12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:

Bijdrager
    addyboy

G4 kernel panic

Ok ik heb dus een probleem, ik heb laats F34 (ofzo) op mijn G4 (quicksilver 733 mhz) geinstalleerd, maar daarna kreeg ik kernel panics. dus ik dacht ik wacht wel op de echte 10.3.3 update, en maak ook nog wel een backup (want, mijn computer werkt nog wel als firewire disk) en dan installeer ik 10.3.3 wel via een andere comp. Maar nu probeerde ik dus net 10.3.3 via mijn ibook met firewire op mijn g4 te zetten, maar na de installatie zegt de installer dat er een fout is en ik opnieuw moet beginnen. En dat heb iik gedaan, maar dat werkt niet. Als ik mijn computer niet aan de praat krijg dan installeer ik panther wel opnieuw (clean install), ik wacht nu toch op de nieuwe G5 en als die uit is ga ik hem kopen, en verkoop ik mijn oude G4.

Bijdrager
    iAgree

journaling uitzetten als je het aan hebt dat was mijn probleem, en ik had ook voor het 2de keer proberen te updaten ff de permisies gerepaird.
    succes

Moderator
    Lucas Raggers

Ik denk dat je niet teveel moet klooien met beta systemen en installeren via andere macs enzo. Levert niks op namelijk.

Bijdrager
    JeePee

Zet je Journaling File System dan wel weer aan, djdata?:?

Heb geen problemen met JFS, bij mij gaat het dus nooit uit!:D

Bijdrager
    addyboy

dankje voor de reacties, nu nog even proberen…

Bijdrager
    iAgree

ja tuurlijk na de installatie ( die eerst niet ging om dat ik geen permisies had om bepaalde “temp” folders te kunnen bewerken ofzo ik kreeg een rood uitroep teken bij de software update en moest het opnieuw proberen) heb ik journaling weer aan gezet uiteraard, of jornaling nou echt de oorzaak was of de permisies repairen ( viel niets te repareren) weet ik dus niet maar na dat ik beide had gedaan ging het wel goed en heb tot nu geen andere rare dingen gezien ( ook geen verbeteringen trouwens ) en werkt het gewoon zoals voor heen.

Bijdrager
    JeePee

Het zouden inderdaad de permissies kunnen zijn…:|

Bijdrager
    iAgree

zou kunnen maar hij gaf niet aan dat er permissies gerepareerd werden dus ik weet het niet zeker, maar goed het werkt weer daar gaat het om uiteindelijk;-)

Bijdrager
    addyboy
    ”djdata”

zou kunnen maar hij gaf niet aan dat er permissies gerepareerd werden dus ik weet het niet zeker, maar goed het werkt weer daar gaat het om uiteindelijk;-)

mijne niet :P, maar dat boeit me niet, ik heb toch al een uitgebreide back-up gemaakt, en ik zou toch een dezer dagen een ‘clean’ install maken, btw, kent iemand programma’s om de harde schijf helemaal te formatteren (dus dat informatie niet meer terug te halen is)?

Bijdrager
    addyboy

en omdat ik mijn computer nu toch heb verneukt ga ik misschien maar even klooien, ik ga dnek ik de systeemmap van de ibook kopieren naar de G4:P (ok kweet het , het is geen goed idee, maar wat heb ik te verliezen? dat mijn computer crasht…:P )

Bijdrager
    Marc

Bij de laatste beta build 43 van vorige vrijdag zat een speciaal programma dat je diende te installeren alvorens je deze build op je mac zetten. Dus waarschijnlijk zit daar je probleem. Degene die dit niet deden hadden kernel panics of andere problemen.

Bijdrager
    JeePee
    ”addyboy”

btw, kent iemand programma’s om de harde schijf helemaal te formatteren (dus dat informatie niet meer terug te halen is)?

Met de InstallatieCD’s van Panther kun je de boel omzetten in nullen. Ik meen dat je het ook een aantal malen over kunt schrijven. Succes!:roll:

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.