5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    i3enhur

G4 dual 1.25 HERRIE

Ja: ‘Windtunnel’..the sequal.. Heb toendertijd al het serienummer op de Apple-site ingeklopt om te zien of ik in aanmerking kwam voor die ‘gratis’ revisie (Fan en Voeding vervangen)..dat was dus niet het geval..:?

Vond namelijk dat ie al aardig wat herrie produceerde t.o.v. mn oude G4 400 (HS-L trouwens bedààànk! voor de mental support tijdens het herstel van het beessie ;))

Ik heb nu het idee dat na de laatste update van OSX naar 10.2.8 er iets is met de firmware die de snelheid van je fans regelt…Of ik word gek :roll: OF mn machine maakt écht meer herrie dan voorheen. Begin echt tureluurs te worden van die monotone ‘zoom-achtige-buzz’

Dacht eerst dat het lag aan een of andere resonantie op mn laminaat (Zit 3x 7200 rpm drives in) Dus op een stukkie tapijt gezet…iets minder voor mn gevoel…maar fluisteren doet ie nog niet…

Anybody?

Bijdrager
    jonnie

Ik heb zelf geen 1,25 dual een vriend van me wel. zijn mac is niet stil maar ook nie lawaaierig ofzo.

Ik ben zelf wel tevree over het geluid van mijn mac. soms maakt ie wel herrie maar dat was toen het zo warm was. Ik had hiervoor een g4 466 mhz en die was wel stiller, maar ik ben nu aan het geluid van deze mac gewend.

Ik merk echter niks van meer herrie na de 10.2.8 update. wellicht zit het tussen je oren:D

groet

Bijdrager
    i3enhur
    ”jonnie”

wellicht zit het tussen je oren:D

Gek ben ik al jaren:P …en het geluid zit niet TUSSEN maar IN mn oren…anyway… :wink:

Eehm, tis een kwestie van ervaren denk ik…moet zeggen dat een zachte, rubber ondergrond behoorlijk scheelt. Tapijt inmiddels vervangen….In een kast inbouwen is nog steeds een optie trouwens…

En waarschijnlijk dat die 3x 7200 rpm rockers voor zoveel extra trilling zorgen dat…

Bijdrager
    jonnie

“Eehm, tis een kwestie van ervaren denk ik…”

Ja dat denk ik ook. het is maar wat je gewend ben. Mensen die met een imac werken vinden mijn bak mischien wel lawaaierig. een andere vriend van me heeft een dual 867 mmd, die maakt meer geluid dan de mijne, maar weer een stuk minder dan zijn pc.

Anyway, ik werk toch vaak met itunes aan, dus ik hoor alleen de muziek:D

Bijdrager
    i3enhur

Nah goed, LaCie 160 Gig FW van bureau verkassen scheelt ook. En aankomende week wordt het ‘de kast’ voor m’n macs…

Verbouwen dus hier…:?

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.