7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Fokker3

G4/733 upgraden of verkopen??

Tsja, een lastig probleem, waar ik vast niet alleen mee zit: zal ik mijn nog goed werkende Digital Audio G4/733, met 1 GB geheugen, Superdrive, 3 harddisks enz. upgraden met een processor upgrade (bijv naar en 1.4 GHz machine, of misschien zelfs een dual 1.2 GHz, zie de PowerLogix upgrade cards op xlr8yourmac.com)? Kost ergens – afhankelijk van de keuze natuurlijk – tussen de 400 – 800 euro.

Of moet ik m verkopen, en een G5 scoren? Klinkt wel lekker, maar is wel erg duur. Voor deze G4 vang ik denk ik nog een euro of 1200 (? gene idee eigenlijk) en het liefst zou ik die dual G5 willen natuurlijk, maar dan praat je over 3300 euro! En eigenlijk wil ik nog minstens een jaar met deze Mac doorgaan, ik heb hem tenslotte pas 2 jaar.

Wat zouden jullie doen, als het budget maximaal 2000 euro is (waar ik ook andere leuke dingen van kan doen)???

Bijdrager
    KarelWillem

Ik zou even…. helemaal niks doen.

Gewoon nog lekker een jaartje doorwerken.
    Wachten op wat meer prijsverlagingen, die er zeker gaan komen.

Zo’n zielige Mac heb je nu ook weer niet dacht ik.

Bijdrager
    rbroen
    ”Fokker3″

Wat zouden jullie doen

Heel stil zitten genieten van mijn fantastische configuratie!

Wat heb jij een mooie setup zeg!!! Is er iets dat je niet kunt op deze machine waardoor je wilt upgraden? Of is het Applestore-fever?

Bijdrager
    Deskman

Ik werk (web en DTP) op een dual 450 met ongeveer hetzelfde erin als jij. Upgraden doe ik niet. Snelheidswinst is dan te beperkt. En het verschil met een snelle G5 blijft dan nog enorm.
    Van het voorjaar komt er hier wel een G5, als daar alle kwalen met kaarten en software uit zijn. Hebberigheid is nooit goed voor een beslissing als deze… Het is natuurlijk wel lekker om de eerste G5 te hebben, maar je bent ook gewoon het proefkonijn.

Bijdrager
    Fokker3

Dank voor jullie snelle reakties!
    @KarelWillem: nee, echt zielig is ie niet nee…
    @rbroen: ja, een lekkere setup. Deels idd last van “G5 fever”, maar ook een beperking van mijn G4: ik mag graag met X-Plane vliegen, en heb daarvoor al een andere videokaart gekocht, met 64 MB VRAM. Maar, verschil zie ik niet of nauwelijks: de CPU kan de kaart niet snel genoeg van data voorzien! Naar het schijnt, is minimaal een 800 – 900 MHz processor nodig.
    @Deskman: ik realiseer me, dat het verschil met de G5 groot blijft, ja.

Bijkomende factor: de eerste 650 Euro merk ik bijna niet, want die kan ik via mijn werk krijgen door een paar verlofdagen te “verkopen”. Daarnaast heb ik nog wel wat financiele ruimte. Maar, die verlofdagen verkopen moet dit jaar, daarna kan het niet meer, en moet ik die dagen opmaken (ik heb nog ruim voldoende dagen over).

** Zucht ** wat een ingewikkeld luxe-probleem! :?

Bijdrager
    markj

Je kunt ook je verlofdagen verkopen, het geld op de bank zetten – NIET AANZITTEN! – en toch pas ergens volgend jaar de G5 aanschaffen.
    Maar als je X-plane écht zo leuk vindt, dan gaat dit niet op natuurlijk…

Bijdrager
    Fokker3

Nee, verlofdagen verkopen en op de bank zetten mag niet: je krijgt pas je geld, als je een bon kan overleggen van iets, dat voor vergoeding via dit – belastingvrije – systeem in aanmerking komt. Randapparatuur voor computers valt daar onder (hoewel een processor upgrade er formeel niet onder valt, geloof ik, maar daar is wel een mouw aan te passen)

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.