ervaar ik de macbook pro niet als sneller.
    heb zelf een imac g5 2ghz en de 2.2 ghz macbook pro met let verlichting, waarvan ik wel moet zeggen dat dit een veel beter scherper en schoner beeld geeft.

als je nu iemand weet die er een goede prijs voor geeft en de software die je gebruikt universal zijn is het een mogelijkheid om te doen, maar ik denk dat door de intel komst de prijs van tweedehands markt voor g series minder is geworden naar vehouding met de kunnen van het ding.

succes met je keuze.

Hoe kan je nou de snelheid testen als je alleen geinternet hebt en ‘instellingen’ hebt aangepast?

Tuurlijk weet ik dat ik sowieso moet gaan bijleggen, maar als die MacBookPro niet onderdoet aan m’n huidige g5 dan is de keuze wel snel gemaakt…

Doe wel vaak veel dingen tegelijk, 3d’en, After Effects, renderen, mail, msn, photoshop, safari staan geregeld tegelijkertijd open…

Moderator
    unSOUND

Dan wint de Powermac…

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.