16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:

Moderator
    Lucas Raggers

G4 PowerMac nog te koop

Ik zie net dat Apple online nog G4 PowerMacs verkoopt. Voor degene die voor een aardige prijs een nieuwe stevige Dual Mac zoekt:

http://store.apple.com/Apple/WebObjects/nlstore?family=PowerMacG4

(of valt die prijs wel mee)

Moderator
    unSOUND

Ik weet het niet hoor, een dual G4 1.25 of een single G5 1.6….. :?

Bijdrager
    sarasin

##

Bijdrager
    ElectricCat

@j.Cash

Hoe zit dat dan precies? Mac OS X is toch nog geen 64 bits OS?

Bijdrager
    sarasin

##

Bijdrager
    tricksel

@ Johnny: Extern ram bestaat niet :wink:

Ik heb in ieder geval tests gezien waarbij een dual G4 op 1,42 GHz sneller zou zijn bij een hoop tests dan een single G5 op 1,6 GHz. Hou me even ten goede, ik zal kijken of ik die tests nog kan vinden…

Waarom overigens die dual G4’s op 1,42 GHz niet meer verkocht worden snap ik niet, misschien tekorten o.i.d.

Bijdrager
    jonnie

Bijdrager
    iBert

Apple heeft een hype gecreëerd rond de G5’s, het zijn hun nieuwe stokpaardjes en krijgen alle aandacht geschonken. Het zou een vrij domme move zijn om een model dat ze emotioneel al hebben afgeschreven te vernieuwen en nogmaals te introduceren.

Moderator
    Lucas Raggers
    ”jonnie”

http://www.barefeats.com/g5.html
    hier

Dat bedoel ik! Het zijn best leuke machines en een tweede drive is natuurlijk ook een voordeel.

Bijdrager
    EagerB0bNerd
    ”jonnie”

http://www.barefeats.com/g5.html

hier

ja,

als je een budget hebt, krijg je met een G4 DP een heleboel waar voor je geld, naar verhouding (zeg maar Megaflops per Euro) zelfs meer dan met een G5

Bijdrager
    jonnie

Ik kocht mijn dual 1.42 de maandag nadat de g5 was gepresenteerd voor 2100 euro. Heb geen moment spijt gehad.

Een g5 is snel maar mijn g4 doet alles wat ik wil en nog gebruik ik al zijn snelheid niet.

Moderator
    unSOUND

Wat ik eerlijk gezegd niet begrijp is het verschil in snelheid tussen sommige machines.

ik heb momenteel een iMac G4 op 800 mhz, met 768 mb ram.
    mijn broer heeft een PowerMac G4 op 1250 mhz, met 1024 mb ram.
    dus dacht ik dat ie ongeveer 50 % sneller zou zijn… 800 mhz tegen 1250, toch? niet dus.

Op de meeste fronten was ie meer dan 2 maal zo snel, en soms zelfs 3 maal…. hoe kan dat nu eigenlijk?

Bijdrager
    ElectricCat

@ unsound,

Nou ja, er spelen nog meer dingen een rol , zoals:
    – snelheid van de harde schijf die in een machine zit
    -cache geheugen
    -snelheid van de systeembus
    etc. etc.

Bijdrager
    Sad

Wel geinig want bij MacHouse bijvoorbeeld is geen zinnige G4 meer te vinden…

Bijdrager
    els

Als ik nu een nieuwe desktop zocht, zou die dual G4 Powermac absoluut ook in aanmerking komen. Prima machine om nog jaren veel plezier van te hebben.

Moderator
    unSOUND

Vandaag de knoop doorgehakt, het is toch de G5 geworden!

*klap klap* 8) :lol:

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.