11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    remisc

G4 bolletje dood?

mijn G4 bolletje wou niet afsluiten, nadat illustrator CS2 dat ook niet wilde.
    Ook de forceer stop deed t niet. Niet in de dock en ook niet in de totscombinatie.
    :evil:
    dus uit gezet. t was al laat en net thuis gekomen de mac aangezet…

Maar nu:

Grijs scherm met het “you need to restart” verhaal met het grote aan symbool.
    Daar overheen: een heel verhaal eindigend op:

panic: We are hanging here…
    :mrgreen:

Is ze nu dood?
    Opstarten met appeltje C werkt ook niet…

Hellup:o :(

Bijdrager
    Hansi2124

Doe je systeem-dvd erin, herstart met de ‘D’-toets ingedrukt. Dan start de AppleHardwareTest automatisch.

Bijdrager
    Bor

Ach, is je bollteje ddod?

Bijdrager
    1984

Safe boot: de eerste keus bij systeem-problemen.
    Start de Mac op met de Shift-toets ingedrukt. ‘Automatisch inlogggen’ wordt uitgeschakeld (wachtwoord!) en je ziet ‘safe mode’ staan in het inlogscherm. Een ‘safe boot’ dwingt het systeem tot het controleren van het bestandssysteem van je opstartschijf. Het opstarten duurt daarom langer dan normaal. (NB: voor de UNIX-geeks onder ons: Safe boot voert het ‘fsck’ commando uit)
    Mac OS 10.4 (Tiger) laadt in safe mode alleen Apple eigen systeem-toevoegingen, de zgn. ‘kernel-extensies. Dit betekent dat wanneer een probleem niet optreedt in ‘safe mode’, het bij third party software ligt. Let op: in ‘safe mode’ werkt de Mac wellicht niet zoals je gewend bent. Herstart de machine nadien op de normale wijze.

Kijk eens op de site van MacMiep

Bijdrager
    remisc
    ”Bor”

Ach, is je bollteje ddod?

tja net een crt imac ‘raised from a long sleep’ toetsenbord is wat lam…

(never throw away a running system)

Bijdrager
    remisc

helaaas. niks werkt.

Krijg gelijk het hele verhaal over de restart melding heen…

geen reactie op, appeltje C of D. Shift doet ook niks…

K… met een grote K …

Bijdrager
    Hansi2124

PRAM zappen ook al geprobeerd?

Bijdrager
    awesomemac

Heb je het opstarten vanaf de hardware cd al geprobeerd wat werd geadviseerd?

Bijdrager
    stijn23

Ik denk niet echt aan een softwarefout aangezien het probleem zich blijft herhalen. Ik zou alle mogelijke hardware ontkoppelen, airport kaart verwijderen, geheugen verwijderen enz. Dan nog eens proberen en eventueel ook de schijf verwijderen en met de cd opstarten als het probleem zich blijft voordoen. Als het dan nog is zou ik toch aan een fout op het moederbord beginnen denken…
    Bij mij waren kernel panics tot nu toe ofwel te wijten aan corrupt geheugen of een slecht contact met de airport kaart.

veel succes!

Moderator
    Strifer

ja, ik zou proberen met 1 geheugen bankje te booten.. lukt dat niet: even de andere erin. als het dan wel lukt dan lijkt het erop alsof er een geheugen bankje kaduk is.

Bijdrager
    Nens19

goedenavond,
    Ik ben vandaag nieuw op dit forum. *hallow *
    Ehmm.. maar ik zit net als degene van wie dit draadje oorspronkelijk was met dit probleem. Ik ben het wachtwoord van de ibook vergeten. En kan hem ook niet opstarten krijg precies hetzelfde beeld te zien.
    *wordt hier allesbehalve vrolijk van.
    Hopelijk heeft ioemand tips hoe ik dit eigenhandig zou kunnen oplossen
    Alvast bedankt.
    Mischien een soort wachtwoord analyse of iets.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.