7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    mikemix

G4-400mhz en draadloos netwerk, Airport Card of Extreme?

Wil mijn G4-400mhz graag draadloos in mijn netwerk zetten,
    ben echter benieuwd of het Airport-Extreme kaartje hierin gaat
    of dat alleen het Airport kaartje gaat werken.

Moderator
    unSOUND

Hier kan alleen een Airport-kaart in… die zijn hier en daar nog wel te koop, maar kosten veel, en zijn een stuk langzamer.

Je kunt dan beter een WiFi PCI kaart kopen, die werken veel sneller. In dit topic worden een aantal merken en types genoemd…

http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=36443

Bijdrager
    KarelWillem

Airport-kaart is prima voor ADSL. Met Extreme haal je hier met vrijwel geen enkele ADSL-verbinding winst mee. Alleen het netwerk van computer naar computer kan met Extreme een stuk sneller worden.

Maar inderdaad zijn de Airportkaarten meestal ERG duur.
    Tot dubbel zo duur als een nieuwe Airport Extreme kaart.
    Wil je echter een Airport-kaart dan heb je geen keus.

En anders inderdaad naar een WIFI pci uitwijken.

Bijdrager
    macpro

Ook een punt van aandacht: men beweert dat als je aan een 54Mbps netwerk een 11Mbps apparaat toevoegt het hele netwerk terugzakt naar 11Mbps.
    Heb me ooit eens voorgenomen om dat ook echt te meten, maar ben er nooit aan toegekomen.
    Ik merk er zelf in ieder geval niets van als ik met de iBook (11) en de PowerBook (54) tegelijk zit te internetten.
    Alleen voor het zwaardere copieerwerk zou je het kunnen merken, maar ja, dan is draadloos altijd een slechte keuze.

Bottom line: wil je draadloos gebruiken voor meer dan internetten, overweeg dan de PCI WiFi kaarten.

Bijdrager
    iJoost

Ik ga het nu voor je proberen (wil dat ook al een tijdje weten). Just a sec…;-)

Nope, da’s niet waar. De G5 iMac blijft gewoon lekker op 54 Mbit/sec zitten als ik tegelijk ook iets vanaf m’n iBook G3 download op 11 Mbit/sec dus.;-)

Bijdrager
    macpro

Thanx!

Myth busted!
    :D

Bijdrager
    iJoost

WEL goed.:-D

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.