7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:

Bijdrager
    enanoe

G4 450Mhz/640 mbram vergelijkbaar met Duron1Ghz/512mbram?

Ik ben van plan een powermac G4 in te ruilen voor mijn linux systeempje.:D

Specs powermac (AGP):

G4 450Mhz
      640 mb ram
      60 gb harddisk
      OSX 10.4 geinstalleerd[/list:u:96f741e46a]

Specs linux systeempje:

AMD duron 1Ghz
        512 mb ram
        80gb harddisk
        Ubuntu 6.10 geinstalleerd[/list:u:96f741e46a]

Ik gebruik de computer om te surfen, emailen, tekstverwerken en om mijn digitale foto’s op te zetten en te bewerken. Zijn deze twee systemen een beetje aan elkaar gewaagd qua snelheid? of is de Duron veel sneller? graag jullie hulp!

Bijdrager
        Juch

nou, met 10.4 op een 640MB 450 MHz, dat is wel erg veel gevraagd van zo een machine. Dan wil je er fotos op bewerken ook nog?

Ik denk dat de systemen wel aan elkaar gewaagd zijn, maar ik vind het krap op een PowerMac G4 met OS X tiger erop.

Bijdrager
        enanoe

Ja ik weet dat foto’s bewerken op een mac pro met een intel 3 ghz sneller gaat maar daar gaat het niet om. Mijn vraag is alleen of het foto bewerken op mijn huidige pc net zo snel (of langzaam) gaat als op een powermac G4, dus of ik er op achteruit ga of juist op vooruit.

Bijdrager
        Juch

ik denk eerlijk gezegd dat je erop achteruit gaat. Mac OSX tiger vraagt al redelijk wat van je systeem, en van RAM. Maar ja, ik weet niet hoe snel je Athlon is (ja 1000 Mhz), maar ik bedoel ivm programmas.

Wellicht als je 10.3 zou hebben geinstalleerd… maar ja… ik zou als ik jou was gewoon de moeite besparen…

Bijdrager
        n8n

Ik kom prima vooruit met dezelfde specs op wat RAM na. Photoshop lukt nog aardig tot 20 MB bestanden en illustrator trekt het ook nog wel tot 40 lagen met gemak. Alleen soms even wachten tussendoor, k kan hier gewoon PS/illu naast Safari, iTunes en Adium draaien.

Bijdrager
        Electr0n

Duron is traag, heel weinig cache, ik geloof 128? Je kan niet veel programma’s te gelijk draaie en je kan niet veel zwaardere programma’s draaie mits omdat je weinig cache hebt, en je fsb.
        Duron’s zijn net zoals Celeron’s.
        Afgedankte XP’s of P4’s.

Dus ga voor een AMD Athlon XP, of een Pentium 4.

Bijdrager
        Overstappertje

Ik denk ook dat de Powermac G4 sneller zal zijn dan de 1 GHz AMD Duron. De bussen zijn volgens mij sneller en ook de processorarchitectuur is superieur. Dat compenseert het “tekort” aan giga / megaherzen.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.