12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    Lucide-B

G4 + bluetooth telefoon

hoi,

ik heb een mobile telefoon met bluetooth (Sony Ericsson W810i)
    en ik heb een G4

kan ik nu via bluetooth gegevens uitwisselen?

hoe werkt dat?
    moet ik er nog iets voor installeren?

(heb de zoekfunctie gebruikt maar kwam er niet mee uit helaas)

Geblokkeerd
    Anoniem

Welke versie van OS X heb je? Volgens mij is er toch een programma in Tiger, volgens mij heet het Sync ofzoiets, waarmee je kunt synchroniseren naar iPods en volgens mij als je G4 Bluetooth heeft, ook naar mobiele telefoons

Bijdrager
    KarelWillem

A: Je G4 heeft dan wel Bluetooth nodig.
    Een Bluetooth usb-adapter werkt goed en kost bijna niets.

B: iSync van Apple is gemaakt om je telefoon te syncen met je Mac.
    Waarschijnlijk staat dat al op je Mac.

Bijdrager
    1984
    ”lucide-b”

(heb de zoekfunctie gebruikt maar kwam er niet mee uit helaas)

http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=102170&postdays=0&postorder=asc&start=15:o

Bijdrager
    Lucide-B

oh dank!

zo’n dingetje ga ik wel ff kopen:)

Bijdrager
    1984
    ”lucide-b”

oh dank!

zo’n dingetje ga ik wel ff kopen:)

Let even op wat voor usb poort je hebt :roll:

Bijdrager
    Lucide-B
    ”1984″

Let even op wat voor usb poort je hebt :roll:

wow, goeie vraag… volgens mij gewoon USB-1
    waar kan ik dat zien? (G4 2×450)

ik was net bij de MediaMarkt, daar hadden ze geen USB-adapter voor OSX.
    De verkoper zei dat er alleen eentje van Belkin bestaat die je via internet in Amerika moet kopen (eBay)

Bijdrager
    Ludo

Je kunt gewoon elke bluetooth usb adapter nemen. Maakt niets uit. Op de G4 heb je usb 1.0 maar usb 2.0 werkt daar ook prima op (downwards compatible). Koop gewoon een sitecom (van de media markt), die heb ik hier ook in gebruik, werkt prima. Goeie verkoper trouwens, met kennis van zaken.

sitecom bij bol.com voor 11,99:evil:

Bijdrager
    1984

Ik zou even langs een Apple verkoop punt
    gaan.
    bij mij functioneert een usb 2.0 niet op een usb 1,1 poort en daar zullen ze wel verkrijgbaar zijn.

of bestellen: D-Link DBT-120 Bluetooth Adaptor Compatibel met USB 1.1, de DBT-120 ondersteund Macintosh OS X (v10.4.3 of hoger) Het is gemakkelijk en snel te installeren op computers of notebooks met een vrije USB poort.

Bijdrager
    Lucide-B

hee dank voor alle tips!
    hier kom ik een stuk verder mee:D

kan de bluetooth adapter ook op een Powebook G3? (Lombard)

ik zie bij system profiler geen bluetooth staan (bij de G4 wel)

Bijdrager
    1984

Zover ik weet moet dat geen probleem zijn (jouw Powerbook G3 beschikt over een usb poort en belangrijk 10.4.3 (of hoger) voor de D- link ( verder even de specs van de usb stick doorlezen)

[size=9:4cbf3d5f44]De D-Link PersonalAir DBT-120 komt inclusief Bluetooth management- en connectiviteit software van WidComm. Dit maakt het mogelijk Bluetooth apparaten gemakkelijk te configureren en het biedt toegang. De Bluetooth software geeft je computer de mogelijkheid andere Bluetooth services, zoals internet toegang en draadloze synchronisatie met je PDA of mobiele telefoon, te ontdekken en te benutten.?[/size:4cbf3d5f44]

Maar anders bel even met een Apple Authorised Service Provider (Tel: 030-2380380):wink:

Bijdrager
    Lucide-B

ok,

wel raar dat bluetooth wel op de G4 zichtbaar is bij System Profiler en niet bij de G3.
    Maar ga het wel testen zodra ik de bluetooth adapter heb…

eerst maar eens mijn telefoon ontvangen… heb hem namelijk nog niet binnen :bigsmile:

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.