5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:

Bijdrager
    One Less Thing

G4 quicksilver – nieuwe grafische kaart?

Hallo every1,

Ik heb een powermac g4 quicksilver, 867mhz, 1500 ram. Nu zit daar een 32 mb (volgens mij gforce) grafische kaart in. Heeft iemand een idee of ik daar een wat zwaardere kaart in kan zetten zodat ik bepaalde spelletjes wel kan spelen die nu niet echt lekker lopen ?

Uiteraard kan dat maar ik maak me zorgen over de software matige ondersteuning.
    Wie o wie weet hier meer over te vertellen ?

Vr.Groet,

Marco

Bijdrager
    TonE

Als het een 32 MB kaarje is is het waarschijnlijk een Geforce2, Je kunt ’s kijken of je voordelig een 2e hands Geforce4 64 mb op de kop kunt tikken. Het zal wel wat verbetering geven maar verwacht er geen wonderen van. Alles sneller vwb videokaart is bij deze processor snelheid overkill, je kaart staat vootdurend op je cpu te wachten. Ik heb een keer zo’n geforce4 in een Quicksilver 2002 933 mhz vervangen door een Radeon 9800 pro. Het maakte nauwelijks verschil…

Bijdrager
    One Less Thing

Het gaat me eigenlijk om het volgende: Ik heb in mijn oude pc nog een gforce met 128. De pc was een amd atlon 1700plus, wat neer komt op een pc kloksnelheid van ongeveer 14 mhz. het werk geheugen was 1024 mb. In deze configuratie kon ik prima unrealtournamen 2004 spelen.

Nu heb ik dus een g4 powermac 867 mhz met 1500 mb werkgeheugen. Maar met een gforce 32 mb (zit op werk weet de exacte specs ff niet). Qua processor snelheid is mijn mac vergelijkbaar met m’n pc. Eigenlijk wil ik m’n grafische kaart uit m’n pc halen en in m’n mac stoppen.

Kan ik dit ongestraft doen ? zonder dat ik problemen krijg met de drivers enzo.. .of ik kan kan unreallen op m’n mac test ik wel uit met de demo. Als die werkt dan overweeg ik ut 2004 voor de mac nog aan te schaffen want dan kan m’n pc definitief weg.

Bijdrager
    computer space

http://www.xlr8yourmac.com heeft verhalen over het flashen van standaard beeldschermkaarten zodat ze geschikt worden voor de mac. Wel lastig hoor. Macstuff/mailamac verkopen nieuwe kaarten voor deze machines.

Bijdrager
    TonE

Nee, je kunt een pc videokaart niet zo maar in een mac steken.
    Bij sommige kaarten kan de rom geflasht worden met een mac rom, zodat ie wel in een mac kan.
    Info hierover moet je naar op zoek op internet, weet ik zelf niet veel over.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.