6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    iDog

G4 QuickSilver blijft in grijs scherm hangen na PRAM reset

Goedemorgen,

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Ik heb hier een Power Mac G4 Quicksilver staan, die bij het opstarten begint met een grijs scherm, vervolgens een blauw scherm en daarna de standaard desktop background van Jaguar. Al die tijd zie ik geen appeltje, “Loading” of wat dan ook. Zelfs geen mousepointer..

Het eerste wat ik besloot is om de PRAM te resetten : [command] + [option] + p + r.
    Netjes tot 3x toe het opstartchimepje gehoord en vervolgens de toetsen losgelaten.

En nu… blijft hij hangen in het grijze scherm :x

Ik heb ondertussen de reset knop op het moederbord geprobeerd en ook de batterij eventjes eruitgehaald. Maar nog altijd het grijze scherm.

Opstarten in Open Firmware lukt niet (of ik doe iets verkeerd :cry: ).

Er zit een 80GB spinpoint van Samsung in ipv de standaard 40gb deskstar van IBM.

Heeft iemand een idee ?

Alvast bedankt,

dog

Bijdrager
    computer space

Start ie op vanaf CD?
    Batterij op?

Bijdrager
    iDog

Nope, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik geen originele cd heb liggen hier. G4 is van een maat van “waar ik wel even naar zou kijken”. Heb wel dvd van Tiger liggen hier (origineel), maar de G4 heeft enkel een cdrw-drive.

Batterij op.. het zou kunnen, maar hoe kan het dan dat hij deze ochtend (voor de PRAM-truuk) nog wel tot de desktop background kwam…

Bijdrager
    iDog

Stomme ik… had de monitor constant op de verkeerde kaart gehangen. Schijnbaar zat er een dualhead kaart in. Dat verklaart het blauwe scherm en verder niks…

Argh… echt vannacht beziggeweest tot 3.15am, gekloot met dvdrwdrives, Carbon Copy images, NetStore Helper..

Na ja, veel bijgeleerd.

Sorry voor het lastigvallen en in ieder geval bedankt voor de feedback 8)

slotje !

dog

Bijdrager
    macpro

Ai, dat zijn de pijnlijke momenten.
    Maar zo’n fout maak je in de toekomst niet meer.
    Een troost: je bent niet de eerste die zoiets overkomt en waarschijnlijk ook niet de laatste.

Bijdrager
    profclimber

ik heb hetzelfde maar krijg nu ook een kernelpanic bij het opstarten iemand idee?

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.