14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:

Bijdrager
    SvS

G4 zonder monitor = valt G4 nog te bedienen vanuit iBook?

Ik zit nu even zonder monitor, maar we moeten deze maand nog belastingaangifte doen en alles staat op de G4 (VPC). G4 is al 1 week zonder monitor actief, k kan wel verbinding aanmaken met de G4 en bestanden kopieren naar iBook. Echter, VPC kopieren naar iBook is geen optie, omdat ik dat al eens heb gedaan en het werd tergend traag om te werken op VPC! (misschien doordat ik op iBook maar 256 mb ram heb?)

Ik vraag me af, kan ik de G4 bedienen met welke wijze dan ook met monitor van iBook G4?? (dus dat iBook eigenlijk inactief is dan?)

Bijdrager
    was frans

Opstarten in firwire target disc mode is een optie, de uitleg vind je hier

Bijdrager
    Deskman

Je kunt jezelf een hoop moeite besparen door bij een van je buren, bekenden, vrienden of vage kennissen een schermpje te lenen. Er is toch wel iemand die een 15″ beeldbuisje over heeft?

Via een andere weg proberen VPC remote te draaien lijkt me een kwelling. En dan ook nog zo je belastingaangifte doen. Wha!

Bijdrager
    Deskman
    ”frans

Opstarten in firwire target disc mode is een optie, de uitleg vind je hier

Ha, eerst goed lezen. Ik dacht dat eerst ook, (ook niet goed gelezen dus, ik geef het toe)maar ze wil VPC draaien en dan haalt dit niet veel uit Frans…

Bijdrager
    was frans

maar heb je dan geen mogelijkheid als de ibook de g4 als firewire schijf ziet om dan de g4 te selecteren als opstartschijf? Daar staat namelijk ook een systeem op lijkt me.

Bijdrager
    Deskman

Dat zou misschien wel kunnen, maar dan gebruik je nog steeds de processor van de PB en dat lijkt allemaal niet zo vlot te lopen.

Bijdrager
    bruno
    ”Susanne”

VPC kopieren naar iBook is geen optie, omdat ik dat al eens heb gedaan en het werd tergend traag om te werken op VPC! (misschien doordat ik op iBook maar 256 mb ram heb?

”Deskman”

Via een andere weg proberen VPC remote te draaien lijkt me een kwelling. En dan ook nog zo je belastingaangifte doen. Wha!

Ik neem aan dat jullie het over VNC hebben… zoniet wat is vpc of waar staat het voor?? :}?

P.S. de beste optie lijkt mij inderdaad ergens een oud monitortje van daan te trekken, ik weet zeker dat er een vriend of kennis van je is die er nog 1 op zolder heeft staan.

Bijdrager
    was frans
    ”Deskman”

maar dan gebruik je nog steeds de processor van de PB

da’s waar

”bruno”

zoniet wat is vpc of waar staat het voor?? :}?

VPC = Virtual PC

Bijdrager
    Deskman

Virtual PC, vroeger van de helden van connectix, tegenwoordig van de losers van Windhoos zelf. Tot op heden de enige manier om in deze windows-emulator je belasting digitaal te regelen.
    VNC zou ook nog kunnen, maar dat is wel een heel gedoe en zo mogelijk nog veel trager. In die tijd heb je je belasting al lang met het handje gedaan.

Bijdrager
    bruno

oke!:) daar denk je natuurlijk niet aan bij macs

Bijdrager
    SvS
    ”Deskman”

Je kunt jezelf een hoop moeite besparen door bij een van je buren, bekenden, vrienden of vage kennissen een schermpje te lenen. Er is toch wel iemand die een 15″ beeldbuisje over heeft?

Ondertussen heb ik 15″ ergens vandaan kunnen bemachtigen voor tijdelijk, merk Belinea. Beeldweergave is om te huilen :cry:, maar dat is belastingaangifte doen ook. Beeld knippert een beetje, alsof iets magnetisch in de buurt staat en ik heb met beeldscherminstellingen zitten knoeien, werkt allemaal niet. Een echte PC scherm, waar je liefst meteen van weg wilt lopen, zou ik zeggen. Maar, het werkt en daar gaat het om.

Bedankt voor reacties.

Bijdrager
    Telemachus

Apple Remote Desktop werkt trouwens perfect als je een monitorloze PowerMac hebt!

Bijdrager
    sybian

maar dan moet je wel op je te remoten apple de mogelijkheid hebben die daarvoor in te stellen, neem ik aan.
    Maw: je moet ‘samengebruik’ en TCP/IP dingetjes in kunnen stellen, toch? Een powermac G3 van mij heeft nl. een videokaart probleem waardoor ik vrijwel geen beeld heb, en ik neem aan dat ik niet zomaar vanuit mijn iBoek dingetjes kan doen via een ethernetverbinding…

Bijdrager
    Sg. Alpha

apple remote desktop werkt prima, mits natuurlijk een netwerkje hebt. Heb zelf 2 OsX machines en 1 Os9 machine draaien en ik kan alles prima overnemen.

Bespaart je een hoop ruimte op je desktop…..:D

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.