9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    MicMac

G3 powerbook + LaCie externe schijf + MacBook

Hoi

hierbij een vraag; ik wil een netwerk maken waarmee ik vanaf mijn macbook op mijn externe lacie schijf kom dmv van een pismo g3powerbook met airport…

alleen hoe krijg ik dit voorelkaar met behoud van een internet verbinding?

een netwerk tussen de computer onderling is geen probleem echter dan heb ik geen internet…

wie kan mij hier mee verder helpen? zoekfunctie bracht voorals nog geen bevredigend antwoord…

Bvbd!!!

MicMac.

Bijdrager
    J.C.

Ik heb precies het zelfde, met een iMac en Macbook en een Toshiba 250Gb HDD.

Hiervoor heb ik een Airport Exteme gekocht, dat kost wel wat maar weet je wel zeker dat het werkt..

Bijdrager
    MicMac
    ”J.C.”

Ik heb precies het zelfde, met een iMac en Macbook en een Toshiba 250Gb HDD.

Hiervoor heb ik een Airport Exteme gekocht, dat kost wel wat maar weet je wel zeker dat het werkt..

Ik wil liever niks kopen.. anders koop ik een ethernet schijf.. maar ben benieuwd of het middels

gewoon airport kan?:wink:

Bijdrager
    hansenonline

hoe kom je op internet nu?
    met een wifi router of met een ethernet kabel?
    als je met een wifi router werkt gewoon op de laptop die de hd aangesloten heeft bij systeemvoorkeuren>delen>bestandsbeheer aanvinken.
    nu kan je met de andere computer inloggen en als je de zelfde inlog gegevens gebruikt kan je alle schijven zien waar die computer me bedeeld is.

Bijdrager
    hansenonline

als je met een wifi router werkt gewoon op de laptop die de hd aangesloten heeft bij systeemvoorkeuren>delen>bestandsbeheer aanvinken.
    nu kan je met de andere computer inloggen en als je de zelfde inlog gegevens gebruikt kan je alle schijven zien waar die computer me bedeeld is.

Bijdrager
    MicMac
    ”hansenonline”

WiFi maar hoe log ik in op die andere comp?

Bijdrager
    hansenonline

eerst [command] +k in finder om te verbinden met server daar het ip adres van de computer invoeren daarna met je gebruikers naam en wachtwoord die je opgegeven hebt tijdens de installatie inloggen.
    dan kan je kiezen uit de verschillende disks en partities de je hebt op die computer.

Bijdrager
    MicMac

@hansenonline: super bedankt! dit is waar ik naar zocht.. het werkt nu perfect! :D

Bijdrager
    hansenonline

fijn om te horen!

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.