4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    qazwsx

G4 ibook valt zomaar soms uit

Hoi, Ik heb een G4 ibook, 15 inch (geloof ik) laatste generatie (1.67 mhz). Werkt nog prima, behalve dan dat hij 1x per dag zomaar uitvalt (en dit steeds vaker lijkt te gebeuren). Alles wordt zwart en hij valt in een keer uit. Dit doet hij alleen als ik op de batterij werk. De batterij is alleen niet leeg (net opgeladen) en hij geeft ook aan dat hij niet leeg is. Daarna opstarten (op de batterij en of met adapter) gaat prima.

Wat zou dit kunnen zijn, toch een defecte batterij (is nu een jaar of drie oud, maar gaat nog wel een uur of anderhalf 2 uur mee)? Of is het iets anders?

Bedankt voor tips!

Bijdrager
    Pieterr

Heb je je batterij al eens gecalibreerd? http://support.apple.com/kb/HT1490

Bijdrager
    thijsvanzwam

controleer ook eens de contactpuntjes van de batterij!
    door gebruik kan er lichte condens ontstaan op de contactpuntjes waarmee de accu op de computer is aangesloten.
    hierdoor ontstaat een overgangsweerstand met als gevolg dat de accuspanning lager wordt.
    de beste manier om ze schoon te maken is met een gum, hiermee wrijf je het vuil er af, zonder de contacten te beschadigen

Bijdrager
    djtekhead

haal even de cover van het schermgedeelte eens los en check de zwarte en groene draad of die nog volledig ommanteld zijn (isoleren).
    Ik heb dit probleem ook gehad en bij mijn ibook was het de groene draad die tussen het scharnier van het scherm was komen te liggen, waardoor deze draad langzaam stuk ging door het openen en sluiten van het scherm.
    Heb de draad terug aaneen gesoldeerd, isolatietape er rond en ibook dichtgooien. Probleem zelf hersteld en daarmee bijna 650,00 euro uitgespaard

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.