4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:

Bijdrager
    Leendert Struik

G4 vs G5

Als je nu een nieuwe mac wilt kopen, kun je dan beter voor een Dual G4 1,42 gaan of voor een G5 met enkele processor? Iemand een idee waar ik testen kan vinden.

Bijdrager
    Torz

1.De G5 is sneller
    2.De G4 is goedkoper

hoeveel sneller?Dat weet niemand echt,totdat er een G5 echt in omloop is en je xBench etc. kunt draaien dan is het pas mogelijk om te vergelijken.

hoeveel goedkoper zoek naar prijssvergelijkingen bij diverse sites.

is dat het waard? eerst benchtesten zien.

Bedenk wel: de G5 is een nieuwe generatie en heeft nog extra voordelen(busnselheid hoger /serial ATA,etc) en is beter op de toekomst voorbereid(panther of andere X met wel 64 bits ondersteuning!!en dan wordt het verschil in snelheid veel groter!!).

:wink:

Bijdrager
    Yves

Voor testen kan je bij Xbench terecht. Spijtig genoeg is hun database op het moment offline, maar zij hebben voorlopige testen van de G5. Voor een technische uiteenzetting van de G5 kan je bij arstechnica terecht.

Ik heb net een G4 gekocht omdat deze echt tegen dumpprijzen worden weggegeven. Ik ga nog wachten met de G5 omdat naar Steve Job’s eigen zeggen de G5 chip binnen korte tijd zal draaien met snelheden > 3 Ghz !

Bijdrager
    Missundaztood

@peter O: je kunt de zijkant weglaten, dan blijft er een transparante klep over, dan ziet hij er leuk uit.
    Het deurtje van de supderdrive-la, zakt bij het openen, in de behuizing en dan komt de la eruit.:P

Ik zou voor de G5 gaan, hij is echt stiller, bijna net zo stil als m’n iMac 17″

Ik heb hem vandaag gezien/bekeken.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.