7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:

Bijdrager
    bart1971

G4 iMac start niet meer goed op

Mijn oude G4 iMac start niet goed meer op. Na het opstarten verschijnt het grijze scherme met het Apple logo. Na een aantal minuten wordt het scherm blauw en verschijnt alleen de cursor in beeld. Vervolgens wordt na ongeveer 20 minuten het scherm zwart en volgt er de volgede booschap:

“Login: Dec 28 18:09 systemstarter [35]: The following startup items failed to properly start:
    Dec 28 18:09 sysstemstarter [35]: execution of startup script failed”

Is mijn computer nus stuk of kan ik het zelfs oplossen??
    :cry:

Het lukt me niet om tijdens het opstarten vanaf de installatie cd op te starten.

Bijdrager
    chocolate

Druk je C in tijdens het opstarten? Wat lukt er dan niet tijdens het opstarten?

Bijdrager
    bart1971

Als ik C ingedrukt houd gaat de lade niet open..

Bijdrager
    TonE

Kijk ’s of ie in safe mode wil opstarten (shift knop ingedrukt houden tijdens booten)
    Laat maar weten of dat lukt, dan kunnen we daarna stap 2 proberen.

Bijdrager
    bart1971

Shift knop indrukken helpt ook niet:(
    Nu gaat de computer zelfs vanzelf uit!! Na het opstartscherm (grijze beeld met apple logo en roterende rondje) valt de computer uit..:cry: :cry: Terwijl ik er sinds de laatste keer niet meer aangeweest ben!

Bijdrager
    vogel

Kan je vanaf de installatie cd opstarten? Om de la open te krijgen, start je op met de muisknop ingedrukt. Als ie vastloopt, cd erin, resetten en opstarten met c ingedrukt.

Bijdrager
    bart1971

Het is me gelukt om vanat de installatie cd op te starten. Ik heb Schijf EHBO gedraaid en kreeg de volgende melding:
    Ongeldige nodestructuur
    volume “Machintosh HD” moet worden hersteld.
    Fout: De onderliggende taak rapporteerde een fout bij het verlaten

Als ik vervolges op ‘herstel volume’ klik lukt het niet om het volume te herstellen..
    Als ik de software (Tiger) opnieuw probeer te installeren, kan ik geen volume selecteren (want die is er niet!)

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.