18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Q:
    Bijdrager
    mac lover

G3 upgraden of toch maar sparen voor een oude G4MAG OP SLOT

hallo allemaal,

ik zit hier een beetje met twijvels, zal ik nou mijn oude Blue and White vrolijk gaan maken met flinke upgrate of zal ik maar een oude G4 erbij kopen?? weet iemand wat voordelen of nadelen van kopen van een G4’tje (moet natuurlijk wel een beetje in het budget liggen van een 14 jarige)

Sleutelbeheerder
    Night

Een G4 is beter in staat op met OSX overweg te kunnen (sneller). Mijn advies zou daarom zijn nog even door te sparen.

Bijdrager
    mac lover

zou een G4 350mhz, 512mb ram genoeg zijn om een beetje tegen een G3 350mhz, 512mb ram op te kunnen?? als het kan wil ik natuurlijk een 400 of een 450 maar zou dat onder de 200 euro kunnen lukken?

Bijdrager
    appletick

ik zou voor een emac gaan. daar vragen ze niet zoveel meer voor en dan heb je een flinke snelheidsboost. ik werk er ook nog op met veel foto- en videoprogrammatuur en dat gaat perfect.

op marktplaats bijvoorbeeld : “Emac 700 mhz 512 mb mem 40 gb HD cd wr. INRUIL TFT mogelijk.”
    vraagt maar 250 euro…

succes!

Bijdrager
    foobar

mmm

hangt er dus helemaal vanaf waar je die comp precies voor wilt gebruiken..?

Bijdrager
    mac lover

zal ik even precies uitleggen… mijn trouwe G3 wordt eigenlijk te langzaam voor de dingen die ik er mee doe en ik zit er een beetje mee dat ik geen airport kaartje erin kan proppen (kan ik wel maar dat werkt niet) dus ik dacht tijd om over te gaan op een G4 waar wel airport in kan. want ik heb zo geen internet op mijn mac (zit nu achter een windhoosbak…srry :cry: ) ik wil ook graag van het gedonder af dat als ik even wil internetten op de mac dat ik dan meteen een kabel 2 verdiepingen omhoog moet trekken dus ik wil graaaaaag airport support op mijn volgende mac.

Bijdrager
    1984

Een PM G4 (400MHz) Airport: optional,die vind je wel onder de 200 euro, daarnaast is een PM praktischer (i.v.m uitbreiding) dan een all-in-one , waarschijnlijk kun je jouw geheugen van de G3 ook plaatsen in de PM G4 kijk eens regelmatig op http://www.tweedehandsmac.nl/

Bijdrager
    foobar

nou heb je nog steeds niet verteld wat je er precies mee wilt doen;)
    er zijn wel simpele oplossing voor een draadloos netwerkje naar je PM G3 hoor…

Bijdrager
    storko

In Macfan nr. 61 staat een artikel dat gaat over een upgrade van een oude imac g3. Het moederbord is hierin vervangen voor een G4 550 Mhz. Voor 165 euro heb je deze upgrade. Als je voor dit bedrag een G4 weet te scoren is de keus snel gemaakt, toch? Als je interesse hebt in het hele artikel wil ik het wel voor je scannen en opsturen. Stuur dan even een pb.

Bijdrager
    1984
    ”storko”

In Macfan nr. 61 staat een artikel dat gaat over een upgrade van een oude imac g3. Het moederbord is hierin vervangen voor een G4 550 Mhz. Voor 165 euro heb je deze upgrade. Als je voor dit bedrag een G4 weet te scoren is de keus snel gemaakt, toch? Als je interesse hebt in het hele artikel wil ik het wel voor je scannen en opsturen. Stuur dan even een pb.

Is ongeveer hetzelfde als de motor van een porsche 911 in een Citro├źn 2CV bouwen :innocent:

Bijdrager
    mvdenberg
    ”mac

zou een G4 350mhz, 512mb ram genoeg zijn om een beetje tegen een G3 350mhz, 512mb ram op te kunnen???

Dat zou ik niet doen: je zal er weinig op voorruit gaan.

Mij is het ook niet duidelijk waarom je nu die snellere mac wil: puur voor (draadloos) internet?
    Als dat de reden is, zou ik een UTP kabeltje leggen: die zijn niet duur.
    Heb je misschien aan een usb dongle gedacht? mycom heeft een usb apparaat waarmee je verbinding kunt krijgen met een draadloos internet modem. (ik heb hier zelf geen ervaringen mee) Zo’n dongle kost 30 euro.
    http://www.mycom.nl/Products/View/ASUS_WL167G/86650.aspx

Bijdrager
    mac lover

geweldig!!! 20 maal dank ik ga deze bestellen en een G4 komt later wel (nou ja… maakt het uit of het een draadloze modem of router is?)

maar nu ga ik het werkelijk uitleggen: ik wil graag internetten via mijn mac in plaats van op die lelijke windhoos bak dus ik dacht een G4 heeft airport ondersteuning dus dan heb ik internet!! en dat moet via een draadloos ding maar de G3 had geen airport ondersteuning. geweldig dat het toch via de G3 kan (kan ik mijn lieve trouwe machine houden) en zo’n dongle’tje had ik totaal niet aan gedacht

Bijdrager
    bommels

Lees even hiero:

http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=84901

groeten Bart

Bijdrager
    mac lover

o jee nou moet ik nog kiezen ook!!! ik denk er eens even over na want 9 nov. ben ik jarig dus kan ik hem mooi op mijn verjaardag vragen. heel erg bedankt allemaal voor de goede reacties!! ik houd jullie op de hoogte over wat ik ga doen

nogmaals heel erg bedankt

Bijdrager
    Laribij

Persoonlijk heb ik altijd de grens getrokken bij processorkaarten. Naar mijn idee kan je dan beter naar een nieuwe kast gaan zoeken. Een bescheiden G4 mag vandaag de dag niet al te veel meer kosten.

De G4’s hebben natuurlijk geen oude poorten meer. Als je nog ADB apparaten hebt, telt dat ook nog mee. Stop vooral daar geen geld meer in; als je dan uiteindelijk toch overstapt naar een nieuwere machine, werkt alles rondom je systeemkast nog gewoon.

Bijdrager
    mac lover

ik ga ook zeker sparen voor een G4 want dit is ook eigenlijk te langzaam voor deze tijd (na mijn verjaardag ga ik verder met serieus sparen). al mijn geld gaat al naar apple dus sparen zal geen probleem zijn daarvoor

Bijdrager
    mac lover

oja deze mag wel op slot hoor… hij staat al 3 maand zonder ook maar iets te hebben gedaan dus ik zeg dit topic de groeten

Moderator
    unSOUND

Oh, en ik wou net nog een tip geven… :(

Als je voor een PowerMac G4 gaat:

Kijk dan bij de donker-blauwe versie naar een model van 733 mHz, en bij de grijze versie naar een model van 867 mHz of meer. Die hebben L3 cache, en dat maakt ze een stuk sneller. Van de donkerblauwe stond nu een model op tweedehandsmac voor 350…

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.