5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    marty1_99

G4 Powermac 800 moederbord kapot

Ha,

Mijn G4 maakte even wat opstartgeluiden, en hield er toen mee op. Ben ermee naar de repairshop gegaan, die na flink wat werk tot de conclusie kwam dat het logicboard kapot was. Volgens hun kost een nieuwe, inclusief BTW en montage, 800 Euro!

En dat lijkt me nogal veel, voor een Mac die drie jaar oud is..

Is dat een normale prijs, of weet iemand of het ergens anders goedkoper kan..

Bijdrager
    WallytheShark

Je moet terug naar je leverancier gaan. In de EU is er nu een regel dat dingen een normale tijd mee moeten gaan. Voor computers is dat zo’n 5 jaar. Dat betekent dat je leverancier binnen die 5 jaar een deel van de reparatiekosten moet betalen. In jouw geval 2/5 deel (na 3 jaar gebruik). Als de leverancier dat niet wil, kan je naar een kantoorrechter gaan, die zal je in je gelijk stellen.

W.

Bijdrager
    MacBeer

Heb ik ook gehad…. na wat problemen met de stroomtoevoer (diverse uitvallen) kapte het logicboard van mijn G4 733 Mhz ermee. Kosten 600 euro. De reperateur heeft op de bon gezet dat de oorzaak te wijten was aan problemen met het stroomnetwerk. De kosten zijn volledig vergoed door de verzekering.

Heb meteen een spanningsbeveiliging tussen mijn mac en de 220 gezet.

Bijdrager
    Dorkiban

kantoorrechter ?:lol: :P :lol:

Bijdrager
    ePod

Kantonrechter.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.